Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickvandermey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-06 21:58
Beste allen,

Ik ben nieuw met linux en ubuntu, maar ik wilde graag xbmcbuntu als dual boot draaien naast windows, omdat ik veelal alleen xbmc opstart en dit zo sneller is. Probleem waar ik tegen aan loop is drivers installeren.
Ik heb werkelijk waar geen idee waar te beginnen en hoe op te lossen.
Ik blijf nu steken op bijvoorbeeld 800x600

het draait op een ASRock Ion 3d 152b
Intel Atom D525
2GB DDR2
Moederbord Intel GL960
Videochip Nvidia GT218-ION

Welke drivers moet ik hebben, en hoe is dit het makkelijkst om te installeren
Een beginners guide zou ook erg welkom zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-07 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je krijgt van Ubuntu geen melding dat er drivers beschikbaar zijn? Als je geen normaal bureaublad krijgt, maar gelijk naar XBMC wordt gedumpt, sluit die dan en ga naar de desktop, dan zie je de melding wel. Zou een icoontje in je panel moeten komen dat lijkt op een hardware kaart, is niet te missen. En anders onder Menu > System > Additional Drivers.

Heb je echt gezocht? Ubuntu wiki gelezen? Ik mis zo'n beetje alle inzet die we hier verwachten op GoT. We zijn geen helpdesk.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickvandermey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-06 21:58
Zover ben ik gekomen. Ik heb er de hele avond aan besteed en uiteindelijk werkte mijn tv niet meer bij het opstarten van ubuntu. Ik ben nu niet in de buurt van t apparaat, maar ik kwam in een progje (naam kwijt) waar je allerlei updates uit kon voeren. Dit gedaan, vervolgens kwam ik ergens terecht waar ik een driver kon selecteren, dit gedaan, maar bij apply changes bleef die hangen. (na een uur net zo ver) vervolgens opnieuw opgestart en kreeg zwart beeld. (opnieuw geinstalleerd en vervolgens lukte het niet om in te loggen, terwijl het wachtwoord hetzelfde was, dus toen was ik er ff klaar mee) Ga het vanavond nog een keer proberen.

Ik hoopte dat er wellicht iemand was die kon zeggen klik klik en klaar ;)

Ik zal vanavond ook een aantal screens maken mocht ik er niet uitkomen, zodat ik wat extra info achter de hand heb.

[ Voor 7% gewijzigd door rickvandermey op 04-04-2013 14:14 ]