Games met (ingebouwde) benchmark gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Omdat ik zo nu en dan wel eens wat videokaartjes heb liggen om te benchmarken heb ik langzamerhand een aantal games verzameld die beschikken over ingebouwde benchmarkmogelijkheden (of soms een extern tooltje). Omdat het een beetje doelloos is te blijven benchen met verouderde games ben ik eens een lijstje gaan maken van games die ik op dit moment gebruik die hun eigen benchmark mogelijkheid hebben.

Veel reviewers testen wel een bult games, maar vermelden eigenlijk nooit of ze dit doen met een benchmark in de game, of simpelweg door fraps te draaien en daarmee te benchen. Hoewel dat ook een manier is zoek ik iets dat iedere keer hetzelfde is, en daarmee eenduidige resultaten geeft.

Naast games hebben we natuurlijk progsels als 3DMark, Lightsmark, Heaven, Valley en nog wel wat andere games, die vind ik persoonlijk wat minder interessant in deze vergelijking.

GameBenchmarkReleasedate
GTA IV + DLCIngebouwd2008/2009
Far Cry2 Externe tool2008
Dirt 3Ingebouwd2011
Dirt ShowdownIngebouwd2012
HAWXIngebouwd2009
World in ConflictIngebouwd2009
Batman Arkham CityIngebouwd2011
NexuizIngebouwd (console)2011
Shogun 2Externe tool2011
Sleeping DogsIngebouwd2012
Tomb RaiderIngebouwd2013
BioShock InfiniteExterne tool2013
Metro 2033Externe tool2010
Final Fantasy XIV - A Realm Reborn Stand Alone2013
Alien vs PredatorStand Alone2010
ThiefIngebouwd2014
Hitman AbsolutionIngebouwd2012
Take on HelicoptersIngebouwd2014
Batman Arkham OriginsIngebouwd2013

Dit lijstje is dus nog vrij beperkt. De rest test ik over het algemeen met Fraps, maar daar wil ik vanaf, omdat het toch wat arbeidsintensiever wordt.
Nu ben ik niet echt een diehardgamer die alle games die uitkomen spelen, dus mis er waarschijnlijk nog behoorlijk wat in dit lijstje. Vandaar aan jullie de vraag of jullie nog meer games weten met een ingebouwde benchmark mogelijkheid, of zoals bijv FarCry2 heeft, een losse tool waarmee je een benchmark kunt draaien.
In elk geval een manier om niet zelf iedere keer hetzelfde stukje te spelen van de game. Dat scheelt mij wat tijd, en maakt hopelijk m'n reviews ook wat interessanter.

Het gaat mij bij games dus puur en alleen om de benchmarks, niets meer en niets minder (daarom staat het ook in VB en niet ergens bij de softies).

[ Voor 20% gewijzigd door TERW_DAN op 30-03-2014 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:32
Bioshock: Infinite (2013) maakt een shortcut aan naar een benchmark modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-09 20:41

Sorbo

Uw hulp in huis!

Metro 2033 heeft een losse benchmarking tool die erg goed schijnt te zijn: http://physxinfo.com/news...available-for-metro-2033/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De nieuwe Tomb Raider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwste tomb raider ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Sleeping Dogs heeft volgens mij ook een benchmark

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyram
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-07 06:24
Just cause 2 heeft ook een benchmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Kijk, daar heb ik wat aan :)
Het erge is dat ik de nieuwe Tomb Raider al thuis heb liggen als verjaardagskadootje, maar dat wordt er dus eentje die ook makkelijk te testen is.

De rest van de games zal ik eens naar kijken. Ze staan iig in het lijstje erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:15

Fordox

00101010

Lost planet 2, Just cause 2, crysis (met of zonder modpacks is maar net wat je wilt), company of heroes (best zwaar soms) en er zijn nog wel een paar anderen waar ik even niet op kan komen.

en met google kwam ik op deze lijst:
http://www.xtremesystems....-with-built-in-benchmarks

verder kun je het ook nog doen als Linus:
YouTube: Starcraft 2 Benchmarking Procedure Explanation Linus Tech Tips
oftewel wel met fraps, maar toch in een gecontrolleerde omgeving waarbij je zelf bijna niks hoeft te doen. hetzelfde kun je ook doen met een replay van world of tanks. de replay werkt namelijk ingame en de match is dan altijd hetzelfde.

maar waarom wil je geen heaven draaien? daar heb je geen raar punten systeem als je wilt. fps word ook opgenomen, alleen is het geen game die gespeelt word.

