Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 422878

Topicstarter
Hoi Mede Tweakers, pas geleden een nieuwbouw appartement betrokken maar al vanaf dag 1 (geen vloer of iets erin) is de boel enorm statisch geladen. Je ziet regelmatig de vonkjes overslaan als je iets van metaal vast pakt of de kussens in de bank waar je arm op legt en de haren dan rechtop gaan staan.
Nu wonen we er al een tijdje en is het niet minder geworden. In mijn vorige huis echt nooit geen last van gehad.

Iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken?

Misschien beetje off topic maar geen idee waar ik dit probleem anders kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:38

Koppensneller

winterrrrrr

Hoe is de luchtvochtigheid in je appartement? Vaak is droge lucht de oorzaak van veel van dit soort problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 13:01

Gé Brander

MS SQL Server

Kan ook met je kleding te maken hebben. Of schoenen...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:45
Koop een hygrometer om de luchtvochtigheid te meten en zorg dat het tussen de 40 en 60 procent ligt. Bij het huidige droge weer is statische electriciteit vrij gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
In nieuwe woningen bevindt zich vaak enige vorm van balansventilatie of tenminste mechanische ventilatie. Als die te hard zuigt daalt de luchtvochtigheid ook sterk. Dit heb ik eens gehad in een vorig appartement, waar de mechanische ventilatie helaas centraal was geregeld en niet per appartement af te stellen. Helemaal gek werd ik ervan, ik kon niets meer aanraken zonder een optater te krijgen. Enige oplossing was overal luchtbevochtigers plaatsen en op sokken lopen, zodat je je eigen statische lading beter kunt laten wegvloeien via de grond. Zeker de combinatie van schoenen met rubber zolen en laminaat is killing voor statische electriciteit, omdat je je lading dan totaal niet kwijt kunt aan de grond en met elke stap verder wordt 'opgeladen' totdat je iets vast pakt dat geleidt (kraan, deurklink). Bij mij was het soms zo erg dat je echt een paar seconden je hand niet meer voelde. :p

[ Voor 8% gewijzigd door nare man op 04-04-2013 17:58 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Komt inderdaad door de droge lucht. Ik heb het hier thuis ook, en dan vooral boven, waar laminaat ligt. Beneden ligt parket en daar heb ik er eigenlijk geen last van. Maar als ik boven met mijn schoenen aan loop dan moet ik radiatoren en deurklinken echt mijden :P Zonder schoenen geen last van, trouwens.

Als je echt wanhopig bent en je schoenen niet uit wil doen zou je luchtbevochtigers kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:09
Yep hier momenteel ook, terwijl het normaal wel mee valt. Erg droge lucht dus. Scheelt dat ik gewoon op sokken rondloop, maar als ik de op de bank heb gezeten is het vaak raak, of de hond aanraak, die is blijkbaar ook erg statisch geladen.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:12

Seraphin

Meep?

wesleytjuh schreef op donderdag 04 april 2013 @ 23:08:
Yep hier momenteel ook, terwijl het normaal wel mee valt. Erg droge lucht dus. Scheelt dat ik gewoon op sokken rondloop, maar als ik de op de bank heb gezeten is het vaak raak, of de hond aanraak, die is blijkbaar ook erg statisch geladen.
Heet je hond Dogbert?

Afbeeldingslocatie: http://dilbert.com/dyn/str_strip/000000000/00000000/0000000/000000/30000/3000/000/33047/33047.strip.gif

Afbeeldingslocatie: http://dilbert.com/dyn/str_strip/000000000/00000000/0000000/000000/30000/3000/000/33048/33048.strip.gif

:P

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:33
NNF schreef op donderdag 04 april 2013 @ 22:20:
[...] Als je echt wanhopig bent en je schoenen niet uit wil doen zou je luchtbevochtigers kunnen proberen.
Raampje open doet ook wonderen. Daarnaast een grote plant in je kamer zetten. Ik heb er 1 die mij precies verteld wanneer het weer te droog is :P
Overigens is de luchtvochtigheid op peil houden sowieso aan te raden. Scheelt uiteindelijk lekker in de verwarmingskosten. Elke dag een half uur tot een uur een raam open helpt ook. (behalve als het natuurlijk buiten -10 is ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:39

Fiber

Beaches are for storming.

