Aansluit opties specificaties productgegevens uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-08 18:29
Ik zat net een review te lezen over een videokaart. Bij de reacties werd er gevraagd of er ook 3d kon worden afgespeeld ergo een hdmi 1.4 aansluiting.
Nu was er als antwoord dat dit zo was, uitgezocht via de productgegevens van de fabrikant.

Nu dacht ik, met mijn goede gedrag, laat ik de specificaties hier op tweakers een aanpassen naar hdmi 1.4, helaas kon dit niet en dacht bij mezelf dat het best handig zou kunnen zijn om de hdmi te splitsen in hdmi 1.3 en 1.4 zodat het makkelijker te zien is of de videokaart 3d kan afspelen. :)

Hoor/zie wel of jullie dit gaan toevoegen :9

Hoop dat dit in het goede forum staat btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Het staat niet in het goede forum :P Dus ik verplaats 'm bij deze.

Voor 3D-beeld heb je overigens niet per se HDMI 1.4 nodig, alleen als je het op de "blu-ray manier" wilt doen (en dus ook een stuk meer informatie doorstuurt). Maar als je een 'half side-by-side' of 'half under-over' signaal ervan kan maken (of elke andere vorm die domweg in 1920x1080 pixels gecodeerd wordt en door je 3D-scherm geaccepteerd wordt), dan werkt het gewoon met HDMI 1.3 (en lager)

Desalniettemin kan het geen kwaad om te zien welk HDMI-niveau een videokaart ondersteunt. Maar daarover mogen andere collega's een beslissing nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:53

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Voor zover ik weet, wordt 3D alleen ondersteund over HDMI, toch? In dat geval kan ik een simpele specificatie maken, bijvoorbeeld onder Kaart Eigenschappen, waar je een vinkje kan zetten als de kaart 3D ondersteuning heeft. Als er meerdere aansluitingen zijn die 3D kunnen ondersteunen, wordt het wat lastiger, maar niet onmogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
Displayport kun je ook 3D over versturen, dus het is niet alleen HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:53

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Ah ok, dan ga ik er even over nadenken hoe en wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Feitelijk kan (zoals ACM zegt) 3D over meerdere aansluitmethoden afhankelijk van de aansluiting die je gebruikt. Passieve schermen en actief met half-SBS kunnen over alle formaten. Actief (op 120hz schermen) ben je weer beperkt: HDMI (ook 1.4) trekt niet 1920x1080 en dan 2x60 frames, dus dan zit je vaak alweer op 30 fps per oog. Dat geeft uiteraard weer geen problemen met films. Over duallink DVI en DP kan het weer wel allemaal.

Conclusie: 3D staat feitelijk los van de videokaart/aansluitingen. Tuurlijk heb je voor 3D vision een nvidia kaart nodig, maar de aansluitingen hebben er bijzonder weinig mee te maken.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-08 18:29
ah ok, ik dacht dat je juist 1.4 nodig had voor 3D, blijkbaar mijzelf verkeerd geinformeerd.

Maar wat "Glaanie" zegt, een vinkje voor 3D ondersteuning is ook makkelijker, zo niet ook gewoon het simpelst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 00:40

Ch3cker

Testlab Teamlead
'3D ondersteuning' lijkt mij een beetje 'vaag'. Het is niet je videokaart die bepaald of jij '3D' kan versturen. Als je een half SBS signaal verstuurd is dit in principe gewoon een doodnormaal 1920x1080 pixels signaal. Elke aansluiting die 1920x1080 pixels kan versturen, kan dan ook in principe een half SBS 3D signaal versturen. Echter, Full HD 3D is 2x 1920x1080 pixels, en daar is, uiteraard, meer bandbreedte voor nodig, die de meeste aansluitingen niet kunnen leveren. HDMI 1.4 dus wel.

Het lijkt me dan ook handiger om het 'type aansluiting' weer te geven, in plaats van '3D ondersteuning', gezien '3D ondersteuning' weinig zeggend is, terwijl 'HDMI type' met als waardes '1.3' en '1.4' wel degelijk iets toevoegd.
Pagina: 1