Windows 8 - Taal raar en kan instellingen niet in

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-08 00:37
Hallo,

om het snel uit te leggen heb ik screenshots gemaakt.
Mocht iemand weten waarom dit gebeurt, hoor ik het graag:

http://dl.dropbox.com/u/8956337/img/1.png
Zoals boven aangegeven, de taal van Windows staat door elkaar.

http://dl.dropbox.com/u/8956337/img/2.png
Kan geen mappen delen.

http://dl.dropbox.com/u/8956337/img/3.png
Kan enkel de eerste optie: Wijzigingen aanbrengen aanklikken, dan kom ik bij de volgende scherm:

http://dl.dropbox.com/u/8956337/img/4.png

Wie o wie heeft een idee hoe dit op te lossen is zonder een herinstallatie, aangezien ik al eerder een herinstallatie gedaan heb, maar dit probleem komt steeds weer terug na een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 17:01

Zarif

Professional Commenter

Windows Updates? Windows al geactiveerd/geregistreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-08 00:37
Zarif schreef op donderdag 04 april 2013 @ 01:27:
Windows Updates? Windows al geactiveerd/geregistreerd?
Ja, en ja, ik durf niet te zeggen welke update het is.
Het komt random...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Ben je nu wel up to date?

Probeer dit eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:56

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kijkend naar je eerste plaatje zou ik zeggen dat je video driver 't veroorzaakt.

Voor het delen, heb je wel in het Netwerkcentrum delen aan staan met bijbehorende opties voor discovery e.d.?

Als je probleem na een tijdje terug komt, heb je niet ondertussen een update geïnstalleerd? Het is niet aan te raden, maar draai eens een tijd met een patch-loze Windows. Heb je 't na een week nog niet, dan is 't een van de updates en ga je zo week na week, of hoe lang het ook duurt voordat je het probleem krijgt, 1 update installeren. Uiteindelijk ben je helemaal bij en weet je hopelijk welke update de schuldige is, zodat je deze kan negeren.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Hero of Time schreef op donderdag 04 april 2013 @ 11:32:
Kijkend naar je eerste plaatje zou ik zeggen dat je video driver 't veroorzaakt.
Dat zou zo maar eens kunnen...

Open Catalyst Control Center > Preferences > Select a Language ... > Use Windows display language setting

Of je kiest handmatig Nederlands uit het lijstje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreetje_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-09 15:01
Ik heb hetzelfde probleem bij mij is het veroorzaakt door AMD Cleanup Utility te gebruiken voordat ik de nieuwe drivers installeerde.

Ik ben hier achter gekomen omdat meer mensen dit probleem hebben. Ik ben nog aan het zoeken naar een oplossing en hopelijk hoef ik de Refresh functie niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-10 18:54

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Joao schreef op donderdag 04 april 2013 @ 01:22:
Wie o wie heeft een idee hoe dit op te lossen is zonder een herinstallatie, aangezien ik al eerder een herinstallatie gedaan heb, maar dit probleem komt steeds weer terug na een tijdje.
Geef nog wel even aan wat je zelf allemaal (naast je herinstallatie) geprobeerd hebt om het op te lossen... Dat scheelt wellicht wat opties opnoemen door mede-tweakers.

En maak voor de gein eens een nieuwe gebruiker aan, heeft deze het probleem ook? Zo niet, dan zit het in het gebruikersprofiel van de huidige user en niet eens zozeer in het OS...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreetje_
Bij mij is het niet mogelijk om een nieuwe gebruiker aan te maken in Windows zelf. Dat lukt me wel via net user maar die gebruiker heeft dan dezelfde problemen als de huidige gebruiker. Ook de ingebouwde Administrator heeft dezelfde problemen.

Het is me wel gelukt om via het register UAC uit te schakelen zodat k wel weer Windows Update kon draaien.

Maar de functies energiebeheer & gebruikers zijn niet beschikbaar.

Hopelijk vind ik nog een oplossing en anders zit er niks anders op dan een systeem refresh te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En sfc /scannow om de systeembestanden te controleren op integriteit hielp niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreetje_
Nee dat heeft niks geholpen, geeft geen problemen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:42

TheVMaster

Moderator WOS
Als ik het zo lees, dan zou ik gewoon een herinstallatie doen (clean install!) en dan de truuk van Hero of Time hanteren...dus eerst zonder patches, of met alleen de kritieke patches. En dan per update (drivers / niet-kritische) kijken of het probleem wel of niet terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Begin dan met drivers, scheelt een tijd met updates rommelen als 't daar niet in zou zitten ;)

Pagina: 1