Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Rabbitto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:53
Beste Tweakers,

Ik ben nu eigenlijk al maanden aan het rondkijken naar een geschikte provider om een abonnement bij af te sluiten. Echter is het zo dat een hoop providers zo duur of (naar mijn mening) niet betrouwbaar als het gaat om de 3G dekking zijn dat ik het moeilijk vind om een juiste provider uit te kiezen.

Momenteel heb ik een vodafone abonnement lopen (1 GB , 150bel/sms) van 2 jaar wat afloopt op 27 juni. 27 april mag ik de boel in gang gaan zetten als ik over wil naar een andere provider met abonnement.
Nu heb ik uiteindelijk na lang wikken en wegen besloten om toch voor een Sim Only abonnement te gaan en dus de HTC one los te kopen op bijvoorbeeld www.studentmobiel.nl.

Mijn vraag is dus aan jullie waar ik het beste een sim only abonnement kan afsluiten.
Als ik websites lees zoals provider reviews .nl etc, dan krijg ik nachtmerries van de hoeveelheid klachten. Bovendien wordt over elke provider evenveel geklaagd en heb ik het idee dat dit geen betrouwbare bronnen zijn.

Nu wil ik niet meer uitgeven dan 35 euro per maand en moet er minimaal 500 MB in het abonnement zitten (het liefst 1 gb) Ik wil een sim only van 1 jaar afsluiten. Wat is volgens jullie een betrouwbare provider waar ik een goede dekking heb? De dekkingskaarten van de providersites zijn zeer optimistisch ingericht (dan druk ik me zacht uit).

• stardusk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-04-2021
Ik heb een zelfde soort oplossing gedaan, een Nexus 4 en een sim-only abonnement en ik ben wel tevreden met Simyo. Dit is een dochter van KPN, dus KPN netwerk, en niet te duur. Je hebt dus ook de dekking van het KPN netwerk wat bij mij in de omgeving in ieder geval goed is, ook op 3G.

Het zal bij Simyo ook makkelijk lukken om minder dan 35 euro per maand uit te geven. Voor een jaarabonnement met 1GB en 200 bel/sms ben je 16 euro in de maand kwijt. Ook kan je elke maand gratis je bundel aanpassen naar beneden of naar boven.

• Rabbitto
@ Stardusk.

Bedankt voor je informatie.
Hoewel Simyo mij erg aantrekkelijk lijkt val ik toch wel over de extreem lage 3G snelheid van 2Mbps. Dit is ook niet hoger te krijgen. Ik zou graag minimaal 7,2 Mbps willen indien mogelijk.

• Felixious
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-10 21:59
Ik zou hier even kijken
http://www.tele2.nl/mobiel/abonnement/sim-only-abonnement.html?smartbundle=100&databundle=InternetMedium&contractPeriod=12

Met een t-mobile netwerk

[ Voor 4% gewijzigd door Felixious op 04-04-2013 16:57 ]

• Rabbitto
@ FDransfeld

Heb jij ervaringen met deze combinatie van tele 2 en het tmobile netwerk?
De dekking, wegval en algemene kwaliteit?

• Felixious
Rabbitto schreef op donderdag 04 april 2013 @ 17:01:
@ FDransfeld

Heb jij ervaringen met deze combinatie van tele 2 en het tmobile netwerk?
De dekking, wegval en algemene kwaliteit?
Nee, helaas niet. Wel ervaring met het t-mobile netwerk alleen geen 3g

• Felixious
Misschien kun je ook nog even hier kijken:
hier
Dat heb ik gemaakt om zelf te vergelijken, even downloaden voor betere kwaliteit.
Belminuten heb ik op zo min mogelijk gezet steeds omdat ik toch niet echt bel. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Felixious op 04-04-2013 17:09 ]

• Rabbitto
Bedankt. Zal eens kijken of die excel lijst een uitkomst kan bieden met mijn zoektocht.

• Felixious
Ik hoop het! Vooral tele2 is interessant door de hoge snelheiden en relatief lage prijzen. Alleen of het netwerk goed is???

• Mart96
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-03-2024
Ik zit ook te kijken voor tele2, maar ik moet er wel bij zeggen dat bij een vriend van mij het netwerk onderweg niet altijd even snel is (kan gewoon door een slechte dekking in mn regio komen hoor)

• Felixious
Mart96 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 19:05:
Ik zit ook te kijken voor tele2, maar ik moet er wel bij zeggen dat bij een vriend van mij het netwerk onderweg niet altijd even snel is (kan gewoon door een slechte dekking in mn regio komen hoor)
En over welke regio praten we dan? En wat is niet altijd even snel? 2 Mbps of 5 Mpbs of meer?
In een chat met T-Mobile zij de verkoopster dat T-Mobile klanten voorrang krijgen op het netwerk en dat Tele2 (en simpel enzo) eigenlijk ''de restjes'' krijgen. Wat eigenlijk raar is omdat netneutraliteit volgens mij verplicht is. :?

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:34

Sorbo

Uw hulp in huis!

FDransfeld schreef op donderdag 04 april 2013 @ 19:31:
[...]

En over welke regio praten we dan? En wat is niet altijd even snel? 2 Mbps of 5 Mpbs of meer?
In een chat met T-Mobile zij de verkoopster dat T-Mobile klanten voorrang krijgen op het netwerk en dat Tele2 (en simpel enzo) eigenlijk ''de restjes'' krijgen. Wat eigenlijk raar is omdat netneutraliteit volgens mij verplicht is. :?
Neutraliteit gaat over content, niet over snelheid. Tele2 klanten krijgen hetzelfde internet, met dezelfde informatie, alleen op een andere snelheid. Daar zijn geen wetten tegen, providers mogen zelf bepalen hoe snel abonnementen zijn.

