Gezien ik met aanschaf van pv snel te werk ben gegaan en bijna alles gelijk vol heb gegooid heb ik een bijna (geschat) 3000kw over op jaar basis.
zie mijn pv's installaties
PV installatie 1
PV installatie 2
Ik heb ook al een zonneboiler voor warm water in gebruik
Nu wil ik met het overschot zorgen dat mijn gasverbruik minder wordt.
De opties waar ik aan denk zijn:
1. ventilatie warmte pomp
2. elektrische boiler die op c.v.
3. iemand andere ideën?
Mijn huidige cv is bijna 10jaar oud en hoeft niet direct vervangen te worden al heeft deze wel een 25l boiler die ik ook niet nodig heb,
Als ik cv en warmtepomp vervang ben je rond de 5000 kwijt.
Bij een elektrische boiler denk ik aan een hotfill boiler die op de retour zit voor de ketel.
Gezien ik vloerverwarming gebruik hoeft het c.v. water niet boven de 50c te komen.
Dacht zelf al aan een hotfill boiler (helaas maar 10l) die 24/7 het water naar 60c verwarmt deze gebruikt een 500w en zou dan toch op den duur (misschien met hulp cv) alles warm moeten krijgen.
Dit is natuurlijk verreweg de goedkoopste oplossing een 300 euro tov 5000.
Ben erg benieuwd naar andere ideeën of oplossingen.
zie mijn pv's installaties
PV installatie 1
PV installatie 2
Ik heb ook al een zonneboiler voor warm water in gebruik
Nu wil ik met het overschot zorgen dat mijn gasverbruik minder wordt.
De opties waar ik aan denk zijn:
1. ventilatie warmte pomp
2. elektrische boiler die op c.v.
3. iemand andere ideën?
Mijn huidige cv is bijna 10jaar oud en hoeft niet direct vervangen te worden al heeft deze wel een 25l boiler die ik ook niet nodig heb,
Als ik cv en warmtepomp vervang ben je rond de 5000 kwijt.
Bij een elektrische boiler denk ik aan een hotfill boiler die op de retour zit voor de ketel.
Gezien ik vloerverwarming gebruik hoeft het c.v. water niet boven de 50c te komen.
Dacht zelf al aan een hotfill boiler (helaas maar 10l) die 24/7 het water naar 60c verwarmt deze gebruikt een 500w en zou dan toch op den duur (misschien met hulp cv) alles warm moeten krijgen.
Dit is natuurlijk verreweg de goedkoopste oplossing een 300 euro tov 5000.
Ben erg benieuwd naar andere ideeën of oplossingen.