Aankoopadvies 3TB schijven

Pagina: 1
Acties:

• quintox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 00:23
Hallo,

Ik was aan het zoeken naar een nieuwe HDD ter aanvulling van mijn PC en ik kwam de Western Digital WD30EZRX 3TB green tegen. Ik heb nu 3 EARS20 2TB WD Green schijven erin zitten en die doen het nu al meerdere jaren prima ( gebruik al 7 jaar blind Western Digital vanwege de kwaliteit ). Door de prijs van de WD30EZRX leek dit wederom een goede investering.

Maar nu lees ik op Tweakers en op Newegg verontrustende berichten dat de Western Digital WD30EZRX nogal onbetrouwbaar is, veel DOA en veel defecten na een bepaalde runtime. Normaal zou ik dan afwijken naar de Samsung spinpoint schijfjes maar deze worden niet meer geproduceerd en ik heb amper ervaring met Toshiba en HP ( Seagate niet zo tevreden over, veel defecten opgemerkt ).

Ik zou graag willen weten welke ervaringen jullie hebben met 3TB schijven en welke momenteel kwa betrouwbaarheid het beste uit de bus komen, snelheid interesseert me niet zo aangezien het data storage schijven betreft. Het zijn data storage schijven die niet in raid draaien, betrouwbaarheid is daarom erg belangrijk!

Alvast bedankt voor de tijd en moeite, much appreciated! :)

- Quintox

Steam profiel

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Zelf ook uitgezocht. Dat zat vooral in de eerste generatie. Boel lijkt nu onder controle te zijn nu het productieproces volwassen is geworden en de kinderziektes eruit. Draai een Green en heb nu een Red besteld vanwege de extra snelheid en garantie voor zo'n 17 euro extra, ben benieuwd.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• quintox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 00:23
Bedankt voor de reacties, deze waren erg behulpzaam! :)

Het betreft idd archievering, maar ik gebruik de schijven ook als download locatie ( incl seeden ) dus het is wel van belang dat ze intern meedraaien en niet via usb.

Ik zit een beetje te twijfelen tussen een WD Red en de Seagate, ik neig naar de WD Red met de gedachte dat ik deze later nog in een NAS kan gebruiken, desktop schijven zijn toch niet zo betrouwbaar in een NAS opstelling als ik de reviews/benchmarks mag geloven. De Seagate is dan wel sneller, maar ik denk dat een WD Red kwa betrouwbaarheid beter is ( en natuurlijk het feit dat ik zelf slechte ervaringen heb gehad met Seagate ).

En als de productieproblemen er nu uit zijn dan heb ik toch liever weer een WD. Meeste drive errors hadden toch te maken met een bepaalde RAID setup, maar hier draaien ze niet in RAID.

Steam profiel