Simpele NAS met goede doorvoersnelheid voor streamen?

Pagina: 1
Acties:

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-01 08:59
Ik ben opzoek naar een NAS (van wat ik lees hebben QNAP of Synologie de voorkeur) voor het streamen van films en muziek naar meerdere aparaten in huis (max 2 streams te gelijktijdig is voldoende).. Een goede doorvoersnelheid voor het wegschrijven van bestanden is zeker wel gewenst (ik geloof dat mijn externe 2.5" usb schijf momenteel iets van 65mb/s haalt en die snelheid is wel gewenst). In huis ligt al een Gbps netwerk met cat 6 kabels..

Aangezien ik deze data niet belangrijk vind is Raid niet van belang.. Een 2-bay oplossing met nu 1x 4TB en de mogelijkheid voor een extra 4TB in de toekomst (geen raid of raid 0) is daarom voldoende voor mij..

Daarnaast heb ik nog een zeer klein deel (misschien 50gb en dat is al veel) aan data wat ik makkelijk moet kunnen backuppen van de nas naar een externe usb harddisk.. Het liefst op een manier als dat ik een externe usb hdd aansluit.. Op een fysieke knop bij het apparaat kan duwen en dat hij dan bijvoorbeeld de map x:\\belangrijk naar de externe harddisk backupped..

Echter zie ik door alle versies van de 2-bays door de bomen het bos niet meer.. Kan iemand mij advies geven voor welke oplossing ik het beste kan gaan?

Ik zit nu vooral te twijfelen tussen:
Synologie 212j (165): Grote nadeel geen usb 3.0
Synologie 213air (254): Hogere prijs alleen voor usb 3.0?
Synologie 213/213+ (254/311): Zitten we bijna op het dubbele tov de 212j geen idee of ik het nodig heb.

Eventueel ook aan het overwegen om de:
Synologie 112 (175) of Synologie 112+ (202) te nemen.. Enige nadeel is dat ik dan aan max 4gb zit..

[ Voor 15% gewijzigd door Uhmmie op 04-04-2013 15:42 ]

Currently playing: MTG Arena (PC)

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 22:23
http://www.synology.com/p...mance.php?lang=nld#tabs-2

Hier zie je de schrijfprestaties. Voor simpel streamen is de 212j voldoende.