Groot netwerk +- 2000 users

Pagina: 1
Acties:

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-12 16:40
Hallo,

Voor een kennis moet ik een wifi systeem gaan realiseren.
Het betreft op een sportpark, een soort van klein stadion.

Het wifi moet overal bereik hebben maar hoeft niet seamless/controlled te zijn.

Allereerst zal er een glasvezel lijn liggen met een 100/100 verbinding.
Daar achter zal waarschijnlijk een Draytek 2920/2950 komen te liggen met een HP1410 8 poorts gigabit switch

Vervolgens zal het wifi netwerk moeten worden gerealiseerd.

mijn idee is als volgt:

8x een Engenius ENH-200 EXT met een canopi omni antenne
6x een Engenius ENH-500 om 3 point to point verbindingen op te zetten

je krijg dan het volgende idee:

switch --> enh-500 <-----> enh-500 --> enh-200 --> client

hieronder een tekening bij een vergelijkbare situatie op een camping:

http://www.campingwifi.nl/images/voorbeeld-wifi-netwerk.jpg

Mijn vraag is alleen hoeveel clients de ENH-200 accespoints samen aankunnen

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12 22:50
Als jij dit voor 2000 users wil gaan doen dan kan ik je bij deze vertellen dat dit 'm niet gaat worden.
Wat ga je aanbieden over de wifi? Ga je een ticketsysteem gebruiken? Wat heb je bedacht behalve wat low end hardware bijelkaar schrapen?

Ofwel; hoe realistisch is die 2000 users (tegelijk?)

[ Voor 10% gewijzigd door Uberprutser op 04-04-2013 18:38 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:49
Dit gaat hem inderdaad niet worden.

De Draytek gaat het waarschijnlijk niet trekken.

2000 man is een heel hoop verbindingen. Zeker voor een wifi verbinding met P2P verbindingen.
2000 devices op 1 subnet gaat al een uitdaging worden.
Even snel uitgerekend, met een ideale verdeling, dan kom je op 250man op 1 access point.
Wat voor een oppervlakte moet je overbruggen? hoe had je de dit precies in gedachten?
Ticket system gaat van belang zijn. Waarbij 2000 man ook al weer een behoorlijke hoeveelheid is.

Wat is je budget hiervoor? Ga er maar vanuit dat je het met deze klasse hardware niet gaat redden.
Even eerst even terug te gaan de drawingboard en nog niet naar hardware kijken.

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Een Cisco 2600 / 3600 AP kan max. 200 clients aan. En dat is profi hardware. Daarnaast hebben ze antennes speciaal voor stadions. Deze antennes hebben een erg kleine openingshoek. De tribune wordt aangestraald door een groot aantal access points met antennes met een kleine dekking. (Dus relatief klein oppervlak, maar groot aantal clients / users.)

Zijn dit inderdaad 2000 clients? Wat gaan die clients doen? Alleen een beetje browsen? Video streamen?
En als het idd. om 2000 clients gaat, dan is het het handig om de AP's via een kabeltje te voeden en niet via een wireless backbone te doen. Performance is gewoon veel beter. Heb je een wireless site survey gedaan?

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 12:34

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Serieus?
Wil je dit gaan doen met een Engenius oplossing gaan doen?

Ik heb onlangs het ziggo dome voorzien van wifi en geloof me een high desnsity netwerk waar jij naar op zoek bent is een HEEL ander verhaal, en dat gaat alleen met professioneel spul werken.

Buiten de covverage heb je nog een andere uitdaging hoe ga jij je management regelen, samen met je adaptive RF, want als er bijvoorbeeld een plaats is waar ineens meer mensen gebruik maken wil je een beetje kunnen shiften met je capaciteit.

Heb je bijvoorbeeld ook gedacht aan een betalings systeem? en wat doe je met devices die overmatig verkeer veroorzaken dmv een virus?

Dit zijn dingen waar je echt meer over moet denken dan een consumer switchje en wat strategisch geplaatste antennes.

• Lmax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 18:11
Als je bij dit niveau van hardware wil blijven, kijk dan ook eens naar Ubiquiti (www.UBNT.com). Ik heb engenius en UBNT gebruikt. De laatste bevalt beter. Mooiere interfaces, en veel meer instelmogelijkheden.

Overigens ook goedkoop te krijgen via een oost europees EU land.

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-11 12:01
Voor een dergelijke oplossing zou ik eerder kijken naar een Wifi oplossing van strix met een betrouwbaar ticket systeem er achter. (N-4100 van Zyxel)

[ Voor 58% gewijzigd door neonite op 06-04-2013 00:35 ]

Pagina: 1