Mijn huidige PC is aan vervanging toe. Omdat ik mobieler wil zijn overweeg ik de aanschaf van een notebook/ultrabook. Hierbij heb ik volgende eisen/wensen:
•Verbinden aan een extern scherm en eventueel ethernet kabel (bij voorkeur via een dockingstation)
•Grafische kaart met voldoende capaciteit/mogelijkheden om via een extern scherm aan fotobewerking te doen
•Windows 8
•HD scherm (1080p), minimaal 13”
•Voorkeur voor een SSD schijf (minimaal 256Gb), eventueel in combinatie met een conventionele schijf
•Minimaal 4, maar bij voorkeur 8Gb intern geheugen
Mijn voorkeur gaat uit naar een ultrabook. Niet alleen vanwege het gewicht en de afmetingen maar ook omdat ik de looks en afwerking van een ultrabook veel mooier vind.
Mijn oog is gevallen op de volgende modellen (in volgorde van interesse):
• Asus Zenbook UX31A / UX32A
• Dell XPS 13
• Lenovo IdeaPad U310 / U410
• Samsung 9 serie
• Sony Z serie
• MacBookPro 13” (met Retina scherm)
Ik weet dat de laatste optie appels (
) met peren vergelijken is. Ik wil ook geen Microsoft versus Apple discussie starten, ik houd alleen de optie open voor een MBP (in het verleden heb ik met Apple gewerkt en ook nu gebruik ik privé een iPad en MacMini voor andere doeleinden). Ik weet ook dat een MBP met retina scherm in vergelijking met de andere genoemde modellen een iets andere prijsklasse is. Daarnaast zal ik Boot Camp moeten gebruiken voor applicaties die alleen onder Windows draaien (bijvoorbeeld Tacx software).
Ik ben niet gebonden aan een vast budget maar iedere €100 meer of minder voel ik ook in mijn portemonnee. Uiteindelijk is de prijs/prestatieverhouding wel degelijk van belang.
Na een hele snelle screening van dit forum kwam ik niet direct het juiste advies tegen gebaseerd op mijn wensen. Graag lees ik jullie tips en ideeen, alvast bedankt!
•Verbinden aan een extern scherm en eventueel ethernet kabel (bij voorkeur via een dockingstation)
•Grafische kaart met voldoende capaciteit/mogelijkheden om via een extern scherm aan fotobewerking te doen
•Windows 8
•HD scherm (1080p), minimaal 13”
•Voorkeur voor een SSD schijf (minimaal 256Gb), eventueel in combinatie met een conventionele schijf
•Minimaal 4, maar bij voorkeur 8Gb intern geheugen
Mijn voorkeur gaat uit naar een ultrabook. Niet alleen vanwege het gewicht en de afmetingen maar ook omdat ik de looks en afwerking van een ultrabook veel mooier vind.
Mijn oog is gevallen op de volgende modellen (in volgorde van interesse):
• Asus Zenbook UX31A / UX32A
• Dell XPS 13
• Lenovo IdeaPad U310 / U410
• Samsung 9 serie
• Sony Z serie
• MacBookPro 13” (met Retina scherm)
Ik weet dat de laatste optie appels (
Ik ben niet gebonden aan een vast budget maar iedere €100 meer of minder voel ik ook in mijn portemonnee. Uiteindelijk is de prijs/prestatieverhouding wel degelijk van belang.
Na een hele snelle screening van dit forum kwam ik niet direct het juiste advies tegen gebaseerd op mijn wensen. Graag lees ik jullie tips en ideeen, alvast bedankt!