Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows DVD Maker weigert DVD aan te maken in 16:9

Pagina: 1
Acties:

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:58
Ik heb in Windows Movie Maker videos aangemaakt in 16:9 aspect ratio met een resolutie van 720x576. Als ik deze afspeel in Mediaplayer dan worden ze netjes in 16:9 aspect ratio getoond. In Windows DVD Maker probeer ik hiervan een DVD te maken met 16:9 aspect ratio en heb bij opties ook 16:9 gekozen. Als ik de DVD hierna bekijk, dan wordt de video getoond met zwarte balken aan alle zijdes.

Ik heb al heel wat forums bezocht en dit probleem wordt vaak gemeld... maar nergens een oplossing. :-( Herkent iemand dit probleem en heeft misschien een oplossing gevonden?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Bekijk je de DVD vervolgens op dezelfde pc of in een speler? In het geval van die laatste: de speler en de tv staan wel goed ingesteld?

Desktop | Server | Laptop

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:58
Rupie schreef op donderdag 04 april 2013 @ 07:38:
Bekijk je de DVD vervolgens op dezelfde pc of in een speler? In het geval van die laatste: de speler en de tv staan wel goed ingesteld?
Op meerdere PC's en spelers geprobeerd. Op een 4:3 monitor verschijnt de film in 4:3 en op 16:9 schermen met links en rechts een zwarte balk, dus ook in 4:3. Andere breedbeeld DVD's worden gewoon correct weergegeven op deze apparatuur.

Ik had nu in Windows Movie Maker een resolutie van 720x480 ingesteld en deze geeft ook aan dat het breedbeeld is. Ook in Windows DVD Maker staat alles op 16:9 ingesteld en het voorbeeld menu en films worden in de preview netjes getoond in 16:9. Na het branden wordt bij het afspelen van de DVD het menu in 16:9 weergegeven, maar op het moment dat ik de film afspeel verspringt het beeld naar 4:3. :? Het verschil met eerder, toen ik nog de resolutie 720x576 gebruikte is dat nu het beeld geen zwarte balken meer heeft aan de bovenkant en onderkant.

Toegevoegd 8-Apr-13:
Als ik de IFO files bekijk dan zie ik bij menu 16:9 staan en bij movie 4:3, beide met een resolutie 720x576. Als ik nu de IFO aanpas en er ook 16:9 van maak bij movie en de DVD via ImgBurn brandt, dan wordt de film wel in 16:9 afgespeeld.
Dus... Op de een of andere manier heeft DVD Maker een probleem met het correct bepalen van de aspect ratio van de video.

[ Voor 15% gewijzigd door PatrickC op 08-04-2013 20:00 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm