Deel van SD kaart in slot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-07 14:44
Gisteravond wilde ik mijn SD-kaartje uit het slot van m'n MacBook Pro 13 Inch (early 2011) halen en ik merkte dat deze klem zat. Toen ik iets meer kracht zette kwam het SD-kaartje eruit, maar niet volledig: er was een hoekje vanaf gebroken. Toen ik 'm er weer in probeerde te steken lukte dit niet. Het stukje zit (als je recht voor het slot zit) aan de linkerkant en lijkt te klemmen achter een metalen contactje/clipje.

Nou is het wel zo dat dit niet helemaal uit de lucht komt vallen: de SD-kaart is ooit door een familielid gebruikt op vakantie en toen is er een barstje in gekomen. Ik ben dit vergeten en heb de SD-kaart daarna gewoon weer zelf in gebruik genomen. Stom natuurlijk, aangezien dat scheurtje natuurlijk alleen maar erger is geworden door het gebruik.

Heeft het zin om mijn MacBook open te schroeven of zit het er dik in dat ik dit er niet meer uit krijg? Of zouden ze me misschien bij de Apple store kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 461770

Opendraaien heeft geen nut, vanbinnen uit kom je er echt niet beter aan. Althans, voor zover ik weet heeft het SD slot een eigen "behuizing" die de SD-kaart vasthoudt. En die is niet los te schroeven.

Kom je er niet aan met een paperclip of pincet? Dit zal wel niet onder je garantie vallen gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueHD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04:17
Beste is eerst om contact op te nemen met een Apple Store of ze je kunnen helpen en of dit onder garantie valt. Zo niet, dan kun je inderdaad met een paperclip, pincet of naald proberen het stukje er uit te halen. Wel je Macbook uitzetten en veel licht op de SD-kaartlezer schijnen zodat je goed kunt zien wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 07:31

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Niet zo'n punt: als je er niet goed bij kunt is het een kwestie van de bodem opentrekken, je kunt dan vrij simpel bij de SD lezer (dacht ik).

Durf je zelf niet, stuur mij een DM :)

Valt sowieso niet onder garantie, ligt niet aan Apple dat jouw kaartje afbreekt vermoedelijk ;)

[ Voor 33% gewijzigd door sebastius op 04-04-2013 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-07 23:03

Maartenvs

For Sale

Als je garantie je lief is, afblijven. Als je de poort echt mist en niet compleet a-technisch bent, even logicboard eruit halen en kijken of je het afschermkapje eraf krijgt. Maar met een pincet wil het niet lukken?
Afbeeldingslocatie: http://guide-images.ifixit.net/igi/r1TYvaRAJF2iwLGE.medium

[ Voor 23% gewijzigd door Maartenvs op 04-04-2013 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:28
Wanneer je van binnen er bij wil moet je redelijk wat kennis/ervaring hebben. De SD kaartlezer zit namelijk aan de bovenkant van het moederbord. Dus aan de kant van het toetsenbord.

Beste is dus om het even met een paperclip of iets dergelijks te proberen. En als je het aandurft het moederbord los te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-07 14:44
De MacBook is het enige systeem wat ik gebruik en ik heb deze dagelijks nodig, dus wil in principe het openmaken zolang mogelijk uitstellen... Garantie maak ik me niet zo druk om, hij is al anderhalf jaar oud dus dan heb ik daar volgens Apple toch geen recht meer op?

Ik ga in ieder geval eens langs bij een APR hier in de buurt en nog eens zelf kijken of ik het er uit kan halen met huis- tuin- en keukenspul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Met 2 spelden aan beide kanten schuin in het plastic prikken, dan krijg je de kaart er zo uit :)

39

Pagina: 1