Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
Liebe leute,

Ik ben tijdens wintersport nogal naar op mijn schouder en moet hiervoor volgende week geopereerd worden. Nu heb ik verder nooit wat, en had daarom mijn eigen risico volledig omhoog gegooid en alle aanvullende verzekeringen eruit gemieterd, lekker.. ;w

Dat eigen risico neem ik voor lief, daar gaat de verzekeraar echt niets meer aan veranderen (bovendien, als je volgend jaar niks hebt heb je het weer 'terugverdiend', dus zo erg vind ik dat niet). Ik moet echter ook naar de fysiotherapeut toe, en dat is wel een nare.

Nu wil ik eigenlijk achteraf nog wat regelen met mijn zorgverzekeraar, dat ik alsnog een aanvullende verzekering neem of iets anders waardoor ik in ieder geval niet alle kosten hoef te dragen. Hier zullen ze ook iets voor terug willen, dus dacht dat ik ze wellicht kon beloven volgend jaar niet van ziektekostenverzekeraar te veranderen of iets dergelijks.

Nu heb ik verder (bijna) nooit met verzekeraars te maken, dus ik vroeg mij af of iemand dit weleens voor elkaar heeft weten te krijgen, of dat iemand nuttige tips en tricks heeft om je verzekeraar mee te krijgen. Doel is dus vermindering van de te betalen euro's.

Alvast bedankt!
Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dit gaat in tegen elk idee van een verzekering en zal een verzekeraar ook nooit mee akkoord gaan.

Dit is een typisch gevalletje van "wie zijn billen brand moet op de blaren zitten".

Succes met je herstel, maar ik ben bang dat je verzekeraar je vierkant uit zal lachen als je een dergelijk voorstel zal gaan doen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Je hebt er zelf voor gekozen om goedkoper uit te zijn door meer risico te dragen en nu achteraf een aanvullende verzekering afsluiten ? ik geef je weinig kans, waarom zouden zij meer kosten moeten maken omdat jij je niet wilde verzekeren. Daarnaast, heb je je zorgverzekeraar al gebeld om te vragen wat er mogelijk is?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:08
Wat denk je nou zelf.....?

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Stel je voor, je loopt op straat en je komt een oude bekende tegen en die vraagt. Ik geef jou 2000 euro als jij deze schade van 10000 euro voor me betaalt. Wat zou jij zeggen?

Het hele idee van een verzekering is dat je je beschermt tegen een mogelijke gebeurtenis waarvan jij zelf de kosten niet wil/kan dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Fietsbel schreef op donderdag 04 april 2013 @ 11:40:
Je hebt er zelf voor gekozen om goedkoper uit te zijn door meer risico te dragen en nu achteraf een aanvullende verzekering afsluiten ? ik geef je weinig kans, waarom zouden zij meer kosten moeten maken omdat jij je niet wilde verzekeren. Daarnaast, heb je je zorgverzekeraar al gebeld om te vragen wat er mogelijk is?
Bellen met een verzekeraar is verspilde moeite en terecht natuurlijk. Wijzigingen kun je pas doen ingaande op 01-01-14.

Toen ik dit topic las was het eerste wat ik dacht: Een brandend huis kun je ook niet verzekeren.

TS heeft gegokt en verloren. Been there done that, had ook ooit mijn Eigen Risico op max staan onder het motto dat ik nooit wat heb. Toen moest ik wel naar het ziekenhuis :)

