[WIN7] probleem met shutdown over netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 17:57

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik wil vanaf mijn HTPC een commando kunnen geven zodat een andere pc (waar ook veel content opstaat) uitgeschakeld wordt via het netwerk. Ik heb geen zin om als ik in bed lig en een film gekeken heb nog eens naar die pc te lopen en hem handmatig uit te schakelen.

Ik gebruik daarvoor het volgende commando:
code:
1
shutdown /s /f /m \\pc-naam

Ik krijg als resultaat:
code:
1
PC-NAAM: Toegang geweigerd. (5)

Ik kan de doel pc wel overnemen met Extern Bureaublad zonder problemen. Ze hangen allebei in dezelfde werkgroep. Shares zijn gewoon bereikbaar via Windows Thuisgroep. Waar kan ik op de doel pc instellen dat ik hem op afstand kan uitschakelen? Ik heb overal gezocht maar ik vind het nergens.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Techno Overlord schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:49:
Ik heb overal gezocht maar ik vind het nergens.
Onzin, of je hebt gezocht en niets werkt (en slaat daarbij heel wat stappen over die je al zou hebben gedaan en hier zou moeten vermelden), of je hebt helemaal niet gezocht. Als ik google op "how to remotely shutdown a pc" krijg ik alleen al op de eerste pagina zat hits die exact jouw probleem omschrijven.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-10 16:49
Vraag : Heb je op de machine welke je een remote shutdown wilt geven wel een account staan met dezelfde username en password als het account waarmee je de remote shutdown wilt uitvoeren?

Als ik op de "normale" manier geen remote shutdown kan geven ivm een access denied dan probeer ik meestal nog een connectie te maken met de IPC$ share : net use \\<pc-naam>\IPC$ /user:<username van account met benodigde rechten> (dit doe ik binnen een bedrijfsomgeving waar enkele non-domain joined test en monitoring machines staan)
Vervolgens heb je meestal wel de benodigde rechten om een remote shutdown te kunnen geven (of om via MMC settings te kunnen wijzigen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 17:57

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
LiquidT_NL schreef op donderdag 04 april 2013 @ 16:14:
[...]

Onzin, of je hebt gezocht en niets werkt (en slaat daarbij heel wat stappen over die je al zou hebben gedaan en hier zou moeten vermelden), of je hebt helemaal niet gezocht. Als ik google op "how to remotely shutdown a pc" krijg ik alleen al op de eerste pagina zat hits die exact jouw probleem omschrijven.
Als je goed had gelezen dan zie je dat ik die opties die gegeven worden na jou google search al gebruikt had. Wat ik bedoelde met overal gezocht was dat ik op de doel pc al overal gezocht had naar permissies of andere opties die hiermee te maken hadden. Jouw "Onzin" slaat nergens op en voegt compleet nix toe aan dit topic. :O
Killah_Priest schreef op donderdag 04 april 2013 @ 20:28:
Vraag : Heb je op de machine welke je een remote shutdown wilt geven wel een account staan met dezelfde username en password als het account waarmee je de remote shutdown wilt uitvoeren?

Als ik op de "normale" manier geen remote shutdown kan geven ivm een access denied dan probeer ik meestal nog een connectie te maken met de IPC$ share : net use \\<pc-naam>\IPC$ /user:<username van account met benodigde rechten> (dit doe ik binnen een bedrijfsomgeving waar enkele non-domain joined test en monitoring machines staan)
Vervolgens heb je meestal wel de benodigde rechten om een remote shutdown te kunnen geven (of om via MMC settings te kunnen wijzigen)
Kijk, hier heb ik wat aan. Dit is precies de oplossing die ik nodig had. De IPC$ share did the trick! :) Thnx!

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Of, als je een wat nettere oplossing wilt: scheduled shutdown task maken op de andere PC, die disablen zodat ie niet gedraaid wordt, maar dan kun je hem met de taskscheduler wel op afstand aftrappen :) Gaat ie via RPC en heb je geen admin share nodig :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)