Google resultaten en plaats

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin684
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik zit te worstelen met iets waar ik geen zinnig antwoord op kan vinden.

indien ik via google zoek op "zoekopdracht+plaats1", waarbij plaats1 een grote stad is krijg ik netjes alle resultaten waarbij de resultaten zoekopdracht en plaats1 gerelateerd zijn, dus bedrijven uit plaats1.

Echter als ik dan "zoekopdracht+plaats2" uitvoer, plaats2 is in dit geval een dorp naast plaats1, krijg ik een complete mengelmoes van resultaten, waaronder landelijk en uit plaats2, maar ook 1 resultaat uit plaats1. (dat zou ik ook wel willen en is meteen het meest opvallende aan het geheel)

Dit afwijkende resultaat, heeft echter geen links, content, meta's etc. die relevantie hebben op de betreffende plaats en scoort op de "zoekopdracht" in verhouding slecht, ook is er geen bijzondere pagerank, schematag, of iets anders voor de hand liggends te vinden dat dit zou verklaren. Nee ik kan ook geen bijzonderheden vinden in hun Google Maps vermelding.

Heeft iemand anders hier al ervaring mee en hoe zou ik nog meer kunnen kijken naar het positioneren in een regio in plaats van alleen een plaats? Uiteraard zonder voor ieder dorp in de omgeving een specifieke pagina te moeten aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tprikkel
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-01-2023
Om welke zoekwoord en plaatsen gaat het? Er zit wel een verschil bij zoekopdrachten met verschillende plaatsen.Soms zie je wel een kaart met relevante resultaten, soms ook niet. Het is lastig om je website te laten indexeren op een bepaalde regio zonder voor enkele (grote) plaatsen specifieke teksten te schrijven. Je kan natuurlijk met de google keyword tool kijken op welke "zoekopdracht+plaatsen" het meest gezocht wordt en ervoor kiezen die specifieke pagina's te maken.

T&T Data Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 22:26

André

Analytics dude

Alleen al de Google Maps (Google Places) vermelding kan hier voor zorgen. Google heeft vorig jaar een update (Venice) gedaan die de resultaten meer lokaal moet maken. Als een dorp dan niet genoeg relevante resultaten heeft kan het zijn dat er resultaten van omliggende plaatsen getoond worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin684
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11-2021
André schreef op woensdag 03 april 2013 @ 20:43:. Google heeft vorig jaar een update (Venice) gedaan die de resultaten meer lokaal moet maken. Als een dorp dan niet genoeg relevante resultaten heeft kan het zijn dat er resultaten van omliggende plaatsen getoond worden.
Venice ken ik. Maar het vreemde is dus, dat er dus 1 resultaat uit de omliggende plaats staat en de overige resultaten landelijk zijn, en ik geen logische oorzaak voor die ene kan vinden. Ook zijn maps vermelding is bijvoorbeeld identiek aan vergelijkbare bedrijven, maar die staan niet in die resultaten...

Ik zou zelf het liefst zien, dat er inderdaad zoals met de Venice update bedoeld, wordt gekeken naar de omliggende plaatsen maar op een of andere manier zie ik dat dus slechts voor 1 resultaat gebeuren.