Toon posts:

Probleem met in elkaar zetten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,
ik wist niet helemaal zeker of ik het vorige topic moest voortzetten of een nieuwe openen, maar na wat googlen ben ik niet wijzer gekomen en ik ben toch een beetje bang om de boel te slopen.
Dit is het vorige topic:
Nieuwe gaming desktop, typische student, rond 700 euro
Hoe dan ook, dit systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3350P Boxed€ 154,-€ 154,-
1ASRock B75 Pro3-M€ 56,90€ 56,90
1Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5€ 189,90€ 189,90
1Corsair Carbide 200R€ 52,80€ 52,80
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 24,89€ 24,89
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 58,-€ 58,-
1XFX Pro 550W€ 52,59€ 52,59
1Crucial m4 SSD 2.5" 256GB€ 158,51€ 158,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 747,59

Is vandaag binnen gekomen en ik ben zojuist aan de slag gegaan met het in elkaar zetten. De mobo heeft een handige handleiding die ik ben begonnen op te volgen, maar nu heb ik wel een vraag over de CPU. Als ik het laadklepje dicht wil doen moet ik echt flink kracht zetten op de sluithendel en ik ben bang dat ik straks heel de mobo vergal. Hoor je altijd zoveel druk te zetten op de CPU?

En nog iets, ik moet straks uit deze computer waar ik nu op zit de bovenste van de 2 CD-rom stations (tevens een dvd brander) halen en die in de nieuwe computer stoppen, moet ik nog iets uitschakelen in de software of hardware voordat ik dat ga doen?

Alvast bedankt!

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-12-2025
Je moet wel flink wat moeite doen om inderdaad dat rottige klepje dicht te krijgen. Het laatste wat je namelijk wilt is frictie met je cpu en je mobo ;-)

Je hoeft niks uit te schakelen, zorg ervoor dat alle stroom ervan af is etc :-)

Verwijderd

Topicstarter
Okee, ik dacht eigenlijk zelf dat die pinnetjes van binnen verrot gingen en ik schrok al :'). Maar okee dan probeer ik het nog eens. Bedankt.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-02 17:18

Fordox

00101010

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:47:
Okee, ik dacht eigenlijk zelf dat die pinnetjes van binnen verrot gingen en ik schrok al :
Zolang je de CPU op de juiste manier plaatst (zie handleiding inderdaad en pijltjes/hoekjes op CPU en socket) en de CPU valt "mooi" in de socket, is er niets aan het handje.. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal, CPU past perfect en het moederboard is inmiddels redelijk aangekleed. Maar ik kom er dus net achter dat mijn Samsung DVD writer TS-H653 niet in de computer past, wat een redelijke faal is dat weet ik maar nu heb ik dus een nieuwe brander nodig. Ik zat al te kijken naar deze:
pricewatch: Lite-On IHAS124-04 Zwart
Denken jullie dat deze er wel in past en goed met het systeem mee kan doen?

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-02 22:21

TVL

Waarom zou die niet passen dan? Qua afmetingen? Moet je misschien nog iets uit de cradle van je kast halen. DVD branders hebben naar mijn weten allemaal dezelfde afmeting, of je moet een slimline nemen maar dat zijn deze niet. En in de 200R zit een bay voor een normale afmeting DVD brander?

[ Voor 12% gewijzigd door TVL op 04-04-2013 18:34 ]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Standaard model ATX kast, standaard afmeting DVD-brander... ofwel, dat zou gewoon moeten passen inderdaad. Wellicht dat er nog brackets of zo aan vast zitten van de vorige kast die er nog af moeten?

Verwijderd

Brander is uit zijn oude pc, wellicht IDE en nieuwe mobo alleen SATA?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 16:31
volgens google gewoon een sata brander. Niet eens een heel diep model. Zou dus gewoon moeten passen en een andere gaat echt niet beter passen!

