Beste Tweakers,
momenteel heb ik een PlayonHD! 1 van Acryan. Op zich is deze mediaspeler wel ok, maar er is 1 groot minpunt. Dat is de netwerk stream snelheid. Deze laat sterk de wensen over. Een 1080p film streamen gaat net, maar hij hapert wel zo nu en dan eens bij bepaalde stukken in een film. Ik vermoed dat dit te maken heeft met de maximale netwerk snelheid (wordt beperkt door de chip lees ik op internet?).
Nu ben ik aan het kijken voor een andere mediaspeler. Echt veel eisen heb ik eigenlijk niet:
- ondersteuning voor films en series met ondertitels (mkv, mp4, iso, ts_video...)
- geen hapering bij streaming 1080p films (zijn meestal rond de 8-12 GB)
eventueel ook blu-ray maar dat hoeft niet perse
- betere UI dan de Acryan, die is traag, niet logisch...
Verder eigenlijk geen eisen, gewoon simpel afspelen van films en series over het netwerk vanuit mijn Synology DS212J NAS. HD inbouw is dus ook niet nodig.
Acryan wordt het voor mij niet meer gezien mijn ervaring met dit product.
Ik lees veel goeds over de Popcorn hour, maar die is wat aan de dure kant.
Zijn er nog meer goede opties die qua prijs wat meer rond de 100 euro liggen?
momenteel heb ik een PlayonHD! 1 van Acryan. Op zich is deze mediaspeler wel ok, maar er is 1 groot minpunt. Dat is de netwerk stream snelheid. Deze laat sterk de wensen over. Een 1080p film streamen gaat net, maar hij hapert wel zo nu en dan eens bij bepaalde stukken in een film. Ik vermoed dat dit te maken heeft met de maximale netwerk snelheid (wordt beperkt door de chip lees ik op internet?).
Nu ben ik aan het kijken voor een andere mediaspeler. Echt veel eisen heb ik eigenlijk niet:
- ondersteuning voor films en series met ondertitels (mkv, mp4, iso, ts_video...)
- geen hapering bij streaming 1080p films (zijn meestal rond de 8-12 GB)
eventueel ook blu-ray maar dat hoeft niet perse
- betere UI dan de Acryan, die is traag, niet logisch...
Verder eigenlijk geen eisen, gewoon simpel afspelen van films en series over het netwerk vanuit mijn Synology DS212J NAS. HD inbouw is dus ook niet nodig.
Acryan wordt het voor mij niet meer gezien mijn ervaring met dit product.
Ik lees veel goeds over de Popcorn hour, maar die is wat aan de dure kant.
Zijn er nog meer goede opties die qua prijs wat meer rond de 100 euro liggen?