Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:01
Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een nieuwe Panasonic SC-BTT282 home cinema set. Ik heb een Amino m540 settopbox en een Panasonic TH-46PZ85 TV. De TV uiteraard op de HDMI out en de STB op HDMI1 van de HCS. Alles aangesloten met High Speed HDMI kabels.

Ik heb onregelmatig (variërend van 5 seconden tot 5 minuten) dat het geluid van de STB (bijna) wegvalt. Ik hoor dan alleen nog het geluid heel ver weg alsof het in een andere kamer is. Soms komt het vrij snel weer terug, maar meestal moet ik de HDMI1 ingang nog een keer selecteren en dan werkt het weer even.

Volgens de handleiding is dit te verhelpen door PCM-fix aan te zetten, maar dit biedt geen oplossing.
Op de STB kan ik de geluidsuitvoer instellen op Stereo, Dolby Digital en Dolby Digital Plus maar dit heeft geen effect. Ook andere kabels, andere HDMI poort, CEC (Viera link) uitschakelen biedt allemaal geen oplossing. Op beide apparaten heb ik volgens mij alle mogelijke instellingen gehad.

Als ik mijn laptop via HDMI aansluit blijft het geluid wel werken, maar ik krijg dat ding niet zover om iets hoger dan Stereo uit te sturen. De STB geeft echter wel problemen met gewoon stereo geluid.

Op internet vind ik niet echt eenzelfde soort geval. Mailtje naar Panasonic geeft als antwoord dat de HCS wellicht stuk is maar zo makkelijk wil ik het niet opgeven. Iemand die dit fenomeen herkent, een idee waar dit aan kan liggen of misschien dingen weet die ik kan uitproberen?

specs