Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Opstart probleem Acer Aspire 7520

Pagina: 1
Acties:

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:38
Hallo Tweakers, het volgende; ik heb hier een Acer laptop staan waarbij dit de klacht was (even gekopieerd uit een post van inet):

Als ik de laptop nu opstart krijg ik het witte scherm van Acer te zien met F2 voor setup instellingen en F12 voor bootinstellingen. Daarna wordt het scherm zwart met in witte letters in een kolom links op het beeld staat er: NVIDIA Boot Agent 249.0542, daaronder staat dan : copyright (C) 2001-2005 NVIDIA Corporation, hieronder staat weer : copyright (C) 1997-2000 Intel Corporation, hieronder staat weer: PXE-E61:Media test failure, check cable en tot slot staat daaronder weer: PXE-MOF: Exiting NVIDIA Boot Agent. En dan begint de tekst weer opnieuw alsmaar onder elkaar.

Eerst de LAN boot uitgeschakeld, dit hielp niet...

Toen ik in de BIOS keek stond daar geen harde schijf vermeld...
Toen heb ik de harde schijf uit de bay gehaald en de contactpunten schoongemaakt, weer terug geplaatst en het probleembleef, de BIOS herkende geen harde schijf ..

Daarna de bay uit de laptop gehaald en de harde schijf meteen op de aansluiting van de laptop geplaatst (om het stuk tussen de bay en die aansluiting uit te sluiten)
Aantal keer opgestart maar de harde schijf werd telkens niet herkend.

Nu heb ik een nieuwe harde schijf geplaatst in de bay en de laptop weer dicht gemaakt, de nieuwe schijf word herkend in de BIOS, ik heb een partitie gemaakt en Vista geinstalleerd, dat ging allemaal goed.
Toen de installatie afgerond was deed de WIFI het niet omdat deze geen drivers had?!?!?!?!

Drivers gedownload op een andere PC en deze geïnstalleerd, daarna opnieuw opgestart en ik ben sindsdien niet meer in Vista geweest, ik heb de schijf al weer een keer geformatteerd en de installatie al een paar keer op nieuw gedaan, telkens loopt de laptop vast en geeft 1 van de volgende meldingen, als ik opstart zonder Vista installatie CD:

A disk error occurred Pres Ctrl+Alt+Del to restart

Met de Vista installatie CD:

Druk op een toets om vanaf de CD op te starten, dat doe ik (als ik niets doe blijft het scherm zwart)
Dan laad hij windows files
En kom ik in het installatiescherm waar ik taal, tijd en invoertaal kies en daarna kan installeren en repareren,
installeren heb ik dus al een keer of 3 gedaan, repareren gaat niet want hij vind geen besturingssysteem?!?!?!?

Verwijderd

En die oude schijf? doet die 't wel goed in een andere computer?

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:38
Dat kan ik niet testen, ik heb geen andere laptop :(

Verwijderd

Sjah, UBCD downloaden.

Werkgeheugen checken met Memtest86+
HDD checken met programmaatje HDD fabrikant.

Als dat goed gaat, kan je kijken of er een nieuwere BIOS versie voor die laptop is, maar het lijkt me sterk dat dat het probleem verhelpt. Niet geprobeerd is altijd mis.

• tonschong
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-11 21:02
Deze serie laptops hebben een chronisch warmte-probleem welke meestal losgebakken GPU's oplevert. Wss is bij jou de Sata-controller doelwit van de interne hitte en staan niet alle pootjes meer goed in de soldeertin...... wss start hij nog wel op als je disk via USB aansluit.
Reflow van het mobo kan de levensduur wellicht nog een paar maanden rekken.....of blijven werken met de USB-schijf oplossing.

[ Voor 26% gewijzigd door tonschong op 04-04-2013 20:20 ]