Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvanhoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 12:36
Gegroet,

ik heb een HK BDS 375 aangeschaft, 2.1 set met een subwoofer. Geluid werkt prima via de speakers, ik krijg alleen de subwoofer niet werkend.

Ik heb een Samsung Smart TV en een UPC Horizon box. Er loopt een HDMI-kabel van de Horizon naar de BDS 375, en van de BDS loopt er een HDMI-kabel naar de TV. So far so good. Geluid is prima uit de speakers.maar de subwoofer geeft geen geluid, ook niet bij de auto-calibratie in het menu van de BDS.

De bijgeleverde dubbele kabel zit met het paarse eindstuk in de LFE poort van de subwoofer, en in de paarse Sub Out poort van de BDS 375. Heb de schakelaar op de subwoofer ook omgezet naar LFE. Verder heb ik de Subwoofer ook geprobeerd met de zwarte kabel in de EXT-trigger poort van de subwoofer en de matchende poort op de BDS, geeft ook geen resultaat.

Heb de BDS ook getest met een CD, ook dan doet de Subwoofer niks. Het ligt dus niet aan de tv of Horizon-box.

Wat doe ik fout?

[ Voor 17% gewijzigd door lvanhoe op 04-04-2013 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 18:50
Een paar dingen zijn me niet helemaal duidelijk als ik je verhaal lees. Wat vragen, ook open deuren:
  • komt de subwoofer uberhaupt uit standby (te zien aan de kleur van de led bovenop, toch? Hangt van het gebruikte type af)
  • heeft de subwoofer een volume-regelaar en staat deze niet helemaal op nul?
  • heb je ook al de combinatie geprobeerd met zowel de paarse tulp-stekker als de zwarte trigger jack-stekker in zowel de versterker als de subwoofer?
  • heeft de subwoofer een schakelaar om automatisch in/uit te schakelen, of een permanent-aan stand?
  • staat de versterker correct ingesteld om met een systeem met subwoofer te werken? Te zien aan de handleiding is het namelijk mogelijk om dat verkeerd in te stellen...
Meest logische combinatie lijkt me:
  • subwoofer aangesloten met zowel paarse tulp als zwarte jack-plug (signaal + trigger)
  • subwoofer met schakelaar zo ingesteld dat hij ook reageert op die zwarte trigger-aansluiting. Op die manier is de sub uit als de versterker uit is en speelt hij ook netjes als er slechts een laag geluidsniveau vereist is.
  • versterker zo ingesteld dat duidelijk is dat er een 2.1 systeem als speakerset aan hangt
  • geluidsniveau's van speakers gecontroleerd in diezelfde instellingen. Wellicht beginnen met een 'reset naar fabrieksinstellingen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:08

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ik heb soort gelijke gehad. Hierboven wordt al heel duidelijk uiteengezet wat je kunt proberen/beantwoorden.

Zelf kreeg ik te horen dat dit een redelijk voorkomend probleem is bij HK subwoofers. Toen mijn woofer defect raakte naar 4 jaar. Er schijnt een soorten van sensor in te zitten die het signaal detecteert. Bij mij bleef alleen het oranje lampje branden (standby) en ging niet meer naar active (blauw) Dit is bij negen van de tien gevallen het probleem. Als je nog garantie hebt dan beste even contact opnemen met HK. Kans is heel groot dat die vervangen wordt.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvanhoe
swiv98 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 09:17:
Een paar dingen zijn me niet helemaal duidelijk als ik je verhaal lees. Wat vragen, ook open deuren:
  • komt de subwoofer uberhaupt uit standby (te zien aan de kleur van de led bovenop, toch? Hangt van het gebruikte type af)

Het is de HKTS 200, het led-lampje boven op is wit. Als ik de zwarte trigger jack in de sub stop maakt het wel een hard *plok* geluid. Dus ik neem aan dat 'ie dan uit standbye is?
  • heeft de subwoofer een volume-regelaar en staat deze niet helemaal op nul?

Nee, die staat op halve volume.
  • heb je ook al de combinatie geprobeerd met zowel de paarse tulp-stekker als de zwarte trigger jack-stekker in zowel de versterker als de subwoofer?

Ja, geen resultaat.
  • heeft de subwoofer een schakelaar om automatisch in/uit te schakelen, of een permanent-aan stand?

Die heeft 'ie, op zowel auto als on geen resultaat.
  • staat de versterker correct ingesteld om met een systeem met subwoofer te werken? Te zien aan de handleiding is het namelijk mogelijk om dat verkeerd in te stellen...

Ja, je hebt zo'n test in het menu van de versterker, dan klinkt er harde ruis door alle aangesloten boxen om het geluid te calibreren. Beide boxen naast de tv geven dan geluid, de sub niet. En ik selecteer toch echt 2.1 als optie, niet 2.0.
Meest logische combinatie lijkt me:
  • subwoofer aangesloten met zowel paarse tulp als zwarte jack-plug (signaal + trigger)
  • subwoofer met schakelaar zo ingesteld dat hij ook reageert op die zwarte trigger-aansluiting. Op die manier is de sub uit als de versterker uit is en speelt hij ook netjes als er slechts een laag geluidsniveau vereist is.
  • versterker zo ingesteld dat duidelijk is dat er een 2.1 systeem als speakerset aan hangt
  • geluidsniveau's van speakers gecontroleerd in diezelfde instellingen. Wellicht beginnen met een 'reset naar fabrieksinstellingen'?
Ik heb dus feitelijk alles uit je lijst al geprobeerd, en nog steeds geen resultaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:08

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Neem dan even contact op met HK. Dan is de kans groot dat er iets defect is in de woofer. Zie post hierboven. Heb zelfde probleem gehad.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 18:50
Mee eens. Al zou ik contact opnemen met de winkel waar je de set gekocht hebt. Zij hebben de wettelijke plicht om als aanspreekpunt voor de garantie te dienen. Net zoals dat zij hem mogen opsturen naar HK.

Slechts sommige fabrikanten werken alsnog rechtstreeks met de klant (Panasonic bijvoorbeeld), maar in principe hoor je het eerst aan de winkel te vragen.

Succes met wat er inderdaad uitziet als een reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvanhoe
Update om deze draad netjes af te handelen: uiteindelijk bleek het aan de bijgeleverde kabel te liggen. Nieuwe kabel en de sub werkt prima. Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1