Beste Tweakers,
Ik heb een tijdje zitten twijfelen of ik een Apple TV zou gaan halen, maar ben hier toch op terug gekomen. Heb toch eigenlijk wel besloten zelf een HTPC te gaan bouwen.
Heb al wel meerdere PC's gebouwd en ben zelfs bezig met een Casemod, dus dat moet het probleem niet zijn. Moet nou wel bekennen dat ik niet heel erg thuis ben in het AMD chip gebeuren, maar hoor/lees wel dat dit de beste zijn voor deze doeleinden.
Ik zou de HTPC graag willen gebruiken als mediacenter met XBMC e.d.
Qua budget, tja wat zou ik zeggen. Laat de HDD (en eventueel SSD) maar buiten beschouwing. En dan denk ik dat 300 euro een mooi bedrag is. Mocht er nog een waardige upgrade zijn voor een paar tientjes meer, ga ik daar zeker niet moeilijk over doen.
1. Omdat hij bij de TV staat in de woonkamer, vind ik het wel het prettigst als hij wat stil is. Nu komt meteen mijn vraag wat er bij de case wordt geleverd die in het onderstaande lijstje staat en moet hier nog wat aan toegevoegd worden?
2. Is de voeding die in de case zit; gewoon?
Kan ik daar gewoon mee werken, weet nl niet wat ik hier van moet verwachten?
3. Voegt een kleine SSD (van 32gb) iets toe aan een HTPC.
4. Hoe werkt dat met zo'n afstandsbediening?
Hier dan mijn lijstje, nog advies?
Bedankt voor jullie hulp!
Ik heb een tijdje zitten twijfelen of ik een Apple TV zou gaan halen, maar ben hier toch op terug gekomen. Heb toch eigenlijk wel besloten zelf een HTPC te gaan bouwen.
Heb al wel meerdere PC's gebouwd en ben zelfs bezig met een Casemod, dus dat moet het probleem niet zijn. Moet nou wel bekennen dat ik niet heel erg thuis ben in het AMD chip gebeuren, maar hoor/lees wel dat dit de beste zijn voor deze doeleinden.
Ik zou de HTPC graag willen gebruiken als mediacenter met XBMC e.d.
Qua budget, tja wat zou ik zeggen. Laat de HDD (en eventueel SSD) maar buiten beschouwing. En dan denk ik dat 300 euro een mooi bedrag is. Mocht er nog een waardige upgrade zijn voor een paar tientjes meer, ga ik daar zeker niet moeilijk over doen.
1. Omdat hij bij de TV staat in de woonkamer, vind ik het wel het prettigst als hij wat stil is. Nu komt meteen mijn vraag wat er bij de case wordt geleverd die in het onderstaande lijstje staat en moet hier nog wat aan toegevoegd worden?
2. Is de voeding die in de case zit; gewoon?
Kan ik daar gewoon mee werken, weet nl niet wat ik hier van moet verwachten?
3. Voegt een kleine SSD (van 32gb) iets toe aan een HTPC.
4. Hoe werkt dat met zo'n afstandsbediening?
Hier dan mijn lijstje, nog advies?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD A6-5400K Boxed | € 60,90 | € 60,90 |
1 | ASRock FM2A75 PRO4-M | € 59,- | € 59,- |
1 | MS-Tech MC-1200 | € 90,94 | € 90,94 |
1 | Scythe Shuriken Rev. B | € 24,- | € 24,- |
1 | Kingston HyperX Blu KHX1600C9AD3B1K2/4G | € 27,45 | € 27,45 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 262,29 |
Bedankt voor jullie hulp!