Na jaren Matrox gebruikt te hebben (G450 en G550) ben ik nu over op een systeem waar geen agp poort meer op te bekennen valt.
Mijn nieuwe systeem:
Asus P8Z77-V-LX met een Core i7 3770K en 16 gb memory (2 x 8gb)
Verder (minder relevant) zit er een Audiotrak/ESI geluidskaart op, dus onboard geluid is niet nodig/van toepassing.
De voeding is een Seasonic 800w gold certified, dus dat zal ook geen bottleneck zijn.
De toepassingen waar de desktop voor gebruikt wordt zijn vooral 2d: het normale desktopwerk (browsen, mail) en (Photoshop) fotobewerking, videobewerking.
Daarom heb ik mijzelf een (geweldig!) scherm aangeschaft, nl. een Dell Utrasharp H2713HM op 2560x1440 aangeschaft.
Maar dat gaat digitaal (DVI-D) niet werken met de onboard videokaart. Wel analoog, maar ja...
Dus orienteer ik mij toch maar op een videokaart.
Wensen:
-Een zo goed mogelijk beeld bij afspelen en bewerken van groete videobestanden (dvd, blueray) op2560x1440
-indien mogelijk een tv-out op hdmi
-geluidsoverlast is niet zo'n heel groot probleem; de desktop staat in een kast.
-Wattage lijkt me geen issue
-Prijs: ik dacht aan een max van 200 euro.
Zijn bijvoorbeeld de volgende kaartjes een goed idee:
nieuws: Radeon HD 7790 van Sapphire al aan eerste test onderworpen, ofm iets anders rond de HD7790?
of misschien toch iets opgebouwd rond de gtx 650?
nieuws: Fabrikanten introduceren hun GeForce GTX 650 Ti Boost-kaarten
of zijn dit vooral kaarten geschikt voor gamers, waar deze desktop dus niet/nauwelijks voor gebruikt gaat worden en is het te adviseren een heel andere kant op te denken?
Dank voor het meedenken! Ik ben door de videobomen het bos een beetje kwijt...
Thanx!
Mijn nieuwe systeem:
Asus P8Z77-V-LX met een Core i7 3770K en 16 gb memory (2 x 8gb)
Verder (minder relevant) zit er een Audiotrak/ESI geluidskaart op, dus onboard geluid is niet nodig/van toepassing.
De voeding is een Seasonic 800w gold certified, dus dat zal ook geen bottleneck zijn.
De toepassingen waar de desktop voor gebruikt wordt zijn vooral 2d: het normale desktopwerk (browsen, mail) en (Photoshop) fotobewerking, videobewerking.
Daarom heb ik mijzelf een (geweldig!) scherm aangeschaft, nl. een Dell Utrasharp H2713HM op 2560x1440 aangeschaft.
Maar dat gaat digitaal (DVI-D) niet werken met de onboard videokaart. Wel analoog, maar ja...
Dus orienteer ik mij toch maar op een videokaart.
Wensen:
-Een zo goed mogelijk beeld bij afspelen en bewerken van groete videobestanden (dvd, blueray) op2560x1440
-indien mogelijk een tv-out op hdmi
-geluidsoverlast is niet zo'n heel groot probleem; de desktop staat in een kast.
-Wattage lijkt me geen issue
-Prijs: ik dacht aan een max van 200 euro.
Zijn bijvoorbeeld de volgende kaartjes een goed idee:
nieuws: Radeon HD 7790 van Sapphire al aan eerste test onderworpen, ofm iets anders rond de HD7790?
of misschien toch iets opgebouwd rond de gtx 650?
nieuws: Fabrikanten introduceren hun GeForce GTX 650 Ti Boost-kaarten
of zijn dit vooral kaarten geschikt voor gamers, waar deze desktop dus niet/nauwelijks voor gebruikt gaat worden en is het te adviseren een heel andere kant op te denken?
Dank voor het meedenken! Ik ben door de videobomen het bos een beetje kwijt...
Thanx!
[ Voor 0% gewijzigd door MisterDon op 04-04-2013 12:51 . Reden: edit: typo's ]