[Feature] Willekeurige plek Navigatie weghalen

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294494

Topicstarter
Ik weet niet of het de bedoeling is om het hier te plaatsen, maar ik doe het toch maar :+

Ik heb net eventjes met m'n iPhone (weergave D) wat zitten rondklikken en lezen en stoorde mij er mateloos aan, dat ik wanneer ik de navigatie had geopend, ik precies op het navigatie knopje moet klikken om deze weer weg te krijgen. Ik ben gewend om op een willekeurige plek naast de navigatie te kunnen klikken om deze weg te laten gaan. Hetzelfde geldt voor het profiel. Volgensmij moet het zelfs mogelijk zijn dit met een veeg beweging te kunnen doen? Dat zou vooral het openen van het profiel en de navigatie ten goede komen. Vooral op de grade D - en misschien C ook? - lijkt me dit erg handig.

Verder kan ik niet vaak genoeg hulde zeggen dat jullie wederom de community om input vragen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-07 15:23
Klopt helemaal. Ik ben het met je eens dat het wat onpraktisch is dat het nu enkel op de navigatie-icon zelf is. Ik wil het liefst ook met een swipe beweging het weer sluiten (wat een conventie is bij native apps & hidden sidebars), maar ik houdt m'n reservers of we het ook optimaal kunnen laten werken. Ik denk ook niet dat we teveel een 'app' willen zijn; we zijn een responsive website en zouden een oplossing moeten vinden wat goed werkt voor een website, niet een oplossing dat goed werkt omdat apps het zo ook doen :P

Ik heb er nu zelf voor gekozen om zo vroeg mogelijk gebruikers er bij te betrekken :P Zodra we dit met jullie goed afronden, de eerste grote technische bugs oplossen en veel kwalitatieve input hebben wil ik de poorten telkens wat verder open zetten en uiteindelijk iedereen toegang geven die het wil, tot de uiteindelijke release :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Daar heb je wel een punt, het uitgangspunt is natuurlijk een website, responsive, maar geen app. Dat moet het ook niet worden lijkt mij, maar een beetje leentjebuur spelen bij een app voor een betere ervaring kan geen kwaas. Misschien is inderdaad het swipen wat teveel van het goede, maar net wat meer ruimte om de balkjes weg te klikken door op de content te klikken ipv alleen de button, lijkt me geen overbodige luxe. Zeker met de formaten van smartphones tegenwoordig is het wel lekker om niet weer je duim te moeten overstrekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Dat is precies mijn 'angst' over de alsmaar groter wordende schermen. Het is redelijk standaard dat navigatie elemeten bovenaan de pagina zitten, maar dat is ook tevens de minst comfortabele plek voor je duim, tenzij je met twee handen je telefoon gebruikt. Op een telefoon die groter is dan 4" vind ik het serieus 'lastig' om bovenaan te komen met mijn duim, terwijl ik (volgens mij :+) redelijk normale handen heb. Het liefste zou ik de navigatie onderaan hebben, maar dat gaat tegen _alle_ conventies in wat betreft websites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inderdaad, daar zit ik nu ook mee. Ik heb zelfs bovengemiddeld grote handen en vind het al onprettig om de hele dag naar linksboven te moeten grijpen op mijn iPhone 5. Ik heb een hoes om mijn telefoon die mij verplicht om het met een hand te gebruiken - niet dat ik dat anders niet zou doen overigens, een telefoon moet met een hand volledig te bedienen zijn is mijn filosofie - en dan is het vrij irritant.

Het zal allicht al eens geopperd zijn binnen jullie team, zeker gezien het feit dat je dit zelf ook aangeeft, maar zijn er geen opties om je navigatie deels onderaan weer te geven? Je content is alleen maar beter in beeld doordat het bovenaan staat, geen 'storende' navigatie die je content in de weg staat. Bovendien is je navigatie ook normaal te bedienen met een smartphone. Ik zou me goed kunnen indenken dat het voor de huidige plannen voor het nieuwe responsive design te laat komt, maar misschien is het toch het overwegen waard - zeker gezien de markt van grote smartphones steeds groter wordt - om de mogelijkheden hiervan eens uit te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-04 14:36

ormagon

Definitely Maybe

Met mijn 5" Xperia Z is het gewoonweg onmogelijk om de navigatie fatsoenlijk aan te tikken bij gebruik met een enkele hand, handig is anders (overigens geen Tweakers probleem maar een veel voorkomend iets). Rechtsboven is daarvoor al een stuk handiger (en dan hoef je niet af te wijken van het verwachte menu in de bovenbalk). Het nadeel van onderin is bijvoorbeeld dat Android zoveel mogelijk met onscreen buttons werkt en dat je dan misclicks in de hand werkt. Wat inderdaad sowieso prettig zou zijn is dat het menu verdwijnt als je ernaast klikt, dat is een stukje user experience.

[ Voor 5% gewijzigd door ormagon op 04-04-2013 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Anoniem: 294494 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 00:36:
Inderdaad, daar zit ik nu ook mee. Ik heb zelfs bovengemiddeld grote handen en vind het al onprettig om de hele dag naar linksboven te moeten grijpen op mijn iPhone 5. Ik heb een hoes om mijn telefoon die mij verplicht om het met een hand te gebruiken - niet dat ik dat anders niet zou doen overigens, een telefoon moet met een hand volledig te bedienen zijn is mijn filosofie - en dan is het vrij irritant.

Het zal allicht al eens geopperd zijn binnen jullie team, zeker gezien het feit dat je dit zelf ook aangeeft, maar zijn er geen opties om je navigatie deels onderaan weer te geven? Je content is alleen maar beter in beeld doordat het bovenaan staat, geen 'storende' navigatie die je content in de weg staat. Bovendien is je navigatie ook normaal te bedienen met een smartphone. Ik zou me goed kunnen indenken dat het voor de huidige plannen voor het nieuwe responsive design te laat komt, maar misschien is het toch het overwegen waard - zeker gezien de markt van grote smartphones steeds groter wordt - om de mogelijkheden hiervan eens uit te zoeken?
Ik heb het wel overwogen en wat onderzoek naar gedaan. Ik heb het ook nagevraagd bij wat 'UX-experts' en ondanks dat ze het wel een logischere plaats vonden raadde ze het toch af. Gebruikers die naar een website navigeren verwachten een website-ervaring. Bij apps zijn ze gewend dat de navigatie onderaan kan zitten (iOS iig), maar wanneer ze een website bezoeken past het niet binnen hun mentale model; bovenaan juist wel. Ik blijf het desondanks wel een interessant concept vinden
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.