Met polyester of nylon kleding aan op een plastic tuinstoel gaan zitten helpt ook goed... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-06 23:04

Compizfox

Bait for wenchmarks

Caelorum schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 00:49:
[...]

Raampje open doet ook wonderen. Daarnaast een grote plant in je kamer zetten. Ik heb er 1 die mij precies verteld wanneer het weer te droog is :P
Euh, raampje open? :?

Door te ventileren (met dit weer) haal je juist koude lucht naar binnen, en als je die opwarmt naar kamertemperatuur daalt dus de relatieve luchtvochtigheid. Niet handig dus :P

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mijn katten willen inderdaad graag geaaid worden maar vinden de schokjes daarna niet leuk :p . Ik heb in verschillende kamers waterbakjes staan, maar echt helpen doet het niet. Laat het maar snel wat warmer worden :D

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-05 22:23
Kleding kan een belangrijke invloed hebben, bijvoorbeeld wollen truien. Gebruik wasverzachter, en laat de was drogen in de buitenlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Is 'pas geleden' toevallig de laatste paar weken want dan ligt 't niet aan jou :P

Ik heb er ook overal last van de laatste tijd.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 01:14:
Mijn katten willen inderdaad graag geaaid worden maar vinden de schokjes daarna niet leuk :p . Ik heb in verschillende kamers waterbakjes staan, maar echt helpen doet het niet. Laat het maar snel wat warmer worden :D
Misschien kan je een theedoek of iets anders met een groot oppervlak in de bakjes hangen om het verdampingsoppervlak te vergroten.

Ik weet nog dat vroeger altijd van die bakjes water aan de verwarming hingen, tegenwoordig zie ik dat nog maar weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sefyu schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 03:07:
Misschien kan je een theedoek of iets anders met een groot oppervlak in de bakjes hangen om het verdampingsoppervlak te vergroten.
Dat is wel een aardig idee, morgen maar eens proberen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Dat het buiten steeds vriest en gisteren nota bene nog sneeuwde, is ook een reden waarom de luchtvochtigheid laag is.

Ik merk het zelf vooral op kantoor.. als ik een stukje loop en ik ga achter mijn bureau zitten, dan krijg ik een optater van de metalen rand onder mijn bureau. Not funny.

Thuis heb ik er bijna geen last van, maar dat heeft er ook mee te maken dat ik daar geen schoenen aan heb.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik heb er ook last van ja de laatste paar weken, ben zowel thuis als op het werk al een paar keer zowat geëlectrocuteerd door die statische electriciteit.

*zap*

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Mjuh, het lijkt overal wel erg te zijn.
Heb zelf dan nog wel van die waterbakjes aan de verwarming hangen, maar bedenk me net die dat ik die al een tijdje niet bijgevuld heb *to do vanavond*.

Verder op kantoor hetzelfde, collega gaf me een mok koffie en *pats*. 'k Was blij dat het een grote, half gevulde mok was...

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Het enige wat op dit moment echt werkt, is op vakantie gaan en wachten op de regenbuien volgende week...

Dat of schrap zetten voor de pijn elke keer als je iets van metaal aanraakt.

[ Voor 27% gewijzigd door Xanaroth op 05-04-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Lethalis schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 07:23:
Ik merk het zelf vooral op kantoor.. als ik een stukje loop en ik ga achter mijn bureau zitten, dan krijg ik een optater van de metalen rand onder mijn bureau. Not funny.
Schoenen dragen met leren zolen, die geleiden beter dan plastic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:36
Compizfox schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 01:09:
[...]

Euh, raampje open? :?

Door te ventileren (met dit weer) haal je juist koude lucht naar binnen, en als je die opwarmt naar kamertemperatuur daalt dus de relatieve luchtvochtigheid. Niet handig dus :P
Dus jij ventileert niet?? Als ik in de winter alle ramen en deuren gesloten hou dan is het huis haast niet warm te stoken door het vocht.. Door te ventileren.. Voer je de teveel aan vocht juist af en kan de kamer lekker warm worden..