Verwijderd

Topicstarter
Ja jullie hebben gelijk, na wat duwen zit het er gewoon perfect in. Maar nu komt een ander probleem, de standaard CPU koeler van Intel wil niet meer loskomen, 1 klein pinnetje zit muurvast en het draaien aan de bovenkant wil niet meer helpen. De onderkant is zelfs ietsjes afgebroken, ik kan hem met geen mogelijkheid er meer uithalen nu. Advies? Ik denk niet afbreken erg veilig is met zo'n dun stuk plastic van het moederboard erbij.
EDIT: Neeeevermind! Na verwarmen van de boel met de feun kon ik hem er rustig uittrekken. Waardeloos ding is het zeg.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2013 20:22 ]

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 16:31
Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 20:06:
Ja jullie hebben gelijk, na wat duwen zit het er gewoon perfect in. Maar nu komt een ander probleem, de standaard CPU koeler van Intel wil niet meer loskomen, 1 klein pinnetje zit muurvast en het draaien aan de bovenkant wil niet meer helpen. De onderkant is zelfs ietsjes afgebroken, ik kan hem met geen mogelijkheid er meer uithalen nu. Advies? Ik denk niet afbreken erg veilig is met zo'n dun stuk plastic van het moederboard erbij.
EDIT: Neeeevermind! Na verwarmen van de boel met de feun kon ik hem er rustig uittrekken. Waardeloos ding is het zeg.
nu heeft intel niet het meest fantastisch mechanisme gekozen, als je netjes de 'pinnen' had gedraaid volgens de handleiding waren ze zo losgekomen.
nu opzoek naar een andere koeler? als ze niet meer goed vastklemmen word je cpu niet meer goed gekoeld.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Eh... waarom sowieso die Intel koeler gepakt, je had toch ook die Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 koeler aangeschaft?

• Dr.Root
Ik heb ervaring gehad met het probleem wat je zojuist omschrijft. Waarschijnlijk dorordat je de pinnetjea niet goed diagonaal hebt bevestigd. Loskomen doen ze wel, licht wrikken zeg maar niet met veel kracht o.i.d. en dan het pinnetje omhoog trekken (klemt inderdaad wel iets, komt goed) zweet handjes kreeg ik er wel van. Een mobo kan best wat hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Dr.Root op 05-04-2013 08:07 ]

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik moet toch zeggen dat ik die intel oplossing met pushpins heel wat eleganter vind als de AMD koeler bij bijvoorbeeld de APUs. Dat is gewoon een blok aluminium met wat gleuven en een fan erop, en dat geheel bevestig je met een enkel stukje metaal dat er overdwars een (klein) beetje druk op zet... de intel koelers blijven tenminste nog wel op dezelfde plek zitten :P

Ontopic nu :) Je kan die pushpins gewoon heen en weer blijven draaien met een kwartslag totdat je ze allemaal weer in de juiste positie hebt staan en dan komt ie zo los - ook: niet rechtstandig los trekken maar beginnen met 1 hoek te lichten dan volgt de rest vanzelf.

Vergeet ook vooral niet, als je de koeler gaat vervangen om de oude koelpasta van je proc te halen. Daarvoor hoeft je cpu NIET per se uit het socket (geniet de voorkeur vanwege eventueel beschadigen LGA pinnen), een puntje keukenpapier doet meestal al genoeg om het weg te vegen. En dan komt de koelpasta van je nieuwe koeler: een erwt of rijstkorrel in het midden van je proc leggen werkt prima, daarna niets meer aan doen en de koeler zodra alle randzaken bevestigd zitten, stevig op de proc duwen en niet teveel bewegen. Schroeven aandraaien en presto :)

(Ik denk: ik ben de vragen even voor, gezien je die Gelid koeler nu wel moet gaan bevestigen :))