[ Voor 73% gewijzigd door Fordox op 04-04-2013 14:33 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-09 21:17
F1 2012
Nexuiz
Hard Reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Fordox schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:21:
maar waarom wil je geen heaven draaien? daar heb je geen raar punten systeem als je wilt. fps word ook opgenomen, alleen is het geen game die gespeelt word.
Omdat het geen game is. En ik ben juist op zoek naar benchmarks van games, niet van losse benchmarkapplicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-03 08:49
Counter-strike:Source heeft ook een ingebouwde benchmark ''stress test'' (iets verouderd, maargoed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

het is niet bepaald een applicatie. vele games die nu nog gebencht worden, worden ook bijna niet gespeelt. al kijk ik bij benches wel naar spellen die ik graag speel, de helft ervan is verouderd of heb ik allang uitgespeelt bij wijze van spreken.

maar het is natuurlijk je eigen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
in Battlefield 3 kun je ook benchmarken d.m.v.

Console ~
Render.drawFPS 1
Render.PerfOverlayVisible 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

boeles schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:44:

Console ~
Render.drawFPS 1
en dan moet je nog een constante test hebben, en de meeste mensen spelen in multiplayer (dat zwaarder is) waardoor je nooit een gecontrolleerde omgeving kan krijgen in BF3.

dat soort dingen worden hem denk ik niet, of zijn teveel moeite. daarom dat hij ingebouwde benches wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-09 20:41

Sorbo

Uw hulp in huis!

boeles schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:44:

Console ~
Render.drawFPS 1
Da's geen hele goede tip helaas, aangezien benchmarks uitgaan van een reproduceerbare scene. In een game als BF3 zitten heel veel verschillende variabelen, die de FPS beinvloeden. Mocht er bijvoorbeeld in test 1 100x een explosie voorkomen (=zwaar voor je gpu), en in test 2 maar 75, dan zal dit effect hebben op de FPS, en zullen de scores niet met elkaar te vergelijken zijn

TERW_DAN is op zoek naar specifieke benchmarks, die de engine en assets van de normale game gebruiken, maar wel een afgebakende testomgeving bieden. Denk hierbij aan een geautomatiseerde playthrough van een bepaalde scene, waarbij de inhoud van de scene altijd gelijk is.

Edit: Hitman Absolution zou ook een goede ingebouwde benchmark moeten hebben zo te lezen: http://www.guru3d.com/art...e_review_benchmark,1.html

[ Voor 10% gewijzigd door Sorbo op 04-04-2013 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Fordox schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:43:
het is niet bepaald een applicatie. vele games die nu nog gebencht worden, worden ook bijna niet gespeelt. al kijk ik bij benches wel naar spellen die ik graag speel, de helft ervan is verouderd of heb ik allang uitgespeelt bij wijze van spreken.

maar het is natuurlijk je eigen keuze.
Het is natuurlijk niet zo dat ik het niet test, maar in het idee van dit topic helemaal niet relevant, want het is geen game.
Sorbo schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:47:
Da's geen hele goede tip helaas, aangezien benchmarks uitgaan van een reproduceerbare scene. In een game als BF3 zitten heel veel verschillende variabelen, die de FPS beinvloeden. Mocht er bijvoorbeeld in test 1 100x een explosie voorkomen (=zwaar voor je gpu), en in test 2 maar 75, dan zal dit effect hebben op de FPS, en zullen de scores niet met elkaar te vergelijken zijn
Je zou een intro oid prima kunnen gebruiken als benchmark (als het maar ingame gerenderd wordt natuurlijk), maar als er inderdaad een bult variabelen aanzitten vind ik het niet heel handig om te gebruiken als benchmark, omdat ik de scores graag wil gaan vergelijken en er echt iets over wil kunnen zeggen.

Ik zal het lijstje vanavond updaten met de games die ik heb kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sajuuk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:48
Als ik het mij goed herinner heeft Shogun 2 Total War ook een ingebouwde benchmark tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Counter Strike Source heeft er een, ik weet niet hoe het zit met Counter Strike: GO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:26

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@rubenski: normaal alle source games hebben benchmark in gebouwd, weet alleen niet hoe werkt :|

Far cry 3, Crysis 1->3
Hitman: Absolution benchmark feature
------------------------------------

Hitman: Absolution contains a performance benchmark feature that you can use to test the game's performance on your system. It will either use the current display and graphics settings or read specific values from an INI file depending on the way you initiate the test. The file benchmarkresults.txt is written to the gamefolder when the test is completed. It contains the benchmark results and the used display and graphics settings. To get an accurate test of the performance, the game will always go to exclusive fullscreen mode and disable VSync.