Met erg droog en koud weer zoals nu, bouw je idd veel statische op :P ik heb het nu ook met stofzuigen.. brrr..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-06 22:21
De auto deelt de laatste weken ook steeds optaters uit :(
Het is gewoon het enorm droge weer, dat nu ook al lange tijd duurt, terwijl er in het voorjaar juist vocht nodig is.
Wij hebben nu in de woonkamer op diverse plekken natte sponzen op een schotel liggen, ook tbv de violen (nee niet de plantjes), instrumenten worden ook niet blij van dit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:41

Metalfreak

Hoije woh!

Thuis ook een probleem, vriendin vindt het niet leuk, ze is panisch voor die schokjes :P

Af en toe loop ik wel eens met een plantenspuit door het huis en alle oppervlakten sproei ik even in (droogt zo op) Vooral even zorgen dat je wat druppels op de verwarming sprayt, je ziet het gewoon verdampen. Zo krijg je de luchtvochtigheid binnen no time meer dan 10% hoger, maar je kunt wel bezig blijven met dit weer.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Tja, we geven vaak kapitalen uit om ons huis warm en/of koel te houden. Wellicht moeten we ook eens wat meer gaan nadenken over hoe we de luchtvochtigheid in ons huis op peil houden...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Het zit hem voor denk ik 110% in een te lage luchtvochtigheid, in mijn studentenkamer is ook alles maar dan ook alles statisch geladen, ik krijg zo'n 30 schokjes per dag :P
Bij mn ouders waar een luchtbevochtiger staat nergens last van en ook geen droge huid en hoofdpijn meer.

De lucht is nu buiten ook zeer droog omdat het al zo lang niet geregend heeft en het ook nog eens zeer koud is voor de tijd van het jaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-06 08:02
brilsmurfffje schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:34:
Het zit hem voor denk ik 110% in een te lage luchtvochtigheid, in mijn studentenkamer is ook alles maar dan ook alles statisch geladen, ik krijg zo'n 30 schokjes per dag :P
Bij mn ouders waar een luchtbevochtiger staat nergens last van en ook geen droge huid en hoofdpijn meer.

De lucht is nu buiten ook zeer droog omdat het al zo lang niet geregend heeft en het ook nog eens zeer koud is voor de tijd van het jaar
Normaal hebben we nu ook warme luchtstromen van zee of uit het zuiden. Die zorgen voor warm weer (en vocht).
Nu hebben we al een paar weken een koude luchtstroom uit het noorden. Daardoor vriest het in April, en is de lucht kurkdroog.

Ik heb er zelf geen last van. Luchtbevochtiger thuis, en de HVAC op kantoor regelt ook een goede luchtvochtigheid.

Luchtvochtigheid is voor een gezonde leefomgeving bijna net zo belangrijk als temperatuur.
Te droog en je krijgt hoofdpijn, kapotte lippen en een schrale huid.
Te vochtig en je krijgt het heel snel heet en benauwd en ga je sneller zweten. 25 graden in NL is bijvoorbeeld al te heet om nog veel te doen, terwijl je dat in het zuiden van europa (droger klimaat) pas bij een graad of 35 hebt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bij mij is de humidity volgens een metertje in mijn klok nu ongeveer 46 procent. Wat is een gezonde waarde? Tussen de 50 en de 60 procent las ik ergens, klopt dat een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Fiber schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:50:
Bij mij is de humidity volgens een metertje in mijn klok nu ongeveer 46 procent. Wat is een gezonde waarde? Tussen de 50 en de 60 procent las ik ergens. Klopt dat een beetje?
Tussen de 40 en 60 procent is goed. Bij mij in huis is het al weken rond de 23%... :/

