huawei hg655d disconnects

Pagina: 1
Acties:

• Binamin
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-10-2024
Hallo,

Ik heb in mijn huis 2 desktops en 4 laptops. Beide desktops disconnecten zo'n 3 keer per uur, waardoor ik elke keer mijn verbinding moet verbreken en vervolgens weer opnieuw verbinding moet maken. Er is dan ook weer direct internetverbinding. De laptops hebben nergens last van en houden continu verbinding.

Ik heb 2 keer dezelfde router en heb het met beiden geprobeerd. Beiden geven de disconnects.

Deze gebruik ik overigens ook: TP-Link TL-WN781N

Ik heb Firmwareversie V100R001C02B023
Waar zit 'm het probleem?

[ Voor 9% gewijzigd door Binamin op 03-04-2013 23:23 ]

• Binamin
Iemand enig idee, waar ik het in moet zoeken?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Zijn de desktops draadloos verbonden?
Hoe staan de power settings van de (draadloze)nics?
Hoe staat de router ingesteld?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Binamin
De desktops zijn draadloos verbonden, net als de laptops.

Waar kan ik zien hoe de power settings zijn van de NICs (Netwerk Interface Cards?)
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/b7675998b73012076ad9aedcf9e7837b.jpg
als je dit ermee bedoeld, dan heb ik bij zowel de family controller als de Express Adapter het tweede vakje uitgeschakeld.

Welke informatie wil je weten van de router? Heb deze even voor je geupload
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/c47658e9abe28d04d58ec75ced468baf.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Binamin op 04-04-2013 20:50 ]

• Binamin
Ik had eerst die vinkjes aangevinkt, maar omdat je me er op wees heb ik ze uit gedaan. Het probleem lijkt hiermee ook verholpen. Thanks!

• lier

lier

MikroTik nerd

Mocht dat toch nog niet de oplossing zijn...kan goed zijn om een vast kanaal te kiezen en het levert vaak een meer stabiele connectie als de bandbreedte op 20 MHz ingesteld is (gaat wel ten koste van de theoretisch maximale snelheid).

En het kan nog handig zijn om een screenshot met inSSIDer te maken (als het probleem toch nog optreedt).

• Binamin
Probleem doet zich toch nog voor. Waar moet ik precies een screenshot van maken? Heb dat prog gesintalleerd.

• lier

lier

MikroTik nerd

In de applicatie het "Network" scherm selecteren en deze hier posten.

• Binamin
Heb versie 2.1. Moet ik die upgraden of?

• Binamin
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/92194c772b8c72c6d736cdc0ab2a5bf6.jpg

Meteen maar even naar kanaal 11 gegooid

[ Voor 19% gewijzigd door Binamin op 05-04-2013 19:04 ]

• Binamin
Moet ik er verder nog iets mee?

• Jozzle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-11 20:02
Binamin, ik heb hetzelfde probleem als jij... verbinding valt zo nu en dan weg, reconnecten met de router helpt dan, maar klein poosje later gebeurd het weer. Soms heb ik hier minder last van...

Ik heb mijn internet provider (Online.nl) gebeld en die geven aan dat er geen 'drop' of 'hickups' zijn geweest tussen hun systemen en mijn router, maar ik ervaar het dus wel tussen mijn laptops/telefoons en de router.

Ik heb een ander router geprobeerd, helpt niet.
Ik heb andere kanalen geprobeerd, helpt ook niet.
Via een kabel heb ik deze problemen niet zo lijkt...

Het enige wat ik kan bedenken is dat er te veel interference van andere wifi netwerken is. SSID ziet er bij mij dan ook vele malen drukker uit dan bij jou...

Wat rest voor mij is om de wifi router naar de woonkamer te verplaatsen... Ik laat je weten of het helpt...

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/1b62376e5c4a9ec68d206d42df11361b.png

• Jozzle
Okay... Even als follow up voor wie dit proleem ook nog heeft/krijgt. Wat weet ik nu:
  1. Ik heb een nieuw access point, zit er 2 meter vandaan met max signaalsterkte, maar het probleem bestaat nog steeds.
  2. Gewisseld van modem; helpt niet.
  3. Bekabeld gebeurt het ook af en toe, maar korter waardoor games niet volledig disconnecten en alleen een hick-up vertonen.
  4. Gebeurd bij alle laptops in huis.
Volgende stap is weer Online bellen, waar ik ze ga verzoeken de snelheid te downgraden. Vóór de update in december van 20, naar 30 mbit had ik hier geen last van. Dat zij claimen dat hun verbinding naar het modem niet onderbroken wordt is zover ik weet geen garantie dat internetverkeer niet onderbroken wordt... toch? :?

• lier

lier

MikroTik nerd

Zet je router en AP op een vast kanaal, bij voorkeur 1 en 6, 6 en 11 of 1 en 11. Als je maar een van de twee gebruikt alleen 1, 6 of 11

• Jozzle
Waarom specifiek die kanalen? Zijn die frequenties sterker/meer geisoleerd?

Ik heb nu een acces point op de eerste verdieping staan, zit ernaast en het probleem lijkt anders dan eerder vermeld tóch verholpen. Het aantal disconnects is in ieder geval veel lager (eerst ongeveer 1x per uur, nu 1 keer per week) Wellicht dat de provider toch nog wijzigingen heeft doorgevoerd of WiFi signalen in mijn omgeving zijn anders geworden...

1 punt vind ik nog wel het vermelden waard; met de het sterkere signaal van de TP-LINK TL-WA901ND - 300Mbps Advanced Wireless N Accesspoint, heb ik wél volledige dekking in huis. Dat was met de standaard router niet zo.
Pagina: 1