Panasonic Plasma TV TX-P42V10E en UPC dvb-C

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gubyan
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-07-2023
Sinds vandaag kun je bij UPC ook zonder insteekkaart digitale tv ontvangen.
Je moet dan wel even weten hoe je dit op je tv voor elkaar krijgt.

Na de hongaarse helpdesk van Panasonic wil ik een ieder die dit type tv heeft mijn frustratie in deze besparen.

Dit moet je doen:

1. factory reset.
2. tv helemaal uit
3. Weer aanzetten.
4. Taal: Nederlands (dat heb ik gekozen)
5. Land: Finland, met als stad keuze Helsinki.
6. Scans laten lopen.
7. Ook dvb-T en Analoog worden gescanned.

Misschien dat ik een ministapje vergeten ben maar ... dat hoor ik dan nog wel.

Heb contact gehad met Panasonic (niet de helpdesk) de kans dat de firmware hiervoor aangepast gaat worden in Japan is 0.00%.
Dus met deze workaroud moeten en kunnen we het doen.

Tip van flip : bij de aansluiting van je satteliet zit een sticker die aangeeft voor welke landen welke soort dvb geactiveerd is. Helaas is ons model niet op tijd aangeboden voor certificatie en daarmee is er gekozen om een minimale set beschikbaar te stellen.

Oh ja, zover ik nu heb uitgevogeld is er geen landinstelling waardoor je gebruik kunt maken van alle dvb's tegelijkertijd. Je moet altijd resetten voor dvb-C versus dvb-S. Helaas pindakaas. Toch jammer dat een tv die krap 4 jaar oud is al helemaal niet meer wordt ondersteund door Panasonic. Bizarre Bussiness die TV Cowboys.

Mocht iemand tips hebben hoe we Panasonic wel tot een firmware update kunnen bewegen dan hoor ik dat uiteraard graag!

Met vriendelijke groet en extra input is altijd welkom!

Gubyan _/-\o_

Edit 8 april:

Nagekomen gebruikerservaring. De initieele afstemming van de zenders ging heel goed. Echter na een tijdje was ik het leeuwendeel van de zenders weer kwijt. Rara hoe kan dat. Via via heb ik een vogeltje horen fluiten en deze vertelde mij dat de automatische firmware update uitgezet moet worden via het systeem menu. Ik ben nu aan het scannen en zal jullie op de hoogte houden. Als het goed is houdt de tv nu de zenders vast. Fingers X (met dank aan het vogeltje :+ )

[ Voor 13% gewijzigd door gubyan op 08-04-2013 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-07 16:10

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Waardevolle tip, dankjewel! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366581

Net met een TX-L32U10E geprobeerd, maar die had er geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:24

Bever!

3

gubyan schreef op woensdag 03 april 2013 @ 18:05:

Oh ja, zover ik nu heb uitgevogeld is er geen landinstelling waardoor je gebruik kunt maken van alle dvb's tegelijkertijd. Je moet altijd resetten voor dvb-C versus dvb-S. Helaas pindakaas. Toch jammer dat een tv die krap 4 jaar oud is al helemaal niet meer wordt ondersteund door Panasonic. Bizarre Bussiness die TV Cowboys.
Die serie is uitgebracht voor het CI+ tijdperk en werkte toen alleen onofficieel met de alphacrypt kaarten.. Hij deed het toen en nu nog steeds onofficieel dus ik zie het probleem niet. 4 jaar na dato firmware updates 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gubyan
Anoniem: 366581 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 18:34:
Net met een TX-L32U10E geprobeerd, maar die had er geen zin in.
Ik ben niet bekend met de ins & outs van dit model. Maar als je achterop kijkt zie je dan een sticker zitten vlak bij de satteliet aansluiting met daarop een overzichtje van de soort dvb met landcodes erbij?

Misschien dat je dan een landcode vindt die met dvb-C werkt.

Ik zal eens kijken of ik iets hierover kan vinden, beloof nix natuurlijk ;) .

mvg,

Gubyan

edit: In de handleiding staat dat ie wel dvb-C moet aankunnen. Ben benieuwd of er iets op die sticker staat.

[ Voor 9% gewijzigd door gubyan op 04-04-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gubyan
Bever! schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:25:
[...]

Die serie is uitgebracht voor het CI+ tijdperk en werkte toen alleen onofficieel met de alphacrypt kaarten.. Hij deed het toen en nu nog steeds onofficieel dus ik zie het probleem niet. 4 jaar na dato firmware updates 8)7
Zo leer je nog eens wat. Ben er tot voor kort nooit mee aan de gang geweest. Gebruik je nu zelf een alphacrypt kaart met UPC kaartje er in? En daarmee werkt alles goed?
Welke landinstelling heb je hiervoor gekozen? Gewoon Nederland of ook Finland nodig?

Ooit wel eens digitenne geprobeerd moet zeggen dat het ontvangst destijds niet goed genoeg was maar herinner me wel dat de installatie makkelijker was. (Geen poespas met landen etc.) Enfin.