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Een rekje wasgoed in je huiskamer laten drogen werkt ook wel een beetje... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Fiber schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:31:
Tja, we geven vaak kapitalen uit om ons huis warm en/of koel te houden. Wellicht moeten we ook eens wat meer gaan nadenken over hoe we de luchtvochtigheid in ons huis op peil houden...
Mijn vorige woning was een appartement uit 2005 met balansventilatie, daar had ik met grote regelmaat last van statische schokken maar ook van andere onaangenaamheden rond het binnenklimaat. Ik woon nu in een appartement uit 1937 (houten vloeren en plafonds, bakstenen muren) en dat binnenklimaat is voor mij echt veel aangenamer. Het lijkt wat meer op het buitenklimaat: het is niet zo'n potdicht geïsoleerde cel. Het 'ademt' gewoon. Van statische schokken geen last meer, ook van een verstopte neus, prikkelende of tranende ogen, of benauwdheid (ik ben astmalijder) geen last meer, terwijl ik toch in al mijn vorige appartementen (allemaal nieuw, periodes 1988-2005) daar behoorlijk last van had. Ik pleit niet voor het weglaten van isolatie, maar we zijn tegenwoordig in mijn ogen best wel doorgeslagen in onze drift om stookkosten zo laag mogelijk te houden. Het moet ook nog lééfbaar zijn. Als ik sommige appartementen of woningen zie waarvan de ramen niet eens open kunnen, dan vraag ik me af hoeveel 'comfort' je dan nog hebt.
Fiber schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:53:
Een rekje wasgoed in je huiskamer laten drogen werkt ook wel een beetje... :)
Ja, met als bijkomend gevolg dat je huis ruikt en aanvoelt als een uitdragerij, ook niet echt een visitekaartje :P

[ Voor 16% gewijzigd door nare man op 05-04-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

nare man schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:58:
[...]

Mijn vorige woning was een appartement uit 2005 met balansventilatie, daar had ik met grote regelmaat last van statische schokken maar ook van andere onaangenaamheden rond het binnenklimaat. Ik woon nu in een appartement uit 1937 (houten vloeren en plafonds, bakstenen muren) en dat binnenklimaat is voor mij echt veel aangenamer. Het lijkt wat meer op het buitenklimaat: het is niet zo'n potdicht geïsoleerde cel. Het 'ademt' gewoon. Van statische schokken geen last meer, ook van een verstopte neus, prikkelende of tranende ogen, of benauwdheid (ik ben astmalijder) geen last meer, terwijl ik toch in al mijn vorige appartementen (allemaal nieuw, periodes 1988-2005) daar behoorlijk last van had. Ik pleit niet voor het weglaten van isolatie, maar we zijn tegenwoordig in mijn ogen best wel doorgeslagen in onze drift om stookkosten zo laag mogelijk te houden. Het moet ook nog lééfbaar zijn. Als ik sommige appartementen of woningen zie waarvan de ramen niet eens open kunnen, dan vraag ik me af hoeveel 'comfort' je dan nog hebt.

[...]

Ja, met als bijkomend gevolg dat je huis ruikt en aanvoelt als een uitdragerij, ook niet echt een visitekaartje :P
Bij veel nieuwbouw huizen heb je van die roosters boven het raam zitten, deze moet je opezetten en als het goed is gaat er dan een luchtstroom lopen door het huis die als het ware ventileert. Nadeel van sommige oude huizen is dat deze nogal kunnen tochten. Dit is ook niet gezond. sowieso is het aan te raden om een bevochtiger te nemen. Het kan echt een enorm verschil maken. Vorig jaar hadden we er geen in huis en toen was heel het parket krom getrokken. Na de aanschaf van een bevochtiger nergens meer last van en totaal geen schokken meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

[...]
Welnee, ik heb heerlijk geurend wasgoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Het blijft wasgoed. Of spray jij 's ochtends wat Silan Wasverzachter op nadat je je geschoren hebt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-06 22:21
[...]

Dan gebruik je het verkeerde wasmiddel :)
Serieus, nooit last van, ruikt juist lekker schoon (als de lucht zo droog is).
Het gaat inderdaad ruiken als je het in een vochtige en kleine ruimte zet, maar een ruime, droge huiskamer gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388582

Wasrek in kamer is een goede tip. Hier hebben we de handddoeken een dagje laten drogen. Deed wonderen.

wat de reacties over luchtbevochtigers betreft, die werken met dit weer niet. Die maken max een paar procent verschil. Daar ga je het nu niet mee redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Maar heeft er nog iemand tips voor een goede luchtbevochtiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sefyu schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 03:07:
Ik heb een natte handdoek over een radiator in de huiskamer gehangen, en dat helpt wel, de katten voelen minder statisch geladen aan. Iedereen blij, want ze zijn ook niet dol op die schokjes bij de neus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Metalfreak schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 12:36:
Maar heeft er nog iemand tips voor een goede luchtbevochtiger?
Ligt aan de ruimte, mn ouders hebben een Stadler Form, mooi ding en doet zn werk prima en in alle rust, gaat hier om een model Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

To_Tall schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:20:
[...]

