Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Rechten windows server 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Ik ben bezig om rechten in te stellen op een map voor een gebruiker, alleen krijg ik het niet voor elkaar. Ik hoop dat jullie een idee hebben. Hij moet het volgende wel en niet kunnen.

- Een bestaand document bewerken en opslaan
- Bestanden lezen

- Alleen hij mag geen map aanmaken
- En de naam van een document wijzigen.

Dit krijg ik niet voor elkaar, ik stel de rechten in via de geavanceerde optie. Op het moment dat ik het op de simpele manier doet met lezen, schrijven, modify enz. dan krijg ik het helemaal niet voor elkaar dan mag hij of alleen lezen of gelijk mappen aanmaken document namen wijzigen enz.

Via geavanceerd heb ik de volgende opties:

Full control
Traverse folder
List folder
Read attributes
Read extended attributes
Create files / write data
Create folders/ append data
Write atrributes
Write extended attributes
Delete folders and files
Delete
Read permissions
Change permissions
Take ownership

De dingen die vet gedrukt zijn die heb ik aanstaan, maar dan mag hij wel lezen en een bestaand aanmaken maar daar niet de naam van wijzigen. Ook mag hij van een bestaand bestand geen wijzigingen opslaan,

Kan iemand mij helpen, of weten jullie of mijn plan uberhaupt wel mogelijk is?

Alvast bedankt.

Gr Jp

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
change permissions? daarmee kan de gebruiker de rechten op het bestand aanpassen, lijkt me niet echt gewensd
wat jij wilt gaat niet. dan moet je sharepoint nemen ofzo. Create folders/append data kan je nog uitzetten (of deny) maar file rename voorkomen terwijl de user wel moet kunnen schrijven naar de file kan je niet voorkomen :)

[ Voor 33% gewijzigd door Razwer op 04-04-2013 13:01 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie,

Change permissions staat ook uit maar die heb ik per ongeluk dik gemaakt. Maar ook op het moment dat ik dus Create folders/append data uit heb staan kan de gebruiker geen document aanmaken, of wijzigen. Als ik dat voor elkaar kan krijgen dan vind ik de file name aanpassen dat ze dat mogen nog niet zo'n ramp maar zelfs het wijzigen van een document wilt nog niet lukken met deze instellingen.

Heb jij of iemand anders enig idee?

Gr

• Valen_76
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-10 12:03
Hebben we het hier over gedeelde bestanden en mappen over een netwerk? Of slechts een andere lokale gebruiker op het zelfde systeem?

Want bij bestands en printerdeling over het netwerk geldt een 'minste rechten'-combinatie van de permissies in het Share/Delen tabblad, en de NTFS/Beveiligingstabblad. Dus als je die Share tabblad permissies nog op standaard instelling hebt staan krijgt de gebruiker waarschijnlijk minder rechten dan je zou denken.

Voor het gemak stel je de Share/Delen tabblad permissies in voor de gedeelde map voor de groep Everyone op Full control. Daarna specificeer je de specifieke rechten op onderliggende mappen en bestanden met de NTFS permissies op basis van gebruikers. (maar liever op basis van groepen om toekomstig beheer te vergemakelijken)

http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc770962.aspx