Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickvandermey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-06 21:58
Beste allen,

Ik ben nieuw met linux en ubuntu, maar ik wilde graag xbmcbuntu als dual boot draaien naast windows, omdat ik veelal alleen xbmc opstart en dit zo sneller is. Probleem waar ik tegen aan loop is drivers installeren.
Ik heb werkelijk waar geen idee waar te beginnen en hoe op te lossen.
Ik blijf nu steken op bijvoorbeeld 800x600

het draait op een ASRock Ion 3d 152b
Intel Atom D525
2GB DDR2
Moederbord Intel GL960
Videochip Nvidia GT218-ION

Welke drivers moet ik hebben, en hoe is dit het makkelijkst om te installeren
Een beginners guide zou ook erg welkom zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-07 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je krijgt van Ubuntu geen melding dat er drivers beschikbaar zijn? Als je geen normaal bureaublad krijgt, maar gelijk naar XBMC wordt gedumpt, sluit die dan en ga naar de desktop, dan zie je de melding wel. Zou een icoontje in je panel moeten komen dat lijkt op een hardware kaart, is niet te missen. En anders onder Menu > System > Additional Drivers.

Heb je echt gezocht? Ubuntu wiki gelezen? Ik mis zo'n beetje alle inzet die we hier verwachten op GoT. We zijn geen helpdesk.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickvandermey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-06 21:58