Dus jij ventileert niet??
Dat zeg ik niet.
Als ik in de winter alle ramen en deuren gesloten hou dan is het huis haast niet warm te stoken door het vocht.. Door te ventileren.. Voer je de teveel aan vocht juist af en kan de kamer lekker warm worden..
Maar TS heeft geen teveel aan vocht, want dan zou hij ook niet zo'n last hebben van statische elektriciteit.

Punt is dat de luchtvochtigheid juist daalt als je gaat ventileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:33
Compizfox schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 18:27:
[...]
Punt is dat de luchtvochtigheid juist daalt als je gaat ventileren.
Dat is ook afhankelijk van de luchtvochtigheid buiten neem ik aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Buiten is de lucht kouder (op het moment). Als je die koude lucht verwarmt, daalt de relatieve luchtvochtigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 21:43
Stadler Form maakt imho erg mooie luchtbevochtigers. Ik heb zelf het model Oskar (heb maar een klein huisje) en die misstaat niet. Welk merk/model je ook neemt, belangrijk is dat 'ie toereikend is voor de ruimte waarin die staat.

Hij staat overigens 24/7 aan met dit weer. Is ook beter voor je houten vloer/meubels als de vochtigheidsgraad op peil is. Dit voorkomt scheurtjes in het hout en dergelijke en dat is naast minder statisch-electrische overdracht ook fijn. Van een paar mooie groene planten kun je overigens ook profijt hebben. En het een hoeft het ander niet uit te sluiten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:56
Het is idd een combinatie van luchtvochtigheid, schoeisel en vloerbedekking.
Bij een echt houten vloer heb je er bijvoorbeeld minder last van dan met laminaat of vloerbedekking met kuntvezel.

Deze laatste hebben wij nu in de woonkamer, de kinderen vinden het erg grappig om even lekker te sloffen en dan mij even een flinke schok te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-06 08:02
rinkel schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:08:
Het is idd een combinatie van luchtvochtigheid, schoeisel en vloerbedekking.
Bij een echt houten vloer heb je er bijvoorbeeld minder last van dan met laminaat of vloerbedekking met kuntvezel.

Deze laatste hebben wij nu in de woonkamer, de kinderen vinden het erg grappig om even lekker te sloffen en dan mij even een flinke schok te geven.
Een echte houten vloer gaat dan wel weer veel sneller krom staan als het droog is.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Gewoon zo'n bak die je aan de radiator kan hangen kopen bij de Action. Dat ding kost 4 euro of zo en je vult het gewoon met water en hangt het aan de radiator. Job's done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
RocketKoen schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:54:
[...]

Een echte houten vloer gaat dan wel weer veel sneller krom staan als het droog is.
Maar een echt houten vloer ziet er dan wel weer veel mooier uit dan laminaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Awaken1 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 10:10:
Gewoon zo'n bak die je aan de radiator kan hangen kopen bij de Action. Dat ding kost 4 euro of zo en je vult het gewoon met water en hangt het aan de radiator. Job's done!
Daar heb ik er verdeeld over de woning toch enkele van hangen, maar toch was de luchtvochtigheid niet hoger dan 25%, dat zet echt geen zoden aan de dijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Awaken1 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 10:10:
Dit zet enkel zoden aan de dijk als de radiatoren ook echt gloeiend heet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-06 21:14
Ik heb mijn luchtroosters allemaal open gezet, laat de regen maar komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nientjuh
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-02-2021
Ik ben 2 jaar geleden verhuisd en ik heb dit probleem ook. Winter en zomer, heb bakjes aan de verwarmingen hangen en heb nooit schoenen aan binnen. Zou ook graag tips hebben om dit op te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-06 18:47

Ardana

Moderator General Chat

Mens

@Nientjuh, welkom op Tweakers. Helaas is het niet de bedoeling om zo'n oud topic te kicken en te kapen. Je post is ook te summier om af te splitsen, dus ik moet dit topic helaas sluiten. Ik wil je verzoeken om zelf een nieuw topic te openen en dan vooral veel informatie te geven over wat je zelf al uitgezocht en geprobeerd hebt.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.