Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micr0
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-07-2024
Hallo Tweakers,

ik ben op zoek naar een laptop om echt op te kunnen gamen, waar ik eigenlijk zoveel mogelijk kwaliteit en prestatie behoud.
Hierbij denkend aan SC2 - HoTS, Deus Ex: Human Revolution en Modern Warfare 2.

Nu ben ik op deze laptop uitgekomen:
http://www.laptopshop.nl/...tm_medium=pricecomparison
deze is net iets over budget, maar ik ben altijd al een HP gebruiker geweest en ben verder ook tevreden.

echter zie ik ook deze:
http://www.laptopshop.nl/...s/msi-ge60-0nd-406nl.html
ligt een euro binnen budget, en met een betere videokaart, maar minder CPU en niet van HP..

heeft iemand ervaring met deze laptops?
en weet iemand wat voor kaart de HP laptop precies bevat, ik las op notebookcheck dat hier 5 varianten van in omloop waren.

ik speel nu overigens op een HP Pavilion DV7 1040ew, voor de geïnteresseerden. Deze draait SC2 - HoTS Medium zonder moeite op Windows 8. Verder een mooie en vrij uitgebreid laptopje.
Gezien ik dus ervaring heb met HP, vandaar ook mijn voorkeur met HP.

mvg en alvast bedankt!

Jim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
De HP in je link is een DV7 en die hebben nogal niet zo een kwaliteit volle koeling. Ook heeft die HP veel te slechte specificaties voor zijn prijs. Die videokaart is matig, en voor 1099 euro is dat gewoon absoluut niet acceptabel.

De keuze is in principe heel erg makkelijk voor je: Dell Inspiron 15r se.
Deze kun je met de kortingsbonnen honderden euro's goedkoper krijgen dan de HP en de MSI met daarbij nog betere kwaliteit en service.
[Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Nee, dus zowel niet de HP als MSI. De GE serie van MSI is niet bepaald denderend... met een GT 635m in een laptop van €1000+ hoeft HP ook niet aan te komen.

Behalve de opties die hierboven al genoemd zijn heb je ook de inspiron 17R SE. Als je een 17" wilt is dat al vrij snel de enige keus. In het 15.6" segment zijn er mee 'acceptabele' keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micr0
Vinand schreef op donderdag 04 april 2013 @ 22:46:
De HP in je link is een DV7 en die hebben nogal niet zo een kwaliteit volle koeling. Ook heeft die HP veel te slechte specificaties voor zijn prijs. Die videokaart is matig, en voor 1099 euro is dat gewoon absoluut niet acceptabel.

De keuze is in principe heel erg makkelijk voor je: Dell Inspiron 15r se.
Deze kun je met de kortingsbonnen honderden euro's goedkoper krijgen dan de HP en de MSI met daarbij nog betere kwaliteit en service.
[Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2
ah ok thanks!
Die Dell Inspiron 15r se is inderdaad wel een lokkertje gezien prijs en formaat.
alleen die AMD Radeon HD 7730M lijkt mij niet zo bijzonder sterk... of zie ik dit verkeerd?

Nvidia kaart:
http://www.notebookcheck....orce-GT-635M.66964.0.html

Amd Radeon:
http://www.notebookcheck....eon-HD-7730M.72678.0.html

Wat maakt trouwens een goede video kaart?

mvg en bvd,

Jim

[ Voor 12% gewijzigd door Micr0 op 05-04-2013 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micr0
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 23:46:
Nee, dus zowel niet de HP als MSI. De GE serie van MSI is niet bepaald denderend... met een GT 635m in een laptop van €1000+ hoeft HP ook niet aan te komen.

Behalve de opties die hierboven al genoemd zijn heb je ook de inspiron 17R SE. Als je een 17" wilt is dat al vrij snel de enige keus. In het 15.6" segment zijn er mee 'acceptabele' keuzes.
ok dankje.
17 inch gebruik ik nu inderdaad maar overweeg toch een 15 inch te nemen met oog op mobiliteit.
maar 17 inch is niet out of the question.

mvg,

Jim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micr0
na veel denken, wordt het de Dell inspiron 17r se.

super bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:16
Bij de MSI krijg je wel een aantal mooie peripherals erbij, en dat is gewoon een goed notebook.

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micr0
Dat is ook wel zo ja... maar mijn oog is toch gevallen op de Dell Inspiron..
deze biedt voor mij de beste kwaliteit/prijs/performance verhouding.

[ Voor 31% gewijzigd door Micr0 op 08-04-2013 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Viper_4111 schreef op maandag 08 april 2013 @ 16:47:
Bij de MSI krijg je wel een aantal mooie peripherals erbij, en dat is gewoon een goed notebook.
Dat vind ik nogal een bold statement.. notebookcheck (http://www.notebookcheck....W7H-Notebook.77855.0.html) is niet erg tevreden over de GE60, terwijl notebookcheck doorgaans helemaal niet kritisch is. Daarnaast is hij al snel €200 a €250 duurder dan de inspiron 17R. Dan verwacht ik dat er argumenten voor de GE60 bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micr0
ik verwacht dat de GE60 zeker in staat is om te presteren, maar de kwaliteit van de hardware lijkt mij slecht, vandaar dat ik zelf toch liever de inspiron neem..

overigens een side note:
ben ik de enige die denkt aan de nanosuit van crysis als ik de Dell Inspiron zie :P?
Pagina: 1