[ Voor 11% gewijzigd door Slasher op 04-04-2013 11:55 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
Ik begrijp jullie reacties, maar dat is nu juist niet waar ik naar op zoek ben. Ik zou me kunnen voorstellen dat als jij een verzekeraar in ruil voor de hulp nog een extra jaar aan premies aanbiedt, je iets hebt om over te onderhandelen. Het zijn voor verzekeraars ook lastige tijden waarin het verloop van verzekerden zeer hoog is. Op het moment dat je een betaler dan voor het volgende jaar alvast kunt verzekeren (leuke woordspeling), lijkt mij dat best gunstig.
Fietsbel schreef op donderdag 04 april 2013 @ 11:40:
Ik wilde eerst wat informatie ophalen voordat ik belde, goed beslagen ten ijs komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Dat. Een verzekering kan uit omdat er veel mensen een kleine kans hebben iets ernstigs te krijgen, niet om per individu continu heel veel winst te maken waardoor het interessant is jou nog een jaartje als klant te hebben. Een verzekeringnemer legt netto wel altijd iets toe omdat er overheadkosten zijn, dat is ook de reden dat bijvoorbeeld Buitenlandse Zaken geen reisverzekering heeft. Zij doen dat echter expres omdat ze zo groot zijn dat ze op hun volume gemiddeld gezien de kosten kunnen dragen door de uitgespaarde premie, ze zijn feitelijk interne verzekeraar. Jij kunt dat niet en het is dan ook onverstandig om je onder te verzekeren als het je financiële situatie in gevaar brengt.
Bovenop de geschatte kosten die een gemiddelde verzekerde maakt komen bij jou de kosten van je skivakantie, die jou in zoverre verwijtbaar zijn dat je had kunnen besluiten niet te gaan of je bij te verzekeren. Bij bijvoorbeeld slechtzienden mag een verzekeraar daar niet op discrimineren, maar bij dit soort kosten denken ze er als het goed is niet eens over je dit te vergoeden.

[ Voor 17% gewijzigd door marcieking op 04-04-2013 12:04 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Throduss schreef op donderdag 04 april 2013 @ 11:54:
Ik begrijp jullie reacties, maar dat is nu juist niet waar ik naar op zoek ben. Ik zou me kunnen voorstellen dat als jij een verzekeraar in ruil voor de hulp nog een extra jaar aan premies aanbiedt, je iets hebt om over te onderhandelen. Het zijn voor verzekeraars ook lastige tijden waarin het verloop van verzekerden zeer hoog is. Op het moment dat je een betaler dan voor het volgende jaar alvast kunt verzekeren (leuke woordspeling), lijkt mij dat best gunstig.

[...]

Ik wilde eerst wat informatie ophalen voordat ik belde, goed beslagen ten ijs komen.
Het is heel simpel. Jij wilt 2 jaarpremies (1200 euro x 2) betalen voor een schade die mogelijk in de vele duizenden euro's loopt. Een verzekeraar is jou dus graag kwijt hoor. Zou niet weten waarom je iemand met een hogere schadelast dan premie in huis zou willen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik begrijp jullie reacties, maar dat is nu juist niet waar ik naar op zoek ben. Ik zou me kunnen voorstellen dat als jij een verzekeraar in ruil voor de hulp nog een extra jaar aan premies aanbiedt, je iets hebt om over te onderhandelen.
Dat zou alleen in het voordeel van de verzekeraar kunnen zijn als jij geen claims mag maken in dat extra jaar, en je claim nu beperkt blijft tot een bepaald bedrag. En dat mag weer niet, want dan verkopen ze je een product dat je niet mag gebruiken.

Dat de antwoorden je niet zinnen is duidelijk, maar ik ben bang dat je aanvraag alleen tot hilariteit zal leiden bij de verzekeraar (of beter gezegd het callcenter). Als je wilt onderhandelen moet je iets hebben om in te zetten, en momenteel heb je niets aan te bieden. Tough luck en beterschap, en zie het als leergeld. Je kunt het wel proberen maar ik geef je eigenlijk geen kans :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:26
Ik begrijp jullie reacties, maar dat is nu juist niet waar ik naar op zoek ben.
Wil je een eerlijk antwoord of het antwoord waar je naar op zoek bent ? :)
Ik zou me kunnen voorstellen dat als jij een verzekeraar in ruil voor de hulp nog een extra jaar aan premies aanbiedt, je iets hebt om over te onderhandelen. Het zijn voor verzekeraars ook lastige tijden waarin het verloop van verzekerden zeer hoog is. Op het moment dat je een betaler dan voor het volgende jaar alvast kunt verzekeren (leuke woordspeling), lijkt mij dat best gunstig.
Het probleem is dat de enige manier waarop jij goedkoper uit bent de manier is waarbij het de verzekeraar geld kost. Pas als jij b.v. 5k euro aan kosten hebt (inclusief kosten volgend jaar) en je betaalt de verzekeraar er daarvan minimaal 5k terug zullen ze misschien willen onderhandelen. Helaas kun je dat niet aanbieden en is dat ook precies wat jij niet wilt.

