Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:31
Ten eerste : Vergeef het me als dit topic verkeerd geplaatst is. Ik zou niet weten of ik het hier of in het videokaart deel moet plaatsen, aangezien ik de oorzaak nog niet weet.

Nadat ik een half uurtje Hitman Absolution speelde crashde het spel ineens en kreeg ik een BSOD. ( voor het eerst met deze hardware ). Heb helaas de error van die BSOD niet gezien, maar ik zag wel ergens dat er iets niet goed was met mijn hardware. Omdat het tot nu toe altijd zonder problemen gewerkt heeft en ik de laatste weken zelfs mijn kast niet open heb gehad, dacht ik dat het wel een eenmalig probleem zou zijn. Niet dus.

Telkens als ik nu een spel opstart crasht het na een minuutje. Aanvankelijk lijkt alles goed te gaan, maar daarna gaat het mis.

Bij battlefield 3 ging het in fases. Eerst kon ik niet eens in het spel komen. Ik kreeg voortijdig al een melding dat battlefield3.exe onverwachts gestopt was. Ik dacht toen in eerste instantie dat het een videokaart probleem was. Furmark maar even gedraaid en de eerste keer bleek mijn videokaart te hangen in "zuinige modus" ( of zoiets ). Het kwam er op neer dat die op een kloksnelheid begon te draaien die normaal alleen voor non-3d applicaties word gebruikt.

Hierna heb ik windows nog maar een keer opnieuw opgestart. Nu draait de videokaart wél op de normale snelheid met nette temperaturen ( max 73 graden na een half uurtje furmark ). Echter kan ik nog steeds geen enkele game opstarten. Na een paar pogingen om hitman absolution op te starten kwam ik in het spel. Eerst een paar crashes na +- 30 seconden ingame, daarna kreeg ik weer een BSOD. Dit keer wél de error kunnen kopiëren :

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 1a
BCP1: 0000000000041790
BCP2: FFFFFA8001E7FBF0
BCP3: 000000000000FFFF
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
D:\Windows\Minidump\040313-52057-01.dmp
D:\Users\marco\AppData\Local\Temp\WER-59405-0.sysdata.xml

Ook stond er in de BSOD dat er iets niet goed was met m'n geheugen. Draai inmiddels memtestx86 ( inmiddels 90% coverage zonder errors. ) Echter kreeg ik op gegeven moment wel een melding van memtest met het volgende " Memory error detected! Pair 139243809 does not store values accurately "
Dit was dus nog vóór dat memtest begon aan de test. want inmiddels loopt het al een tijdje.

Wat me ook opviel is dat in de cut scenes van hitman er regelmatig wat kleine maar zeker zichtbare artifacts optraden, echter tijdens het spelen had ik nergens last van. Ook loopt youtube qua beeld sinds de BSOD regelmatig vast en google chrome geeft regelmatig errors. Temperaturen zijn in idle/load goed. Ik draai de laatste drivers.

Wie o wie heeft enig idee wat er gebeurd kan zijn?

Systeem :

Intel I5 3350p
MSI Z68A-GD65
Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9
OCZ ZS Series 750W
1TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 502720

Heb je dit systeem overgeklokt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oostland33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-01-2024
Test je HDD met HDpro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:22
Welke videokaart heb je eigenlijk?

Probeer de drivers eens te verwijderen en opnieuw te installeren (gebruik driver sweeper in safe mode om alle video-drivers te verwijderen). De nieuwste drivers haal je van de site van Intel, AMD of Nvidia.

Als dat niet werkt, probeer spellen te spelen met slechts 1 geheugenmodule in je computer. Probeer daarna andere modules. Zit er een kapotte module tussen dan zou dat makkelijk moeten opvallen.

Heb je een losse videokaart dan zou ik een andere proberen en ook de voeding kan de oorzaak zijn.

Mocht het probleem bij het geheugen lijken te liggen en alle modules problemen geven dan is het misschien nog het moederbord of de cpu.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-07 13:45

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik denk ook dat het probleem bij het geheugen zit,mocht dit niet het geval te zijn dan is het de HDD die corrupt is of data kabel van de HDD.
Lees je SMART eens uit met crystaldisk info en test je geheugen per latje ,bij een fout latje gaat je pc gelijk weer flippen dus hij is makkelijk te traceren.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:31
Videokaart is een asus 560 Ti TOP btw. Het probleem ligt 'm voor 99% zeker bij het geheugen. Heb inmiddels al een RMA aangevraagd bij Corsair. Ik kon gister uiteindelijk niet eens meer normaal in het systeem komen zonder constant BSOD's te krijgen die telkens geheugen error's gaven. Zelfs een nieuwe install van W7 lukte niet zonder dat de PC crashde. Ik wacht af wat corsair doet.

Heb trouwens ook per latje getest maar ik kwam toen niet eens op het homescherm zonder een BSOD.

In ieder geval nog bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

toch simpel uit te sluiten; haal bankje voor bankje uit je pc, vervang ze met andere, doe een memtest etc.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Pagina: 1