There are three ways to start a benchmark test:

1) From the main menu:
Start the game and proceed to the main menu. Select the Options menu. When you are done tweaking your Display and Graphics settings, select START BENCHMARK at the bottom of the options menu. Once the benchmark is completed you will be prompted with the results and be returned to the main menu.

2) From the Options dialog:
When you start the game you are prompted with the launcher menu. Choose "Options". Tweak your Display and Quality settings and choose "Start Benchmark" on the bottom of the dialog. Once the benchmark is completed you will be prompted with the results and the game restarts itself to the launcher menu.

3) From the command line:
You can also start the benchmark test from the command line. Use one of the following combinations of arguments:

HMA.exe -startbenchmark - Starts the benchmark mode with the current display and graphics settings and shows the results on screen.
HMA.exe -startbenchmark <benchmark.ini> - Starts the benchmark mode with display and graphics settings read from the given INI file. An example benchmark.ini is included and contains a description of each setting.
HMA.exe -startbenchmark <benchmark.ini> -autoquitbenchmark - Starts the benchmark mode, reads the settings from the given INI but quits without displaying the results on screen.

[ Voor 89% gewijzigd door Damic op 04-04-2013 15:35 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:38

Pykow

Angelo OTR

Mafia II heeft een ingebouwde benchmark.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
DroneZmark ( Built-in Benchmark )
FarCry ( 2 pre-recorded Timedemos, record/playback timedemo available )
Crysis ( 1 pre-recorded GPU Timedemos, 2 pre-recorded CPU Timedemos, record/playback timedemo available )
Devil May Cry 4 ( Built-in Benchmark )
Call Of Juarez ( Built-in Benchmark )
Doom III ( pre-recorded timedemo, record/playback timedemo available )
Quake IV ( record/playback timedemo available ) [ I think there's also a dedicated benchmarking application from HardwareOC available ]
Prey ( timedemo recording and playback capabilities )
S.T.A.L.K.E.R. : Shadow Of Chernobyl ( timedemo recording and playback capabilities )
Enemy Territory: Quake Wars ( record/playback timedemo available )
Call Of Duty ( record/playback timedemo available ) [ or use BenchEmAll's timedemos and automated features ]
Call Of Duty 2 ( record/playback timedemo available )
Call Of Duty 4 ( record/playback timedemo available )
Tomb Raider: Angel Of Darkness ( BenchEmAll )
The Chronicles Of Riddick: Escape From Butcher Bay ( dedicated benchmark application available, goes by the game's name followed by the word benchmark )
F.E.A.R. ( Built-in Benchmark )
Unreal Tournament ( record/playback timedemo )
Unreal Tournament 2003 ( record/playback timedemo & BenchEmAll )
Unreal Tournament 2004 ( record/playback timedemo & BenchEmAll )
Unreal Tournament 3 ( record/playback timedemo & Dedicated Benchmarking Utility )
Counter-Striker: Source ( Built-In BenchMark )
Half-Life 2: Lost Coast ( Built-In Benchmark )
Lost Planet ( Built-In Benchmark )
World In Conflict ( Built-In Benchmark )
Company Of Heroes ( & Opposing Fronts ) [ Built-in Benchmark ]
Supreme Commander ( Built-In Benchmark ) * not 100% sure, my memory....woes
x2: The Threat [ Built-in Benchmark ]
x3: Reunion ( Built-In Benchmark )
Comanche 4 ( Built-In Benchmark )
Serious Sam II ( record/playback timedemo )
PT Boats: Knights Of The Sea ( Built-in Benchmark )
BattleField 2 ( record/playback timedemo & HardwareOC benchmarking utility )
BattleField 2142 ( record/playback timedemo & HardwareOC benchmarking utility )
Half-Life 2 ( Built-In Benchmark & Benchmarking Scripts available )
Painkiller ( BenchEmAll )
Halo: Combat Evolved ( BenchEmAll )
Splinter Cell ( BenchEmAll )
Return To Castle Wolfenstein ( record/playback timedemo & BenchEmAll )
Unreal II: The Awakening ( BenchEmAll )
Quake III Arena ( BenchEmAll )

Bovenstaand (vrij oud)
Hieronder, meer recent:
- Sleeping Dogs
- Batman: Arkum Asylum
-Hitman absolution
-Just cause 2
-fallout 3
-Rage
-diablo 3
-Skyrim
-civalization V
-Total war shogun 2

Hopelijk heb je hier wat aan :-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:21
DiRT Showdown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

boeles schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:50:
waslijst

Hopelijk heb je hier wat aan :-))
je kon ook gewoon de link posten die je had gevonden op google zoals ik deed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
Fordox schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:55:
[...]