Ik hoor graag als je UPC + Alphacrypt gebruikt. Want dan kunnen we full HD kijken zonder de "ellende" van een extra box.

Alvast bedankt voor je antwoord _/-\o_

edit: Voor het geval we de extra tv pakketten aanhouden. (verschil tussen dvb-C en CI).

[ Voor 4% gewijzigd door gubyan op 04-04-2013 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gubyan
Dit vond ik alvast aangaande Alphacrypt bij de MediaMarkt, intressant verhaal!

Copy: http://www.mediamarkt.nl/...pt-CAM-module,616505.html

AlphaCrypt-CAM-module

edit: bericht iets opgeschoond.
edit 2: Dit schijnt niet te werken bij UPC?

[ Voor 94% gewijzigd door gubyan op 04-04-2013 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gubyan schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:17:
[...]

Ik ben niet bekend met de ins & outs van dit model. Maar als je achterop kijkt zie je dan een sticker zitten vlak bij de satteliet aansluiting met daarop een overzichtje van de soort dvb met landcodes erbij?

Misschien dat je dan een landcode vindt die met dvb-C werkt.

Ik zal eens kijken of ik iets hierover kan vinden, beloof nix natuurlijk ;) .

mvg,

Gubyan

edit: In de handleiding staat dat ie wel dvb-C moet aankunnen. Ben benieuwd of er iets op die sticker staat.
Als ik finland kies kan die wel zoeken met dvb-c maar hij vind dan geen zenders. Op de sticker achterop staat dat dvb-c werkt in sommige gebieden, geen specefieke lijst. Misschien dat het wel werkt als ik een andere regio gebruik dan Helsinki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gubyan
Anoniem: 366581 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:18:
[...]

Als ik finland kies kan die wel zoeken met dvb-c maar hij vind dan geen zenders. Op de sticker achterop staat dat dvb-c werkt in sommige gebieden, geen specefieke lijst. Misschien dat het wel werkt als ik een andere regio gebruik dan Helsinki.
Poeh, worden er geen drieletterige codes gegeven? Alleen sommige gebieden ... tja dan wordt het echt vissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo ik keek echt verkeerd, er staat inderdaad wel SWE en FIN, dus dan maar kijken onder andere gebieden dan Helsinki. Bij UPC hebben ze ook voor verschillende provincies een andere code. Trial and error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gubyan
Helsinki = Apeldoorn

Succes!

edit: Nog wat extra info van UPC site over regio's.

Installatie Digitale Kabel-TV en Radio
WIJZIG TV

1
Voorbereiding
Om Digitale Kabel-TV en Radio van UPC te ontvangen moet uw tv UPC gecertificeerd zijn. Als uw tv niet gecertificeerd is dan kan UPC niet garanderen dat Digitale Kabel-TV en Radio voor uw tv werkt. U kunt natuurlijk wel proberen om uw tv in te stellen. In veel gevallen zal het werken. UPC biedt alleen geen ondersteuning op het instellen van niet gecertificeerde toestellen.
De belangrijkste voorwaarde voor de werking van Digitale Kabel-TV en Radio is dat uw tv beschikt over een DVB-C-tuner. Raadpleeg de handleiding van uw tv om na te gaan of uw tv hierover beschikt.
Digitale Kabel-TV en Radio is eenvoudig te installeren, zonder extra apparatuur. Om de installatie goed te laten verlopen, is het van belang dat de onderstaande installatiestappen worden gevolgd.

2
Aansluiten tv
Zorg dat uw tv is aangesloten op het UPC-netwerk met een coaxkabel. Wij adviseren een coaxkabel die het Kabel Keur-logo draagt. Kabel Keur is een kwaliteitskeurmerk voor binnenhuisbekabeling. Een product met het Kabel Keur-logo is goedgekeurd door onafhankelijke experts.

3
Invoeren netwerkgegevens
U kunt de installatie uitvoeren aan de hand van de instructies zoals die beschreven staan in de handleiding van uw tv. Tijdens het installeren kunt u gevraagd worden onderstaande gegevens in te voeren.
Frequentie: 164000
Modulatie: 64QAM
Symboolfrequentie: 6900
Vul bij 'Netwerk ID' de waarde voor uw provincie in:

Noord Holland 43136
Gelderland 43142
Flevoland 43138
Brabant 43144
Friesland 43140
Zuid Holland 43146

4
Geniet van Digitale Kabel-TV en Radio!

Is de installatie gelukt? Dan kunt u vanaf nu genieten van Digitale Kabel-TV en Radio in perfecte beeld- en geluidskwaliteit. U ontvangt een breed aanbod aan zenders. Als u nu naar de elektronische programmagids gaat, dan kunt u zien wat er allemaal de komende 24 uur op televisie is. Veel digitaal kijk- en luisterplezier!

[ Voor 97% gewijzigd door gubyan op 04-04-2013 23:24 ]

Pagina: 1