Oftewel volgende keer goed nadenken of je het risico van een ongeluk + gevolgen wel of niet kunt dragen. Kun je dat niet of vind je de risico's niet opwegen tegen de kosten zul je moeten verzekeren. Ongelukken achteraf verzekeren zal iig geen verzekering mee instemmen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
Ik geef mezelf ook niet veel kans, maar waarom zou je het niet proberen. Wellicht zijn ze hier gezien mijn vlekkeloze verleden (letterlijk 0 euro aan ziektekosten gemaakt in de afgelopen 10 jaar) juist wel in geinteresseerd, omdat dit geen letsel is waar eeuwig voor gedeclareerd zal blijven worden.

Het punt waar ik mee zit is als ik dit jaar veel schade maak en aan het einde van het jaar van zorgverzekeraar switch, heeft de zorgverzekeraar veel kosten gemaakt waar geen inkomsten tegenover staan, en moeten ze dus verlies nemen. Op het moment dat ik volgend jaar bij ze blijf (en niets declareer, akkoord, dat is een risico) kunnen ze hun eigen verlies verminderen met de toegenomen opbrengsten op mijn account. Dus wordt het algehele verlies minder. Ik ben jong, heb hiervoor nooit gedeclareerd en heb geen blijvende klachten.

Bovenstaande wordt denk ik wat lastiger uit te leggen aan een callcentermedewerker, though..

Overigens kan ik de kosten wel dragen, dat is het punt niet. Maar soms blijkt er bij dit soort verhalen meer te kunnen dan je zou verwachten (zie jullie reacties, dat is ook mijn verwachting). Ik wil er alleen niet later aan de borreltafel achterkomen dat ik wellicht kosten had kunnen besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:31

ralpje

Deugpopje

Throduss schreef op donderdag 04 april 2013 @ 12:20:
Wellicht zijn ze hier gezien mijn vlekkeloze verleden (letterlijk 0 euro aan ziektekosten gemaakt in de afgelopen 10 jaar) juist wel in geinteresseerd, omdat dit geen letsel is waar eeuwig voor gedeclareerd zal blijven worden.

(...)
heeft de zorgverzekeraar veel kosten gemaakt waar geen inkomsten tegenover staan, en moeten ze dus verlies nemen.
Does not compute.
Bovenstaande wordt denk ik wel lastiger uit te leggen aan iemand die niet veel met verzekeringen heeft, tho.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat is niet het idee van een verzekering.

Het is geen spaarsysteem zoals bij een supermarkt met zegels. Ik heb mijn tandarts verzekering er ook uit gegooid, en krijg ook de rekening voor m'n neus voor dit jaar (zo tegen de 700 euro aan). Terwijl ik jaren altijd tandarts dekking had, heb ik nu simpelweg die dekking niet in het pakket zitten.

Zelfde geldt voor het vergoeden van medicatie. Dat grapje kostte mij 1300 euro alleen al vorig jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door RaZ op 04-04-2013 12:25 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-07 05:45
Ik denk dat je beter kan gaan praten met de fysio, misschien kunnen zij een 'pakket' voor je maken. Meer kans dat je daar wat korting kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Het punt waar ik mee zit is als ik dit jaar veel schade maak en aan het einde van het jaar van zorgverzekeraar switch, heeft de zorgverzekeraar veel kosten gemaakt waar geen inkomsten tegenover staan, en moeten ze dus verlies nemen
En dan is jouw oplossing dat ze een nog heel veel groter verlies nemen, waarom precies? Zodat je één jaar langer blijft? Ging je anders dan switchen? En is dan de verwachtte winst die ze in één jaar op jouw maken meer dan die extra kosten die je ze wilt laten betalen?

Om het er nog niet over te hebben dat het hek natuurlijk van de dam is wanneer een verzekeraar gaat uitbetalen voor dingen waarvoor mensen niet verzekerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Fysiotherapie helpt vrijwel nooit, dus als je de kosten niet kunt/wilt dragen kun je net zo goed thuisblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Throduss schreef op donderdag 04 april 2013 @ 12:20:

Het punt waar ik mee zit is als ik dit jaar veel schade maak en aan het einde van het jaar van zorgverzekeraar switch, heeft de zorgverzekeraar veel kosten gemaakt waar geen inkomsten tegenover staan, en moeten ze dus verlies nemen.
Ja maar je hebt toch juist geen dekking waarop je de door jou gemaakte kosten kan declareren (de fysiokosten dan heh, je operatie valt onder het basispakket)? Dus welke kosten maakt je verzekeraar dan precies? Volgens mij gaat hij juist extra kosten maken als jij een aanvullend pakketje afsluit met terugwerkende kracht, dus is het voor de verzekeraar goedkoper om dit niet te doen dan wel.

