Hoi Allemaal,
Ik ben bezig om rechten in te stellen op een map voor een gebruiker, alleen krijg ik het niet voor elkaar. Ik hoop dat jullie een idee hebben. Hij moet het volgende wel en niet kunnen.
- Een bestaand document bewerken en opslaan
- Bestanden lezen
- Alleen hij mag geen map aanmaken
- En de naam van een document wijzigen.
Dit krijg ik niet voor elkaar, ik stel de rechten in via de geavanceerde optie. Op het moment dat ik het op de simpele manier doet met lezen, schrijven, modify enz. dan krijg ik het helemaal niet voor elkaar dan mag hij of alleen lezen of gelijk mappen aanmaken document namen wijzigen enz.
Via geavanceerd heb ik de volgende opties:
Full control
Traverse folder
List folder
Read attributes
Read extended attributes
Create files / write data
Create folders/ append data
Write atrributes
Write extended attributes
Delete folders and files
Delete
Read permissions
Change permissions
Take ownership
De dingen die vet gedrukt zijn die heb ik aanstaan, maar dan mag hij wel lezen en een bestaand aanmaken maar daar niet de naam van wijzigen. Ook mag hij van een bestaand bestand geen wijzigingen opslaan,
Kan iemand mij helpen, of weten jullie of mijn plan uberhaupt wel mogelijk is?
Alvast bedankt.
Gr Jp
Ik ben bezig om rechten in te stellen op een map voor een gebruiker, alleen krijg ik het niet voor elkaar. Ik hoop dat jullie een idee hebben. Hij moet het volgende wel en niet kunnen.
- Een bestaand document bewerken en opslaan
- Bestanden lezen
- Alleen hij mag geen map aanmaken
- En de naam van een document wijzigen.
Dit krijg ik niet voor elkaar, ik stel de rechten in via de geavanceerde optie. Op het moment dat ik het op de simpele manier doet met lezen, schrijven, modify enz. dan krijg ik het helemaal niet voor elkaar dan mag hij of alleen lezen of gelijk mappen aanmaken document namen wijzigen enz.
Via geavanceerd heb ik de volgende opties:
Full control
Traverse folder
List folder
Read attributes
Read extended attributes
Create files / write data
Create folders/ append data
Write atrributes
Write extended attributes
Delete folders and files
Delete
Read permissions
Change permissions
Take ownership
De dingen die vet gedrukt zijn die heb ik aanstaan, maar dan mag hij wel lezen en een bestaand aanmaken maar daar niet de naam van wijzigen. Ook mag hij van een bestaand bestand geen wijzigingen opslaan,
Kan iemand mij helpen, of weten jullie of mijn plan uberhaupt wel mogelijk is?
Alvast bedankt.
Gr Jp