je kon ook gewoon de link posten die je had gevonden op google zoals ik deed :P
Ik wil wijs overkomen, zoals jij deed =p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

boeles schreef op donderdag 04 april 2013 @ 17:01:
[...]

er is niet voor niets een reden waarom ik je hele verhaal eruit heb geknipt en er waslijst voor in de plaats had gezet :P

en zo wijs ben ik ook weer niet (gezegd in een zeer bescheiden toon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikvdlee
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-08 11:46
Arma 2

Volvo V40 T3 MY13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
@boeles, die lijst heb ik inderdaad gezien, maar is wat outdated voor een groot deel. Leuk, maar niet zeer boeiend voor huidige videokaarten.

Ik heb het lijstje in de TS geupdate met de games die ik tot nu toe heb getest. De laatste paar benchmarks heb ik voor productreview: MSI N650Ti-2GD5/OC BE review door TERW_DAN gebruikt.
De rest van de games wil ik uiteraard ook nog wel testen, zodat ik 't lijstje verder kan updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

ik heb je review gereviewed :P

nog een tip:
In de nieuwe dead space kun je aardig consistent rondlopen voor een test. en het verieert tussen een stukje rondvliegen in de ruimte, tot een kleine eindbaas die je altijd op de zelfde manier kunt afmaken.

en volgens mij heb je nog niet eens de helft van de tips in je lijst verwerkt. heb je er ene bepaalde reden voor?

[ Voor 18% gewijzigd door Fordox op 08-04-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Lees die laatste regel nou eens....
Ik heb die kaarten donderdag binnen gekregen om te benchen en vandaag online gezet, waarbij ik vrijdag, zaterdag en zondag het grootste gedeelte van de dag er niet aan heb kunnen besteden. Ook mijn dagen hebben maar 24 uur hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

TERW_DAN schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:43:
Lees die laatste regel nou eens....
Ik heb die kaarten donderdag binnen gekregen om te benchen en vandaag online gezet, waarbij ik vrijdag, zaterdag en zondag het grootste gedeelte van de dag er niet aan heb kunnen besteden. Ook mijn dagen hebben maar 24 uur hoor.
sorry dat was een domme fout van mij. heb je de kaarten zelf gekocht of geregelt ergens vandaan?

succes nog verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Die kaarten komen bij MSI vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

TERW_DAN schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:47:
Die kaarten komen bij MSI vandaan.
speciaal om te benchen dus?

we hebben er weer een nieuwe reviewer bij :) het lijkt mij ook een heel leuke hobby.
whoops ik heb je onderschat, even gekeken naar de rest van je reviews :9
het lijkt mij nog steeds een leuke hobby though.

[ Voor 20% gewijzigd door Fordox op 08-04-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
War Thunder heeft ook een ingebouwde benchmark.

Een stuk of 4 verschillende zelfs.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Warhammer Dawn of War 2 + uitbreidingen hebben ook een benchmark. Als is deze niet zo heel groot en lang, heeft deze benchmark toch mijn oude systeem aardig op z'n knieen weten te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Inmiddels heb ik Metro 2033 aangeschaft (lang leve de humble bundle) die een leuke benchmark heeft, en heb ik van een vriendelijke tweaker Dirt Showdown gekregen.

Nu heb ik gisteren een MSI GTX780 Lightning binnengekregen, en daarmee wil ik echt flink gaan testen.
Zijn er in het afgelopen half jaar nog games uitgekomen die echt de moeite waard zijn met een benchmark tool?
Naast degene die hier al genoemd zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:58
boeles schreef op donderdag 04 april 2013 @ 17:01:
[...]

Ja, maar als het dan ook nog eens exact dezelfde lijst is...

/Opperwijs

Edit: reactie van april, toch niet zo wijs.

[ Voor 9% gewijzigd door mitsumark op 04-09-2013 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:59
Warthunder heeft er ook 1.

/EDIT
Kom er nu pas achter dat hij al genoemd is...

[ Voor 51% gewijzigd door LongBowNL op 06-09-2013 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 20:23
Alien vs Predator heeft een standalone bench http://downloads.guru3d.c...k-Tool-download-2553.html

[ Voor 19% gewijzigd door mach2 op 03-09-2013 17:55 ]

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:06
FFXIV ook, al weet ik niet of die (al) CPU limited is met 'maar' 1 kaart. De benchmark is nog te downloaden neem ik aan...

[ Voor 25% gewijzigd door Paprika op 03-09-2013 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 11:50

Swordlord

Act first, think never

Streetfighter 4 heb ik nog niet zien langskomen hier...

