Harman Kardon AVR 170 of toch Onkyo TX-NR616 ?

Pagina: 1
Acties:

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:37

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Topicstarter
Ik heb nu een Harman Kardon AVR 247 staan. Prima recieven, maar werkt niet lekker samen met de spulletjes die ik heb staan.
- Mac Mini
- Apple TV3
- Philips blu-ray 3D 5500
- UPC set-up box
Wil graag alles op HDMI aansluiten.

Oude reciever heeft twee HDMI ingangen. Twee te weinig. Bedoeling is om alles via HDMI aan te sluiten

Nu is mijn oog gevallen op de HK AVR 170 en de Onkyo TX-NR616. Neig op dit moment meer naar de HK. Design, heeft zover ik heb kunnen zien alles in huis wat ik wens.

Gebruik een 5.1 speaker set (meer niet nodig)
Bediening via iOS gewenst
3D geschikt

Helaas heb ik me zelf een budget opgelegd max 550 euro. Dit is wat ik er max voor uit wil uitgeven. Ik ben geen kenner. zoek me al dagen suf. En kom elke keer op de duurdere modellen uit, maar volgens mij moet het met het beschikbare budget prima kunnen. Vandaar mijn vraag wat adviseren jullie.

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Persoonlijk zie ik de producten van HK niet zo zitten. Maar als je in de pricewatch wat met de filters speelt zou je tot deze lijst kunnen komen. Je stelt niet echt uitzonderlijke eisen aan de receiver dus waarom niet voor de Onkyo TX-NR414 gaan. Ontzettend veel bang-for-the-buck naar mijn mening.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je ziet HK niet zitten, maar je raadt wel een serie van Onkyo aan waar veel problemen mee zijn... :?

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Topicstarter
D vd V waarom zie je HK niet zitten? Zelf altijd erg tevreden geweest over de AVR247.

Warp. Dank je voor de link.

Ik blijf toch neigen richting de HK 170, maar dit komt ook wel beetje door de looks. Klopt mijn eisen pakket is niet zo hoog. Belangrijk vind ik dat het 3D blu-rays signaal goed doorgegeven/omgezet word. Optimaal bioscoop effect.
Dat deze goed samen werkt met de Mac Mini (voorzien van Plex)
En ook erg prettig bediening via iOS.
Geen plannen voor een 7.1/2 set-up

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:57

SeatRider

Hips don't lie

Je kunt ook eens naar Yamaha kijken, deze bvb: http://nl.yamaha.com/nl/p...mps/rx-v475_g/?mode=model .

Nederlands is makkelijker als je denkt

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:05

FeaR

In GoT we trust

Van Yamaha zou ik eerst even wat tests afwachten. De 473 en 573 waren zeer onderbemeten en leverden haast geen vermogen met surroundgebruik. Persoonlijk zou ik voor de Denon AVR-2113 gaan, maar dat is meer omdat ik al jaren een Denon zonder problemen heb. Dus echt een sterk argument is het verder niet :+

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Topicstarter
Thanks.. Wat ik zo kan zien op de filmpjes. Doet die precies wat ik zoek. De iOS app ziet er ook erg goed uit.
Neem deze zeker mee in de overweging.

Mijn huidige reciever stottert met geluid bij overgang van scène. Bij gebruik van de blu-ray speller. Beeld loopt netjes door. Via HDMI naar de TV en via coax naar de recieven. Ga ervan uit dat dit een probleem is van de reciever is ?

[ Voor 22% gewijzigd door Daan_ op 05-04-2013 12:58 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
warp schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:25:
Je ziet HK niet zitten, maar je raadt wel een serie van Onkyo aan waar veel problemen mee zijn... :?
De Onkyo biedt gewoon ontzettend veel voor een klein prijsje. En voor eventuele problemen heb je natuurlijk garantie. Maar zoals gezegd het is een veel bang-for-the-buck machine, that's all. Persoonlijk heb ik liever iets dan Denon of Marantz maar daar liggen de prijzen wel weer wat hoger van.
Superdaantje schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:35:
D vd V waarom zie je HK niet zitten? Zelf altijd erg tevreden geweest over de AVR247.
[...]
HK wordt tegenwoordig vaak gekscherend Harman Karton genoemd. Het zijn imho producten die doorgaans té duur zijn voor wat ze bieden en je dus vooral betaald voor de naam en het design (als dat je aanspreekt). Voor hetzelfde geld, kun je ook beter kopen.

Elke merk heeft zijn voor- en nadelen. Zoals hierboven aangegeven willen de Yamaha's nogal eens inkakken als je surround gaat draaien. En zo is overal wel iets van te zeggen.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Topicstarter
Of iets te duur is dat verschilt per persoon en wat is beter ? Ook dit verschilt per persoon. Meningen verschillen over te duur wat HK levert, maar laten we hier geen geen discussie over voeren ;-)

Ik heb een paar basis wensen waaraan een receiver aan moet voldoen. En de voorgestelde receivers doen dat alle. Nu is en blijft het lastig om een keuze te maken. En ja uiterlijk speelt ook mee.

De Yamaha RX-V475 Titanium. Lijkt mij op dit moment ook een goede optie. Heb wat filmpjes bekeken van dit apparaat en wat reviews bekeken (dit zegt niet veel, meer om indruk te krijgen) De bediening via de iOS app ziet er ook erg goed uit. De onkyo is niet meer in beeld.

Het getik dat ik beschreef in de eerdere post lijkt te komen door de receiver. Als ik zelfde film kijk via HDMI op de TV dan heb ik geen last van het getik bij overgang van een scène. Hoop at een nieuwe receiver dit probleem ook oplost.

[ Voor 15% gewijzigd door Daan_ op 05-04-2013 15:52 ]

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Topicstarter
Vandaag naar de winkels geweest en ben uiteindelijk thuis gekomen met de Denon 2113. kreeg deze mee voor een leuke prijs. Keuze snel gemaakt. Nu nog instellen en de HK 247 de deur uit werken :D

Iedereen bedankt voor de input ;-)

Pagina: 1