Maar het was op wintersport? Wat zegt je reisverzekering hier over? Soms vallen bepaalde zorgkosten wel onder je reisverzekering, afhankelijk welke je hebt afgesloten. Informeer daar eens zou ik zeggen. (maar gezien je logica zal je ook wel geen reisverzekering hebben?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:24
Ik heb met een inboedelverzekering wel eens een dealtje gesloten, maar dat was meer een kwestie van voorwaarden dan in het geheel geen verzekering/dekking hebben.

Fysio is niet zo duur. Gewoon zelf lappen die paar honderd euro of zelfstandig oefeningen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:26
theHoff schreef op donderdag 04 april 2013 @ 12:54:
[...]
Wat zegt je reisverzekering hier over?
Dat is inderdaad wel een hele slimme om te checken. Onder een reisverzekering is vaak heel veel gedekt dus mocht je die hebben zou ik daar eens goed naar kijken. Over de ziektekostenverzekering kun je natuurlijk altijd bellen om 100% zeker te zijn dat ze het niet doen maar ik geef je weinig kans en er is ook weinig dat we hier kunnen aangeven om je kansen te vergroten.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

GlowMouse schreef op donderdag 04 april 2013 @ 12:33:
Fysiotherapie helpt vrijwel nooit, dus als je de kosten niet kunt/wilt dragen kun je net zo goed thuisblijven.
En ICT werkt ook alleen maar kut. Die ICT'ers kun je net zo goed allemaal ontslaan...

Als je niet weet waar je het over hebt, zeg er dan ook niets over... :F

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
theHoff schreef op donderdag 04 april 2013 @ 12:54:
[...]

Ja maar je hebt toch juist geen dekking waarop je de door jou gemaakte kosten kan declareren (de fysiokosten dan heh, je operatie valt onder het basispakket)? Dus welke kosten maakt je verzekeraar dan precies? Volgens mij gaat hij juist extra kosten maken als jij een aanvullend pakketje afsluit met terugwerkende kracht, dus is het voor de verzekeraar goedkoper om dit niet te doen dan wel.

Maar het was op wintersport? Wat zegt je reisverzekering hier over? Soms vallen bepaalde zorgkosten wel onder je reisverzekering, afhankelijk welke je hebt afgesloten. Informeer daar eens zou ik zeggen. (maar gezien je logica zal je ook wel geen reisverzekering hebben?)
Haha, reisverzekering heb ik wel, maar alleen voor 'reiskosten' (repatriëring, naar huis vliegen, etcetera) omdat de rest wordt gedekt door je ziektekostenverzekeraar. Echter vallen kosten als fysiotherapie na operatie nooit onder reisverzekering, omdat je al 'klaar bent met reizen'. Het zou alleen gedekt worden als je de fysiotherapie krijgt terwijl je nog op reis bent.

Terug naar de ziektekostenverzekeraar:

Bij fysiotherapie geldt bij een operatie als deze dat je de eerste 20 behandelingen zelf moet betalen, en dat het daarna uit je basispakket gaat, ongeacht hoe lang de fysiotherapie nog duurt.

Klein rekenvoorbeeldje, zeg dat de zorgverzekeraar met wat schaalvoordelen voor € 25,- per uur kan inkopen, dan kost ze dit € 500 aan inkoop. Hierna moeten ze alles sowieso betalen, dus verder neem ik het niet in acht. Als ik een jaar extra premie betaal is dat € 800, dus tot het moment dat ik het volgende jaar € 1.150 declareer maken ze nog winst (€ 850 eigen risico + 300 aan declaraties) 'verdienen' ze er nog aan.

Nogmaals, ik snap al jullie redenaties en ben het volledig met jullie eens maar vind dit wel een leuk spelletje ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:44
Dubbel (zag de reactie hierboven te laat)

[ Voor 77% gewijzigd door utbone op 04-04-2013 13:07 ]

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Throduss schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:05:
[...]

Haha, reisverzekering heb ik wel, maar alleen voor 'reiskosten' (repatriëring, naar huis vliegen, etcetera) omdat de rest wordt gedekt door je ziektekostenverzekeraar. Echter vallen kosten als fysiotherapie na operatie nooit onder reisverzekering, omdat je al 'klaar bent met reizen'. Het zou alleen gedekt worden als je de fysiotherapie krijgt terwijl je nog op reis bent.