Pas als informatie geblokkeerd zouden worden, of een app als Skype geblokkeerd zou worden is er sprake van een overtreding van de wet netneutraliteit.

• Mart96
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-03-2024
FDransfeld schreef op donderdag 04 april 2013 @ 19:31:
[...]

ohja sorry, 8)7 West Brabant, en dan vooral het buitengebied. Ik heb geen concrete snelheden, maar het laden van internetpagina's duurt gewoon een stuk langer soms.

• Rabbitto
Hmm. Nou ik denk dat ik dan maar eens richting het KPN netwerk ga kijken. heb daar een mooie sim only gezien voor 32,50 met 1 GB internet 14Mbps en 200 belminuten (1 jaar sim only) 32,50 euro is nog wel te doen en binnen mn budget. Bovendien is het netwerk van KPn volgens mij wel ok?

[ Voor 24% gewijzigd door Rabbitto op 04-04-2013 19:52 ]

• Felixious
Rabbitto schreef op donderdag 04 april 2013 @ 19:51:
Hmm. Nou ik denk dat ik dan maar eens richting het KPN netwerk ga kijken. heb daar een mooie sim only gezien voor 32,50 met 1 GB internet 14Mbps en 200 belminuten (1 jaar sim only) 32,50 euro is nog wel te doen en binnen mn budget. Bovendien is het netwerk van KPn volgens mij wel ok?
Hadden vandaag nog een storing :+

Dit is misschien ook wel interessant. Tmobile sim-only 1 jarig.
1000 MB + 150 belminuten/sms voor €22,00 p/m
1500 MB + 300 belminuten/sms voor €28,00 p/m
Snelheid is bij beide ook 14,4 Mbps
Nog altijd goedkoper dan die €32,50 van KPN. :)

• Rabbitto
Dat is zeker interessant!
En een stuk goedkoper. Het enige wat ik me nu nog afvraag is de dekking van T mobile. Als deze verder ok is en ik niet 90% van de tijd een Gtje bovenaan mn scherm heb staan zou deze inderdaad erg geschikt zijn.

• Rabbitto
@ FDransfeld ik heb trouwens dit berichtje gevonden op bellen.com

''Na maandenlang torenhoge rekeningen te hebben gehad die ik niet kan plaatsen ben ik er nu achter. Ik heb een ismart 200 abonnement. Op de belstatus staat het aantal minuten, maar uiteindelijk betekent ismart 200 dat je 200 eenheden hebt! Dat is iets heeeel anders. De dane van de klantenservice vertelde me dat 1 minuut bellen 1 eenheid kost, maar 1:01 minuut belken kost je 2 eenheden. Oftewel ismart 200 betekent in principe 100 keer 1min en 1 sec bellen!! Afzetterij!! Het is misleiding om op je belstatus op my tmobile te zetten hoeveel belminuten je nog hebt en het vervolgens in eenheden te berekenen. Heeft dus totaal geen nut en zegt niks over of je nog wel of niet meer binnen he bundel zit. Helaas loopt mijn contract nog tot maart 2014, maar dan ga ik direct opzeggen want dit is opzettelijke misleiding, walgelijk!!!''

Dit is dus ook toepasbaar op de Ismart simonly abonnementen neem ik aan.

• Felixious
Rabbitto schreef op donderdag 04 april 2013 @ 20:52:
@ FDransfeld ik heb trouwens dit berichtje gevonden op bellen.com

''Na maandenlang torenhoge rekeningen te hebben gehad die ik niet kan plaatsen ben ik er nu achter. Ik heb een ismart 200 abonnement. Op de belstatus staat het aantal minuten, maar uiteindelijk betekent ismart 200 dat je 200 eenheden hebt! Dat is iets heeeel anders. De dane van de klantenservice vertelde me dat 1 minuut bellen 1 eenheid kost, maar 1:01 minuut belken kost je 2 eenheden. Oftewel ismart 200 betekent in principe 100 keer 1min en 1 sec bellen!! Afzetterij!! Het is misleiding om op je belstatus op my tmobile te zetten hoeveel belminuten je nog hebt en het vervolgens in eenheden te berekenen. Heeft dus totaal geen nut en zegt niks over of je nog wel of niet meer binnen he bundel zit. Helaas loopt mijn contract nog tot maart 2014, maar dan ga ik direct opzeggen want dit is opzettelijke misleiding, walgelijk!!!''

Dit is dus ook toepasbaar op de Ismart simonly abonnementen neem ik aan.
Wat raar. Dat staat namelijk niet zo vermeld op de website van T-Mobile.
Bij de Smart Start Sim Only abonnementen wordt wel gesproken over eenheden.
Maar bij de iSmart Sim Only lijkt het voor mij alsof belminuten en Mb's los van elkaar staan.
En dat ze naar boven afronden om die ene seconde vind ik niet raar. En je kunt met de Tmobile app wel je verbruik zien.

• Rabbitto
In beide gevallen zijn het nog steeds units zo te zien. Het verschil met de Smart start en de Ismart is volgens mij dat bij I smart belminuten/mms bij elkaar worden gerekend en er een aparte post is voor MB verbruik. Smart Start heeft alles in 1 geheel, wat doet lijken alsof de units op deze manier nog sneller op zijn aangezien 70 units x 3 aanzienlijk sneller opgaat dan 70 units x 2.
Pagina: 1