Toon posts:

Nieuw systeem Help

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ben van plan om een nieuw systeem te bouwen met een Abit KT7a raid moederbord als basis.
Wat ik graag wil weten welke componenten ik het beste kan gebruiken.
Voor de Cpu heb ik al een optie de Amd thunderbird 1.4.
Het geheugen is een ander verhaal, is DDR een 128 x2 een goede keus of is er iets beters.
Oops had moeten zeggen dat ik eigenlijk al wist van mijn Hdd en en de rest van de componenten alleen ik moet weten of er sites zijn die het beste advies geven wat bij mekaar past en niet
En de prijs dat maakt me niks uit
Verder dacht ik aan een G3 vidcard.
Maar verder wil kan ik op dit moment nog niks zeggen zo wie helderd dit een beetje op zo dat ik weet dat de opties die ik wil ook bij mekaar passen.
Het is mijn tweede systeem die ik nu bouw.
voor verdere componenten zoals Hdd,DVD en CDRW heb ik eigenlijk nog niet naar gekeken.

Verwijderd

Eeerlijk gezegd word ik niet goed van dit soort vragen |:(

Maar goed: wat wil je er mee, hoe veel heb je er voor over.

Als je er nog niet echt zelf naar gekeken hebt, raad ik je aan dat toch eerst eens te doen.

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 12:57

mr_fragle

Don't forget the guide

Op zondag 03 juni 2001 19:22 schreef MREn het volgende:
Eeerlijk gezegd word ik niet goed van dit soort vragen |:(

Maar goed: wat wil je er mee, hoe veel heb je er voor over.

Als je er nog niet echt zelf naar gekeken hebt, raad ik je aan dat toch eerst eens te doen.
Ik vind de vragen altijd wel leuk :)
Zijn tenminste vragen die ik ook nog een beetje kan beantwoorden. Wel moet blijken dat ze zelf gezocht hebben. Dus bijv een config hebben uitgekozen en dat wij een of twee dingetjes kunnen veranderen :)

Verder reageert hij niet, heeft ie een wazig verhaal. En weten we niet wat ie er mee wil doen |:( Dus ik zou zeggen koop die PIII650 die hier ergens te koop wordt aangeboden :)

And now the most interresting part of deze grot

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

<spam mode on>Ik weet het simpeller gesteld... Mensen die een computer samen willen stellen, willen weten wat erin moet, en het niet uitmaakt wat het kost, die mogen mij wel bellen, de eerste minuut is gratis, daarna 256 Euro/minuut, betalen in eenheden van gehele uren, afgerond naar boven...<spam mode off>

*D

edit:
<evil mode on>Ach, laten we dan maar echt evil doen...

Wat mankeert er aan het volgende systeem, per eind juli?

-2x TB1533
-3x 256Mb DDR
-Asus AMD760MP Bordje
-Asus V8200Ultra TV
-80Gb 7200rpm UDMA100
-16x Pioneer slot-in DVD
-16/10/40 Plextor

<evil mode off>

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

Op zondag 03 juni 2001 20:22 schreef Kippenijzer het volgende:
<spam mode on>Ik weet het simpeller gesteld... Mensen die een computer samen willen stellen, willen weten wat erin moet, en het niet uitmaakt wat het kost, die mogen mij wel bellen, de eerste minuut is gratis, daarna 256 Euro/minuut, betalen in eenheden van gehele uren, afgerond naar boven...<spam mode off>

*D
Jij bent gierig. Mij lekker zitten maken met zo'n handige telefoonhelpdesk en er dan geen nummer bijzetten :(

:D :D

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ja, ik moet die telefoonregeling nog effe plannen met de KPN... Krijg je op je telefoonrekening:

0900-servicenummers - aatal : 1 - tijd : 0:5:36 - Kosten : 256,-

:) Fijn en evil :-)

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

Op zondag 03 juni 2001 20:28 schreef Kippenijzer het volgende:
Ja, ik moet die telefoonregeling nog effe plannen met de KPN... Krijg je op je telefoonrekening:

0900-servicenummers - aatal : 1 - tijd : 0:5:36 - Kosten : 256,-

:) Fijn en evil :-)
Ik vind dat we niet zo gemeen moeten doen. We moeten toch gewoon kunnen ruiken, voelen wat die jonge/meisje met zijn PC gaat doen :)

Verwijderd

ehm ja tuurlijk...
ik zou vooral voor het DDr geheugen gaan, maar alleen als je HEEEL hard kunt drukken...
(KT7A raid + DDR ???)

maar als je je aankoop hebt gedaan.. ik kan nog wel wat ddr reepjes gebruiken..
>:)

Verwijderd

Topicstarter
Ooh well niet echt Tech de repley`s.
Wel een beetje meer uitleg dan.
Wil het systeem koppelen op mijn oude systeem amd Duron 700 256 sdram 133.
MSI G2 SB 5.1platnium (word over gezet)
will de oude Comp gebruiken als server en Data opslag de nieuwe als een game PC.
Verder kan ik het niet helpen dat ik meer geld kan uitgeven aan systemen dan gemiddeld (heb gewoon een goede baan maar hou er van om te hobbyen.
Zo voor de guy`s die komen met een respons van ik Haat dit soort vragen.
Zoek een ander forum en Spam je minderwaardigheids complex ergens anders.

mainboard Abit KT7a raid ??
Cpu amd T 1.4
Vidcard G3 ?? (welk merk)
Mem 512 (DDR) ??
Hdd 2x 60gig weet nog niet wat type
Soundcard SB live 5.1 platnium met cambridge soundsworks digital (is al op oud systeem)
Screen 21 inch (heb al wat op zicht en ben het nog aan het testen).

Oh dankje Vcore voor de respons bovenstaande was niet voor jouw bedoeld en ook niet voor Mr fragle.

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ehm, heb je er echt haast mee, anders zou je gewoon op die sis chipset voor de AMD moeten wachten... Anders zou ik iig een amd760 chipset aanbevelen, als je toch al DDR geheugen overweegt. Schijven in raid0 (of 1 :) ) is ook wel prettig, dus 2x40Gb of zoiets is dan ook wel handig... GF3, welk merk? Ik zou gewoon daarvoor de verschillende reviews van de GF3's lezen en daaruit een keuze maken, als het geld je toch niet echt uitmaakt. Gewoon een kaart met goede prestaties en alle extra aansluitingen die je wilt hebben nemen...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.