Terug naar de ziektekostenverzekeraar:

Bij fysiotherapie geldt bij een operatie als deze dat je de eerste 20 behandelingen zelf moet betalen, en dat het daarna uit je basispakket gaat, ongeacht hoe lang de fysiotherapie nog duurt.

Klein rekenvoorbeeldje, zeg dat de zorgverzekeraar met wat schaalvoordelen voor € 25,- per uur kan inkopen, dan kost ze dit € 500 aan inkoop. Hierna moeten ze alles sowieso betalen, dus verder neem ik het niet in acht. Als ik een jaar extra premie betaal is dat € 800, dus tot het moment dat ik het volgende jaar € 1.150 declareer maken ze nog winst (€ 850 eigen risico + 300 aan declaraties) 'verdienen' ze er nog aan.

Nogmaals, ik snap al jullie redenaties en ben het volledig met jullie eens maar vind dit wel een leuk spelletje ;).
http://www.encyclo.nl/begrip/indemniteitsbeginsel dat mag dus allemaal niet.

[ Voor 4% gewijzigd door theHoff op 04-04-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 15:34

AMDFreak

Intel is zo..

Tja, gevalletje een brandend huisverzekeren... ;)

Je kan ook de fysio annuleren.. en hopen dat het vanzelf geneest.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Hooglander1 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:03:
[...]

Als je niet weet waar je het over hebt, zeg er dan ook niets over... :F
Wie de schoen past... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Throduss schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:05:
[...]
Bij mij waren het de eerste 16 fysio bezoeken die vergoed werden door de verzekeraar, de rest mocht ik zelf betalen, dus net andersom dan jij omschrijft.
Misschien iets om voor de zekerheid nog een keer na te kijken?

(ben daarom maar tegen mijn pricipes in lid geworden van de FNV, met korting hetzelfde menzis pakket maar met volledige fysio dekking, nu onbeperkt fysio :P)

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Bij sommige verzekeraars is het mogelijk losse aanvullende verzekeringen af te sluiten. Ik neem aan dat dat op ieder moment in het jaar mogelijk is. O.a. CZ biedt tegen een hogere premie (25% extra) een losse aanvullende verzekering met fysiotherapie, informeer dus even bij een aantal verzekeraars naar de voorwaarden. Dat iets op voorhand verliesgevend is voor een verzekeraar, wil niet zeggen dat het niet mogelijk is. Daarnaast is het ook verstandig om met je arts (of andere medici) te bespreken of fysiotherapie wel nodig is of wellicht beperkt kan worden. Fysio is per behandeling niet zo duur, dus het kan misschien wel goedkoper zonder verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:48
Die modules hebben na 1 januari meestal een wachttijd van een aantal maanden om te voorkomen dat je zoals in dit geval een paar dagen voor je operatie even de module aanzet.

In een aantal gevallen krijg je fysiotherapie na de 20ste behandeling uit de basisverzekering vergoed. Ik ben zelf een aantal weken geleden aan mijn schouder geopereerd en daar valt fysiotherapie iig binnen de basisverzekering.

Die eerste 20 behandelingen zal je dus zelf moeten betalen. Tot vorig jaar kon je je zorgkosten buiten je eigen risico na een drempelbedrag aftrekken bij de belastingdienst: http://www.belastingdiens...heid/aftrek_ziektekosten/ ik weet niet of dat over dit jaar zal kunnen, maar is iniedergeval de moeite waard om te onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
Yankovic schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:20:
Die modules hebben na 1 januari meestal een wachttijd van een aantal maanden om te voorkomen dat je zoals in dit geval een paar dagen voor je operatie even de module aanzet.

In een aantal gevallen krijg je fysiotherapie na de 20ste behandeling uit de basisverzekering vergoed. Ik ben zelf een aantal weken geleden aan mijn schouder geopereerd en daar valt fysiotherapie iig binnen de basisverzekering.

Die eerste 20 behandelingen zal je dus zelf moeten betalen. Tot vorig jaar kon je je zorgkosten buiten je eigen risico na een drempelbedrag aftrekken bij de belastingdienst: http://www.belastingdiens...heid/aftrek_ziektekosten/ ik weet niet of dat over dit jaar zal kunnen, maar is iniedergeval de moeite waard om te onderzoeken.
Die aftrek lijkt inderdaad wel te kunnen (voor jou dus ook)! Binnekort maar even bellen met de belastingdienst, keep you posted!
arjants schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:02:
[...]

