Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mart3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-07 11:32
Beste Tweakers,

Ik heb het vermoeden dat mijn computer last heeft van verouderingsverschijnselen. Maandag had ik een muziekje aanstaan, ineens begon deze te herhalen. Ik begreep er niks van. Waarop ik ineens zie dat de harde schijf met al mijn muziek verdwenen, zowel uit deze computer als apparaatbeheer. Een herstart gedaan, hij was weer gewoon aanwezig, snel een back-up voor de zekerheid. Het leek weer te werken, tot het net weer gebeurde en na de herstart was ook de schijf met Windows verdwenen uit. Windows startte niet en de schijf was ook niet zichtbaar in het bios. Stekker eruit gehaald, er weer in en ja hoor hij ging weer gewoon prima aan. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Van beide harde schijven zijn de smart waardes helemaal in orde. Is de computer aan vervanging toe of is het nog op te lossen?

Moederbord: Asus p5ld2-deluxe
Harde Schijven van Samsung, een derde harde schijf, van Maxtor heeft nog geen problemen gehad.

Ik ben benieuwd naar jullie tips en aanbevelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01 21:38

Ben1985

Tatatata!

Kan ook brakke voeding zijn, wat zijn je specs verder en hoe oud is het systeem inmiddels?

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

Probeer de HDD eens in een andere sata aansluiting te doen op het moederbord.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 10:02
Probeer met HDTune de S.M.A.R.T. status (ook wel Health status genoemd) van je harddisk eens uit te lezen. Dit wel doen als de schijf beschikbaar is natuurlijk. Daar kan je zien of er wellicht iets mis is met die betreffende schijf.

[ Voor 10% gewijzigd door Racemol op 04-04-2013 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:42

NoFearCreations

3DPrint the world!

Vermoed ook voeding, probeer er een van iemand anders te lenen om het uit te sluiten?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:08
mirno schreef op donderdag 04 april 2013 @ 22:30:
Probeer de HDD eens in een andere sata aansluiting te doen op het moederbord.
Ik heb regelmatig als mijn WindowsXP installatie al wat ouder is, dit probleem ook en het gequotte is voor mij dan de oplossing.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-07 20:33
Harde schijf ineen andere pc proberen, of tijdelijk een andere hd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mart3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-07 11:32
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de voltages van de voeding gecontroleerd, deze lijken allemaal goed te zijn. Als dat natuurlijk zo te controleren is.. De computer komt inmiddels uit 2006 dus ik vraag het mij af of het het nog waard is om voor een nieuwe voeding te gaan (2 jaar geleden vervangen). Ook de SMART waardes zitten denk ik wel goed, van 1 schijf staat alleen de reallocated sectors count op 2, maar dat is al een hele tijd zo. Het is een dual boot, het is probleem deed zich voor bij zowel XP als 7, in de logboeken is hier niks van te zien. Daarom vraag ik mij af(vanwege dual boot), misschien heel dom, worden de schijven nog wel goed herkend als ik ze op een andere poort ga zetten? Deze computer gaat van raar probleem naar raar probleem, afgelopen maanden als ik hem sochtends aanzette liep die vast in het bios en na een reset startte die prima op, vanzelf verholpen.. Zou het iets met het moederbord kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06 20:27
Heeft je moederbord ook last van de zogenoemde 'bolle elco's'?
http://files.winwiz.nl/pict3091.jpg

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Pagina: 1