probleempje...

Pagina: 1
Acties:

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
na al mijn andere probleempjes met mijn nieuwe systeempje heb ik nu weer een probleemje...

bij mijn andere systeem: ik wilde een extra netwerkkaartje plaatsen om internet door te lussen. als ik dat kaartje plaats doet mijn pc niets meer: start niet meer op..powerled gaat niet eens branden.
als ik het kaartje eruit haal doet me pc het meteen weer..
ik heb al andere kaartjes en andere PCI slots geprobeerd maar geen resultaat..

nou denk ik dat het komt omdat ik maar een 230 watt voeding heb met nogal veel onderdelen (amd duron 800, mobo, cd-rom, cd-writer, 2 HD's, floppy, geluid, videokaart, netwerkkaart..)

dus is dit probleem te wijten aan mijn voeding of aan iets anders?

Verwijderd

probeer eens je modem te resetten en dan nog een keer met kaart proberen

• Leipo
  • Niet online
me modem is niet eens aangeloten dan...het gaat echt alleen om het aansluiten van het netwerkkaartje en het opstarten...

Verwijderd

probeer eens de nieuwe netwerkkaart er alleen in te zetten en dan kijken of hij het doet. ikzelf heb ook het probleem met 2 netwerkkaarten als ik die er allebei in zet loopt het zaakje vast voordat hij de mem gaat testen :( .dus nu heb ik een neiuwe gekocht en heb ik mijn netwerkje met internet, enne de hoeveelheid kaarten en dergelijke op een mobo moet niet uitmaken hoor, waarom zitten er anders zoveel sloten op ;)

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Trek de voeding uit wat apparaten zoals je extra HD en zo....check of ie dan wel opstart.

Tadaa! Waarschijnlijk probleem gevondu

• Leipo
  • Niet online
ok ik heb sommige dingen uitgeschakeld en daar ligt het dus niet aan :(

het ligt dus aan die netwerkkaart.
het is een 3com en ik heb er al een 3com inhangen maar als ik die extra kaart plaats gaan mijn boxen flippen en start hij niet op: hij doet helemaal niets: geen lampje brandt :(

zou iemand weten waar het aan kan liggen en hoe ik dat kan verhelpen?

• Leipo
  • Niet online
ik heb ook ff mijn oude 3com eruit gehaald en alleen het nieuwe kaartje in hetzelfde slot gedaan: zelfde resultaat, brommende boxen en de pc weigerd iets te doen :(

Verwijderd

Dan vrees ik dat je netwerk kaartje overleden is

• Leipo
  • Niet online
her rare is: het netwerkaartje doet het wel in een andere pc....

en ik heb 2 kaartjes van hetzelfde type en alle 2 hebben ze dezelfde problemen in mijn pc....dat terwijl het 3com kaartje dat erin zit geen problemen heeft (het is dan wel een ander type)...

Verwijderd

Bios update van je MB doet soms nee vaak wonderen

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 19:13

ronaz

Wishmaster

2 3coms in 1 bak levert toch nog wel eens een irq-prob op. Steek hem in een ander slot, dan werkt het misschien weer wel.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Verwijderd

heb jij geen isa sloten in gebruik? zoja, 1 isa gebruikt de aanstuitingen van 1 pci dus die pci kan je niet gebruiken! en dat vind is zelf errig :(

• Leipo
  • Niet online
Op maandag 04 juni 2001 22:54 schreef ronaz het volgende:
2 3coms in 1 bak levert toch nog wel eens een irq-prob op. Steek hem in een ander slot, dan werkt het misschien weer wel.
ik heb hem zelf in hetzelfde slot als die ander gehad (dus ene eruit ander in zelfde slot erin) en nog werkt het niet...
Pagina: 1