Windows 8 - Constant 8 GB Ram?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dedzo0n
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-06-2023
Hey Tweakers,

Ik heb een paar dagen geleden een Medion Erazer X7821 gekocht (8GB versie), het viel me op dat na een paar uur het systeem constant alle RAM gebruikt. Als ik ga kijken bij processen is er echter geen enkel process dat veel ram verbruikt, heeft iemand een idee wat ik kan doen om dit te fixen?
Kan allerlei extra info geven als daar naar gevraagd wordt.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Wel, heb je alle bloatware eraf gehaald? Dan bedoel ik trials van virusscanners, malwarscanners, en al dat soort ongein? Dat kan ongemerkt heeeel hard gaan met geheugen.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Kijk eerst eens in taskmanager wat zoveel geheugen vreet. Dan weet je al meer in welke richting je het moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:10
Maak eens een screenshot van je memory tab van je task manager, dan kunnen wij fatsoenlijk meekijken.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/65cj6d6.png

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dedzo0n
WhizzCat schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 06:44:
Wel, heb je alle bloatware eraf gehaald? Dan bedoel ik trials van virusscanners, malwarscanners, en al dat soort ongein? Dat kan ongemerkt heeeel hard gaan met geheugen.
Ik heb eigenlijk niets van bloatware erafgegooid, ik denk dat ik eerst eens een clean install doe (Windows 8 bevalt me niet helemaal, windows 7 dan maar). Kan ik gewoon Windows 7 erop gooien en dan moet ik in principe alleen de drivers van de GTX660M installeren, right?
CMD-Snake schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 06:51:
Kijk eerst eens in taskmanager wat zoveel geheugen vreet. Dan weet je al meer in welke richting je het moet zoeken.
Niets te zien :/
Ramon schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 08:12:
Maak eens een screenshot van je memory tab van je task manager, dan kunnen wij fatsoenlijk meekijken.

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/df3tr04nl/Untitled.png
Over een uurtje zal ik wel 7.9GB/7.9GB gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:26
En nu graag processes tab gesorteerd op memory, dan zou je dit gebruik terug moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:05

Perkouw

Moderator General Chat
En als dat niet werkt, probeer dan even te kijken met processexplorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dedzo0n
Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/v51a6bpvp/Untitled.png
Daarom ben ik juist zo verbaasd, er valt niets te zien.
Als ik kijk wat elke user gebruikt ben ik de enige en gebruik ik lang geen 6GB+.
Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/5kuemacll/Untitled.png

[ Voor 37% gewijzigd door Dedzo0n op 05-04-2013 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Hier al naar gekeken ? Windows 8 Extremely High Memory Usage ~8GB!!!!!
Is alles up-to-date ? Windows, drivers etc. ?

[ Voor 35% gewijzigd door Perkouw op 05-04-2013 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:31
Stopt er uiteindelijk ook een proces ? Uiteindelijk is het op namelijk.

Tevens zijn geheugenblokken gereserveerd door Virtualbox o.i.d. niet zichtbaar als een proces. Alleen in het totaal.
Gebruik je virtuele machines?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dedzo0n
jeroen3 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 20:18:
Stopt er uiteindelijk ook een proces ? Uiteindelijk is het op namelijk.

Tevens zijn geheugenblokken gereserveerd door Virtualbox o.i.d. niet zichtbaar als een proces. Alleen in het totaal.
Gebruik je virtuele machines?
Ja, ik zal em eens uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Dedzo0n schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 20:19:
[...]

Ja, ik zal em eens uitzetten.
LoL, dat had je wel even eerder mogen zeggen dat je gebruik maakt van Virtuele Machines. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dedzo0n
Had er blijkbaar zelfs 2, had zelf Deamon tools geinstalleerd, maar er zat al andere Virtual disk op geinstalleerd. Heb ze beiden uitgeschakeld, maar nog steeds meer dan 7GB Ram in gebruik, denken jullie dat ik als nu restart ik er geen last meer van heb? Of zou de RAM instant omlaag moeten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Dedzo0n schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 20:25:
[...]

Had er blijkbaar zelfs 2, had zelf Deamon tools geinstalleerd, maar er zat al andere Virtual disk op geinstalleerd. Heb ze beiden uitgeschakeld, maar nog steeds meer dan 7GB Ram in gebruik, denken jullie dat ik als nu restart ik er geen last meer van heb? Of zou de RAM instant omlaag moeten gaan?
Het lijkt me handig dat je eerst alles uitlegt wat je doet/gebruikt en ga zo maar door. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dedzo0n
Perkouw schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 20:26:
[...]

Het lijkt me handig dat je eerst alles uitlegt wat je doet/gebruikt en ga zo maar door. ;)
Okay, ehm.
Ik heb op het moment vakantie, heb deze laptop nu een paar dagen. Ik heb er geen last van als de RAM op is, het irriteerd me gewoon, omdat ik weet dat het niet de bedoeling is. Ik zet de laptop aan en dan wordt er ongeveer 2.3GB ramgebruikt door windows en allerlei opstart processen. Als ik dan een paar uur League of Legends heb gespeeld zit ik meestal makkelijk aan de 7+ GB. Dit blijft dan consistant hoog, totdat ik opnieuw opstart. Merk echter geen performance issues.

[ Voor 10% gewijzigd door Dedzo0n op 05-04-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Dedzo0n schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 20:30:
[...]

Okay, ehm.
Ik heb op het moment vakantie, heb deze laptop nu een paar dagen. Ik heb er geen last van als de RAM op is, het irriteerd me gewoon, omdat ik weet dat het niet de bedoeling is. Ik zet de laptop aan en dan wordt er ongeveer 2.3GB ramgebruikt door windows en allerlei opstart processen. Als ik dan een paar uur League of Legends heb gespeeld zit ik meestal makkelijk aan de 7+ GB. Dit blijft dan consistant hoog, totdat ik opnieuw opstart. Merk echter geen performance issues.
Ik bedoel leg meer uit wat je zoal gebruikt aan programmatuur, wat start erop etc. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:10
Dedzo0n schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 20:30:
[...]

Okay, ehm.
Maar als een verse start 2,3GB gebruikt en na een potje LoL 7GB dan is het toch duidelijk? Dan ligt het dus aan LoL of een driver van iets.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dedzo0n
Ramon schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 21:02:
[...]

Maar als een verse start 2,3GB gebruikt en na een potje LoL dan is het toch duidelijk? Dan ligt het dus aan LoL of een driver van iets.
Driver van wat? Hoe kan ik dat checken? Anyway, ik ga vanavond windows 7 erop zetten en dan kom ik hier wel terug als het zich weer voor doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Dedzo0n schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 20:25:
[...]

Virtual disk(drive) is wel heel wat anders dan een Virtual machine. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dedzo0n
Anoniem: 262853 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 21:24:
[...]

Virtual disk(drive) is wel heel wat anders dan een Virtual machine. ;)
:x Ik ben een noob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Als je het spelletje uitzet en hij blijft zoveel geheugen gebruiken dan heb je ergens software die geheugen lekt. Ofwel, reserveert en niet meer vrijgeeft.

Windows 8 doet dit niet, want ik heb er geen last van. Zoek even verder.

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen3 op 06-04-2013 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Heb je toevallig Intel RST 11.5.0.1207 er op staan?
Deze heeft ook een geheugen lek waardoor het geheugen volloopt.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Pagina: 1