Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Shared hoster en multiple subdomains

Pagina: 1
Acties:

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-11 19:14
Ik ben op zoek naar een (goedkope) shared hosting provider waarbij het mogelijk is meerdere subdomains naar dezelfde root folder op de server te laten wijzen. Momenteel heb ik hosting + domeinnaam registratie van mijndomein.nl maar helaas wordt ieder subdomein dat ik hier aanmaak naar een gelijknamige map op de server geforward. Zo gaat nl.example.com naar de map nl.example.com en en.example.com naar de map en.example.com.

Weet iemand een alternatief voor mijndomein.nl waar het mogelijk is alle subdomeinen naar de rootmap example.com (of welke root folder dan ook) te wijzen? Ik weet dat er veel shared hosters zijn waar dit kan maar ik wil er zeker van zijn voor ik hier ook daadwerkelijk voor ga betalen. Daarnaast is dit soort informatie niet snel te vinden op de websites van de desbetreffende hosting partijen. Ervaringen en aanraders?

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:41

thof

FP ProMod
In het verleden (echt al zeker meer dan 5 jaar geleden) liep ik hier ook tegenaan bij mijndomein. Wat ze toendertijd voor mij hebben kunnen doen, is een symlink aanmaken op de server. Hierdoor ontstond alsnog een verwijzing naar de juiste server. Kunnen ze dat niet voor je doen? Scheelt weer overstappen. Werkt alleen als je en vastgedefinieerde set aan subdomeinen hebt, anders zul je alsnog wat anders moeten zoeken.

[ Voor 15% gewijzigd door thof op 03-04-2013 21:14 ]

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

• Inspector
thof schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:13:
In het verleden (echt al zeker meer dan 5 jaar geleden) liep ik hier ook tegenaan bij mijndomein. Wat ze toendertijd voor mij hebben kunnen doen, is een symlink aanmaken op de server. Hierdoor ontstond alsnog een verwijzing naar de juiste server. Kunnen ze dat niet voor je doen? Scheelt weer overstappen. Werkt alleen als je en vastgedefinieerde set aan subdomeinen hebt, anders zul je alsnog wat anders moeten zoeken.
Dit is iets waar ik ook al aan dacht. Ik heb via wat omwegen een softlink weten te maken op de server (via commandline FTP en PHP) helaas werkte deze niet. Daarna contact opgenomen met mijndomein klantenservice maar die vertelde me dat het helaas niet mogelijk was. Ik ga ze nu nogmaals mailen met de vraag of ze dit voor me kunnen instellen daar verhuizen inderdaad een vervelende zaak is maar ik heb er een hard hoofd in daar de eerste reactie ook al een week op zich liet wachten 8)7

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 21:15
Kun je ze niet als alias aanmaken welke dan naar het hoofddomein verwijst?

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

@TS: Ik weet dat dit bij Vevida in ieder geval kan..

blub

• Inspector
Foamy schreef op donderdag 04 april 2013 @ 08:01:
@TS: Ik weet dat dit bij Vevida in ieder geval kan..
Thnx! Indien mijndomein niets meer kan regelen heb ik iig een uitwijk adres.

• Inspector
Bender schreef op donderdag 04 april 2013 @ 00:03:
Kun je ze niet als alias aanmaken welke dan naar het hoofddomein verwijst?
Dit heb ik geprobeerd maar helaas werkt dat niet. Standaard staat het maken van aliases op de server uit (alleen benaderbaar via FTP) Dus ik heb via PHP een alias aangemaakt. Deze werkte helaas niet. Iemand zal dit echt handmatig op de server moeten doen ben ik bang.

• Inspector
Ok, contact gehad met mijndomein en helaas is het niet mogelijk. Mocht je op zoek zijn naar goedkope shared hosting kan ik mijndomein i.i.g. sterk afraden. Ik ga de website overhevelen naar Vevida.

[ Voor 11% gewijzigd door Inspector op 04-04-2013 13:10 ]

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-11 16:57

rob_erwt

What does this button do?

Dicht hoeft niet hoor. Wie weet wat voor briljante toevoegingen iemand nog heeft. ;)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• eM.
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-10 10:44

eM.

Bij Vevida is dat inderdaad wel mogelijk. Nadeel is dat je elk subdomein moet aanvragen via een formulier. Respons is wel heel snel. Maar ik twijfel of er een limiet is, dus even navraag doen. Ik ben wel te spreken over de performance bij Vevida. Maar ik weet verder niet wat de verwachting is qua bezoekers en/of hoe zwaar de webapplicatie is. Wellicht nog in het achterhoofd houden dat Vevida Windows als platform gebruikt. Persmissies zetten werkt net even anders en je hebt niet heel veel instel mogelijkheden.

[ Voor 0% gewijzigd door eM. op 04-04-2013 14:51 . Reden: typo ]

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Aanvragen via een formulier? Nee hoor, dat kan gewoon via het panel. Zit ook geen limiet op, dus je kunt gewoon onbeperkt aanmaken.

blub

• Inspector
eM. schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:50:
Bij Vevida is dat inderdaad wel mogelijk. Nadeel is dat je elk subdomein moet aanvragen via een formulier. Respons is wel heel snel. Maar ik twijfel of er een limiet is, dus even navraag doen. Ik ben wel te spreken over de performance bij Vevida. Maar ik weet verder niet wat de verwachting is qua bezoekers en/of hoe zwaar de webapplicatie is. Wellicht nog in het achterhoofd houden dat Vevida Windows als platform gebruikt. Persmissies zetten werkt net even anders en je hebt niet heel veel instel mogelijkheden.
Dank voor de verdere informatie, Windows als platform ben ik geen voorstander van. Ik gebruik ook GD2 libs voor o.a. het genereren van Captcha. Werkt dat hetzelfde onder Windows? Ik ga dan toch even kijken of ik een Linux platform kan vinden aangezien ik daar simpelweg veel meer ervaring mee heb en het dichterbij de development omgeving ligt. Domein + subdomeinen zijn al aangemaakt en dienen dus enkel naar het juiste IP te wijzen. Een admin panel of forumlier voor de DNS administratie is voor mij dus verder niet van belang.

• eM.

eM.

Foamy schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 07:52:
Aanvragen via een formulier? Nee hoor, dat kan gewoon via het panel. Zit ook geen limiet op, dus je kunt gewoon onbeperkt aanmaken.
Ik zie dat dit inderdaad is veranderd, was wel altijd zo. Bedankt!

• eM.

eM.

Inspector schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:29:
[...]

Dank voor de verdere informatie, Windows als platform ben ik geen voorstander van. Ik gebruik ook GD2 libs voor o.a. het genereren van Captcha. Werkt dat hetzelfde onder Windows?
Even in php info bij een Vevida website lopen neuzen:

GD Support enabled
GD Version bundled (2.0.34 compatible)
FreeType Support enabled
FreeType Linkage with freetype
FreeType Version 2.4.3
GIF Read Support enabled
GIF Create Support enabled
JPEG Support enabled
libJPEG Version 6b
PNG Support enabled
libPNG Version 1.2.46