WiFi krijgt verkeerde gegevens?

Pagina: 1
Acties:

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-09 15:07
Ik heb een zeer irritant probleem met mijn WiFi op mijn iMac. Elke keer als ik verbinding maak geeft hij aan dat er verbinding is, maar kan ik geen webpagina bezoeken. Soms heb ik voor enkele seconden internet en lukt het me een pagina te downloaden.

Maar als ik dan verbinding verbreek en opnieuw doe dan lukt het meestal na 3 of 4 keer wel. Dan heb ik wel echt internet en kan ik webpagina's bezoeken.

Ik heb het idee dat er iets mis gaat met het IP of andere gegevens die mijn iMac van mijn router krijgt. Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:31

Fiber

Beaches are for storming.

Beetje meer info zou wel handig zijn. Welke provider, wat voor modem, wat voor router, heb je de problemen ook bedraad?

Zet je router eens terug naar de fabrieksinstellingen, gooi al je verbindingen op je computer eens weg en bouw ze opnieuw op.

Waarom wil je überhaupt over wifi werken met een desktop computer? Bedraad is veel stabieler.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Plus bekijk ook eens de gebruikte kanalen van de WiFi. In sommige gebieden zijn bepaalde kanalen standaard problematisch door interventie van andere dingen. Is vooral handig als je router zelf een leeg kanaal wil opzoeken en dan zo'n kanaal kiest omdat er verder niemand op zit.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-09 15:07
Mmm, ik ben niet van plan om direct de router om te gooien. Ik heb overigens een statisch IP op een ZyXEL modem. Zal het serienummer straks even erbij halen. Ik heb het probleem alleen met mijn iMac.

Waarom geen kabel? In deze kamer wordt er al één gebruikt voor mijn PS3, dus heb ik mijn iMac maar op WiFi gezet.