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-02 17:18

Fordox

00101010

Ik moet toch zeggen dat ik die intel oplossing met pushpins heel wat eleganter vind als de AMD koeler bij bijvoorbeeld de APUs. Dat is gewoon een blok aluminium met wat gleuven en een fan erop, en dat geheel bevestig je met een enkel stukje metaal dat er overdwars een (klein) beetje druk op zet... de intel koelers blijven tenminste nog wel op dezelfde plek zitten :P
ik vind de oplossing van amd een stuk fijner, de druk is een stuk groter en met de bracets die op het moederbord zitten krijg je er geen enkel beweging in.
en het voornamelijkste voordeel vind ik toch wel dat de montage hetzelfde is gebleven sinds de ouwe am2 sockets, terwijl je bij intel bijna altijd verschil hebt (op 1156 en 1155 na).

en het blokje aluminium is maar net bij welke processor de koeler word meegeleverd. bij de amd FX processoren en de zwaardere phenom2 processoren worden er koelers meegeleverd met een heatpipe en relatief goede lamellen.
datzelfde heb je ook bij intel ;)

dus ik vind jou verhaal daarover niet helemaal goed beredeneerd.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

Topicstarter
Okee, de volgende keer laat ik hem maar gewoon assembleren want hier word ik niet goed van, ik heb alles inmiddels goed aangesloten (denk ik) maar als ik hem aanzet krijg ik geen toon of iets dergelijks te horen. Het scherm springt ook niet aan, ik heb zowel mijn HD tv als mijn oude monitor geprobeerd maar geen van beide geeft een signaal af. De ventilatoren van alle onderdelen draaien wel en ook de DVD rom werkt naar behoren.

Advies? (En echt hartelijk bedankt voor jullie geduld haha)

(Overigens, ik kwam er dus ook een beetje te laat achter dat ik die intel ven niet nodig had :P, vandaar dat ik hem probeerde los te koppelen.)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2013 13:09 ]

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-02 09:06
Begin eens met foto's te maken van hoe je alle kabels op het moederbord hebt aangesloten. Wellicht kunnen wij zien of daar iets niet helemaal goed gaat? Met foto's praat het in ieder geval een stuk makkelijker.

Ik laat trouwens altijd het moederbord + cpu + koeler + ram in de webshop monteren, en doe ik de rest van de assemblage thuis. Dat scheelt een hoop werk plus dat de meeste RMA zooi er al uit is, het bordje wordt dan namelijk ook in de winkel getest. Dit voor de volgende keer ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Racemol op 05-04-2013 13:13 ]

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:32

Wish

ingwell

No drama

• Dr.Root
Ik sluit mijzelf aan bij hetgeen wat Fordox heeft gezegd over AMD ;-)

Ontopic:
@Ascarona,

Oefening baart kunst. Je word er steeds beter in. Het is even klooien in het begin, maar dat begrijp jij zo te zien heel erg goed :-P

Advies:
Kijk even of je de powersupply(voeding) richting de componenten allemaal juist hebt bevestigd.

Omdat je mobo geen piep geeft, bekijk even of je de Voeding kabel juist hebt aangesloten op het moederbord ;-)

Zoals Racemol aangeeft is het handig om een paar foto's te -uploaden. Zodat wij kunnen zien hoe alles is aangesloten qua bekabeling. Zorg er dus voor dat het duidelijke foto's zijn met meerdere invalshoeken.

Ben benieuwd! we helpen je erg graag (gezien de reacties)

Verwijderd

Topicstarter
Okee, ik zit nu toch met me mobiel te reageren dus ik zal gelijk eventjes een aantal kiekjes maken.

Edit: goed nu ff kijken hoe ik ze hierop moet krijgen...
Edit2: okee dit gaat hem dus duidelijk niet worden via me mobiel

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2013 13:23 ]

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:47
Heb je de monitor wel goed aangesloten (dus niet bij de usb poorten maar bij je videokaart)?
En heb je de voedingsconnector vlakbij de CPU (8-pin) aangesloten?

Bij een eerste opstart is het normaal dat je een piep krijgt. Je wordt eerst gevraagd naar de UEFI/BIOS te gaan omdat er een nieuwe CPU is gedetecteerd.

Vette shit!

Verwijderd

Topicstarter
R.E. schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:22:
Heb je de monitor wel goed aangesloten (dus niet bij de usb poorten maar bij je videokaart)?
En heb je de voedingsconnector vlakbij de CPU (8-pin) aangesloten?

