Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Nitrous
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ik ben me aan het oriënteren op een versterker + speakers. In eerste instantie wilde ik direct voor een 5.1 opstelling gaan, maar gezien mijn budget van rond de 600-700 euro kan ik misschien beter voor een 2.0 of 2.1 setje gaan en die later uitbreiden naar een 5.1. De set zal ongeveer 50/50 gebruikt worden voor muziek/films.

Ik dacht aan deze combinatie:
- een Onkyo TX-NR414, aantal leuke mogelijkheden, 6 HDMI aansluitingen, 5.1. (€250)
- een setje Boston A25/A26 (€260 - €300).

+ een eventuele subwoofer (aanraders?)

Volgens mij start ik dan met een degelijke set en heb ik genoeg uitbreidingsmogelijkheden naar 5.1. :) Heb het liefst boekenplank speakers ivm de ruimte momenteel.

Als ik dan over een tijdje wil uitbreiden, kan ik dan die Bostons als rears gebruiken? Of juist andere rears kopen en de Bostons als fronts gebruiken?

Tips, op- of aanmerkingen? Is dit een verstandige keuze of weggegooid geld?

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:49
Ik zou de Bostons als rear gebruiken en een paar goede zuil speakers halen voor de front. Met dat in het achterhoofd waarom koop je dan niet gelijk twee goede fronts en voeg je de rears later toe?

Ik denk namelijk dat je geluid gaat missen als je alleen naar deze twee boxjes gaat luisteren.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het is een receiver die veel bang-for-the-buck levert. Helemaal geen slechte aankoop dus. De genoemde Bostons komen op het forum vaker voorbij en worden doorgaans goed gewaardeerd. Het is zeker mogelijk om deze in het begin als fronts te gebruiken en later als rears in te zetten. Dan kun je nog ff sparen voor mooie vloerstaanders om de kosten een beetje te verdelen. Die upgrade zal dan zeker zijn geld waard zijn. Als je de upgrade hebt gemaakt naar vloerstaanders wordt de noodzaak voor een sub stukken minder aangezien de fronts dan wel behoorlijk wat laag in huis kunnen hebben.

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:49
S1NN3D schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:28:
Als je de upgrade hebt gemaakt naar vloerstaanders wordt de noodzaak voor een sub stukken minder aangezien de fronts dan wel behoorlijk wat laag in huis kunnen hebben.
De reden waarom ik je aanraad om meteen in zuilen te investeren... ;)

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Flans schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:38:
[...]
De reden waarom ik je aanraad om meteen in zuilen te investeren... ;)
Helder. Maar als er gespaard moet worden voor een receiver en vloerstaanders is TS langer bezig voor hij met zijn set kan starten. Wanneer er gestart wordt met een receiver en boekenplankspeaker (die later als rears zullen dienen, kan hij eerder gaan luisteren. En waarschijnlijk is deze manier van starten ook al een aanzienlijke upgrade t.o.v. het gemiddelde huis-tuin-en-keuken setje dat er nu waarschijnlijk staat. En later wordt het nog beter als er weer geld is voor een upgrade. Ideale manier om te starten. Voorwaarde is wel dat er een wens is om naar surround te groeien natuurlijk.