Toon posts:

GPU 5850 te heet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd merk ik dat mijn grafische kaart aardig heet begint te worden. Als ik Tomb Raider speel wordt hij rond de 85 graden en 91 graden als hij ligt overgeclockt is (wat ik uiteraard niet meer doe). Bioschok infinite zit rond de 80 graden. Dit is altijd met 100% gpu fan speed. Nu lees ik op meerdere andere fora dat dit eigenlijk wel aan de hoge kant is. Ookal zou dit niet echt gevaarlijk zijn, heb ik het het liefst wel wat lager zodat ik die fan wat zachter kan doen (wat een lawaai maakt dat ding).

Ik heb alle stof aan de binnenkant al verwijderd, maar het heeft niet veel geholpen. Weet iemand nog wat stappen die ik kan doen om de temperatuur wat lager te krijgen? Ik weet dat de CPU een heatsink en koelpasta heeft, zit er ook koelpasta op de gpu en zoja kan ik die verwisselen?

Danku

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Hoe heb jij je gpu stof vrij gemaakt? Met de stofzuiger of perslucht?

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:14

Hupske

AFCA

Ja, op de GPU zit ook koelpasta. Ook al lijkt het bij reference moddelen meer op dubbelzijdig tape.
Welk type kaart heb je precies?

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Verwijderd

Topicstarter
Hard geblazen en met een kwastje.

Hoe kan ik zien wat voor type ik heb?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2013 17:40 ]

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Koop een busje perslucht, blaas daarmee je GPU schoon. Dit werkt velen malen beter dan even hard blazen.

Ook kan je custom fan profielen maken om je GPU beter te koelen als hij nog niet zo warm is.

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik zal m'n vader even vragen waar ik dat kan halen.

Ik heb al een custom fan profiel gemaakt via msi afterburner, die gaat op lagere temperaturen al aardig hard draaien.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:06
M'n reference 5850 had in 1.5j tijd toch ook aardig wat stof vergaard (ook voldoende om hem terug te laten klokken). *In* de koelunit zat ook een hoop stof, vraag me af of je dat er allemaal uit krijgt zonder hem helemaal open te schroeven (dan heb je wel nieuwe koelpasta nodig).

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:57
fan op 100% en dan 80+ graden is inderdaad wel erg veel. Ik zou de koeler eraf halen en inderdaad de koelpasta eens vervangen.

Hallo

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties!

Kan ik CPU koelpasta gebruiken voor de gpu? Of heb ik daarvoor speciale gpu koelpasta nodig?

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:06
Je kunt ertussen smeren wat je wilt, als 't maar warmte geleidt. 'CPU-koelpasta' (voor zover dat bestaat) is dus prima.

Op de VRMs zit ook iets van een thermal pad, het was me niet helemaal duidelijk of dat ooit stevig vastgeplakt zat, heb 't gewoon zo gelaten, werkt vooralsnog prima.
Pagina: 1