De benchmark hierin is lekker CPU onafhankelijk zoals het lijkt... Dus het is een zeer hoge FPS fest... Maar dat zijn soms ook mooie vergelijkingen.

Er rolt wel een mooie score + avarage framerate uit.

[ Voor 32% gewijzigd door Swordlord op 03-09-2013 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Paprika schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 18:25:
FFXIV ook, al weet ik niet of die (al) CPU limited is met 'maar' 1 kaart. De benchmark is nog te downloaden neem ik aan...
http://na.finalfantasyxiv.com/benchmark/download/index.html

Hier is die gewoon te downloaden. Zal hem eens testen en kijken hoe lekker die werkt.
Die neem ik ook mee in m'n volgende benchrun om te zien of die wat leuke resultaten oplevert.

@de rest van de games, ik ga eens kijken of ik daaraan kan komen en ga ze eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-09 12:31
Metro Last Light heeft ook een benchmark zover ik weet.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Ik heb Street Fighter IV net geprobeerd, daar haal ik zelfs op hoge settings nog behoorlijke FPSen mee. Maar hij gaat lekker mee in 't vergelijk.

Metro Last Light moet ik nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterdome
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-07 13:06
Om de fps goed te meten kan je Dxtory gebruiken, geweldig programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rome Total war II - Heeft ook een ingebouwde benchmark en is zeeeer recentelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
masterdome schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:40:
Om de fps goed te meten kan je Dxtory gebruiken, geweldig programma.
Bedankt voor de tip, komt denk ik vast nog wel een keertje van pas.
Voor deze test niet zozeer, want ik ben juist op zoek naar benchmarks die iedere keer hetzelfde doen. Zelf iedere keer hetzelfde stuk lopen kan op zich ook wel, maar is toch nooit 100% hetzelfde. En hoe betrouwbaarder ik m'n testdata kan krijgen, hoe beter.
Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 10:04:
Rome Total war II - Heeft ook een ingebouwde benchmark en is zeeeer recentelijk.
Die gaat op 't lijstje om te testen in elk geval. Zal denk ik niet meer lukken voor de GTX780, maar ik ga in de toekomst vast nog wel een paar kaartjes testen.

• SDaalmeijer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-12-2021
Grid 2 Heeft ook ingebouwde benchmark en is ook nog niet zo heeel oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
F1 2013 heeft ook een ingebouwde bench :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Ik heb net Batman Arkham Origins aan m'n Steamlijst toegevoegd, die heeft ook een ingebouwde benchmark, en die kan dan mooi de oudere Batman vervangen.

Ik heb nu 2 R9 270X videokaarten liggen om te benchmarken, en nog een GTX660, dus ik heb weer wat te doen :).
Als mensen nog aanvullingen hebben op dit lijstje hoor ik het graag, dan ga ik kijken of ik die ook nog kan benchmarken. En natuurlijk ga ik nog kijken naar de games die al eerder genoemd zijn, maar die ik nog niet heb kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Ik heb laatst Thief gekregen, en ook die heeft een ingebouwde benchmark die best leuk werkt.
Take on helicopters had ik in een humble bundle zitten, en die heeft een scenario dat ook een ingebouwde bench heeft. Op deze manier heb ik m'n lijstje nog redelijk up to date om nu te testen, maar meer nieuwe games zijn altijd welkom natuurlijk.
En Hitman Absolution die hierboven genoemd is heb ik inmiddels ook op Steam.

[ Voor 10% gewijzigd door TERW_DAN op 30-03-2014 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel games zijn al genoemd dus die laat ik achterwege maar NBA 2K14 heeft ook een ingebouwde bench, hoop dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thief is maar apart, de ene keer een minimum fps van 19 fps en de andere keer een minimum van 49fps.
Ik vind hem daarom niet betrouwbaar of dit moet gefixt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:07

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2014 @ 19:35:
Thief is maar apart, de ene keer een minimum fps van 19 fps en de andere keer een minimum van 49fps.
't Kan best dat de kaart nog in 2d modus zat. Die ene seconde dat het schakelt telde de benchmark al mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2014 @ 19:35:
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dat bij Thief nog niet gezien heb, die resultaten zijn bij mij in elk geval vrij consistent. De verschillen zijn hooguit een paar tiende frames bij mij.
Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2014 @ 19:09:
Veel games zijn al genoemd dus die laat ik achterwege maar NBA 2K14 heeft ook een ingebouwde bench, hoop dat je er wat aan hebt.
ok, gaan we eens kijken of ik die nog ergens kan vinden :)
Pagina: 1