Bij mij waren het de eerste 16 fysio bezoeken die vergoed werden door de verzekeraar, de rest mocht ik zelf betalen, dus net andersom dan jij omschrijft.
Misschien iets om voor de zekerheid nog een keer na te kijken?

(ben daarom maar tegen mijn pricipes in lid geworden van de FNV, met korting hetzelfde menzis pakket maar met volledige fysio dekking, nu onbeperkt fysio :P)
Hangt van de klacht af, bij mij mag het uit de basisverzekering. Jij hebt warschijnlijk 16 fysio uit je aanvullende pakket vergoed gekregen maar was het geen klacht die voor de basisverzekering in aanmerking kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
Throduss schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:26:
[...]

Die aftrek lijkt inderdaad wel te kunnen (voor jou dus ook)! Binnekort maar even bellen met de belastingdienst, keep you posted!
Ik liep al een tijdje met schouderklachten dus had er vorig jaar al rekening mee gehouden om een minimaal eigen risico + goede aanvullende verzekering te nemen voor het geval er een operatie aan zou komen. Alles wordt vergoed en hoef dus ook niet bij de belastingdienst aan te kloppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
Ah, dat is dan op zich nog een geluk bij een ongeluk. Alles verder goed gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Of kijken of je extra ziektekosten, dus niet vergoed door de verzekeraar, mag aftrekken bij je belastingen.

Edit (zie net dat de belasting tip al is gegeven)

[ Voor 19% gewijzigd door CapTVK op 04-04-2013 15:32 ]

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Yankovic schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:41:
[...]

Ik liep al een tijdje met schouderklachten dus had er vorig jaar al rekening mee gehouden om een minimaal eigen risico + goede aanvullende verzekering te nemen voor het geval er een operatie aan zou komen. Alles wordt vergoed en hoef dus ook niet bij de belastingdienst aan te kloppen :)
Kreeg je geen vragen toen je die aanvullende verzekering nam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Bij de FBTO kun je je modules per maand aan en uit zetten.

Daarnaast heb ik bij de Menzis meegemaakt dat ik in februari belde of mijn aanvullende verhoogd kon worden, omdat ik meer fysio nodig had, en dat was geen enkel probleem.

Gewoon proberen dus :)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
Throduss schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:18:
Ah, dat is dan op zich nog een geluk bij een ongeluk. Alles verder goed gegaan?
Operatie wel, maar heb nog zo'n 8 a 9 maanden fysio te gaan. Alles zal na 3 maanden pas weer enigszins normaal gaan functioneren dus het is nog even afwachten hoe het eruit komt te zien :-)
GlowMouse schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:48:
[...]

Kreeg je geen vragen toen je die aanvullende verzekering nam?
Ik wou eerst een uitgebreidere aanvullende verzekering (alle behandelingen vergoed omdat ik toen nog niet wist of dit nou wel of niet onder de basisverzekering zou vallen). Dat mocht inderdaad niet omdat er vragen werden gesteld. Maar ben nu meer dan tevreden met de 27 behandelingen die ik aanvullend krijg voor minder geld. Daarbij werden geen vragen gesteld :-)

iig Throduss: sterkte ermee! hoop voor je dat het meevalt want ondanks de kosten die je erbij krijgt zal het ongetwijfeld een zware periode worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Laatst online: 07-07 14:42

Robtimus

me Robtimus no like you

Vraag eerst eens aan je verzekeraar of zij dit niet al vrijwel helemaal vergoeden, onder de noemer "revalidatie".

Ik heb een paar jaar geleden mijn achillespees volledig afgescheurd. Na een operatie en 8 weken in gips / tape heb ik 7 maanden bij een fysio gelopen (2-3 keer per week) en dat heeft me in totaal misschien net een paar tientjes gekost, terwijl de fysio zelf 28 euro per half uur kostte.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:31

ralpje

Deugpopje

Ardana schreef op donderdag 04 april 2013 @ 18:17:
Bij de FBTO kun je je modules per maand aan en uit zetten.
Klopt, maar vrijwel alle modules hebben ook hier tegenwoordig een wachttijd van 3 tot 6 maanden.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Pagina: 1