Bij een eerste opstart is het normaal dat je een piep krijgt. Je wordt eerst gevraagd naar de UEFI/BIOS te gaan omdat er een nieuwe CPU is gedetecteerd.
Dit was het probleem :') voel me wel een aap nu maar goed.
Maar daarom ben ik zo verontrust want ik krijg helemaal geen toon te horen terwijl dat wel moet dus.

Edit:
De fotos!
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/734464_524998347552932_1932889578_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/537307_524998370886263_605099743_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/579659_524998414219592_1090078084_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/536957_524998454219588_1310709107_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/555979_524998390886261_1908050654_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/525205_524998470886253_1933488521_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/483968_524998504219583_1914193184_n.jpg

EDIT 2:
Is er geen spoiler functie op dit forum toevallig? De fotos zijn wat aan de grote kant :/

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2013 13:31 ]

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-02 22:33

Sorbo

Uw hulp in huis!

Een piep is niet altijd vanzelfsprekend... Een hoop moederborden hebben geen speakertje aan boord, en kunnen dus geen piep geven.

Kijk vooral even of je de voeding naar je processor ook aangesloten hebt, die zit in de hoek naast je je processor normaal, en die wil nog wel eens problemen geven als ie niet aangeslote is ;)

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:12
Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:27:
[...]

Dit was het probleem :') voel me wel een aap nu maar goed.
Maar daarom ben ik zo verontrust want ik krijg helemaal geen toon te horen terwijl dat wel moet dus.
Je krijgt alleen een toon als er ook werkelijk een interne speaker is aangesloten.

• Dr.Root
hmh kan he tmoeilijk zien omtrent de CPU. Ook zie ik niet of je wel een stekker in de GPU hebt zitten?

x2 6 pins connectors richting de videokaart?? niet 1x6 maar 2x6 het is een dubbele GPU namelijk

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-02 09:06
Op het vierde plaatje zie je dat er 2 stekkers naar de GPU gaan, dat ziet er wel goed uit. Ook de stroom voor de CPU zelf is netjes aangesloten. Ik kan zo helaas niets iets ontdekken wat niet goed zou zijn..

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-02 19:30

Wimmel

Hello

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn nieuwe setup icm de ASRock B75 Pro3-M. Ik heb toen 2 aanpassingen tegelijk gedaan, dus kan je niet vertellen welke stap de oplossing bracht, maar hierna was het wel opgelost:

Ik heb mijn monitor op de 2e dvi connector van mijn videokaart aangesloten en ik heb een cmos-reset (jumper op mobo) uitgevoerd. Hierna kreeg ik wel beeld. Ondanks dat er een systeem-speaker op het mobo is aangesloten heb ik nog nooit een piepje gehoord.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:59
Uhm, volgens mij is zijn probleem al opgelost, gezien het stukje tekst boven de foto's.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Probeer nadat alles werkend is een beetje de kabels weg te werken.

Want voedingskabels die midden door je kast heen lopen zorgen ervoor dat de airflow in je kast wat minder is ;).

[ Voor 4% gewijzigd door JustwilliamNL op 05-04-2013 14:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
JustwilliamNL schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:39:
Probeer nadat alles werkend is een beetje de kabels weg te werken.

Want voedingskabels die midden door je kast heen lopen zorgen ervoor dat de airflow in je kast wat minder is ;).
Bedankt voor de tip, ik zal er gelijk ff aan werken. Inmiddels is hij werkend en heb ik Win 7 er al opgezet! :D Ik vraag me nu alleen af hoe ik mijn HD TV beter kan afstemmen op het beeld maar daar kijk ik vanavond wel naar als ik wat meer tijd heb.

Allemaal bedankt voor de hulp! Ik ben zo goed als klaar nu, alleen nog wat zij accessoires als draadloos internet adapters, toetsenboard en langere HDMI kabels halen en ik ben helemaal klaar hiero.
Pagina: 1