HP 3055 Wifi printer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179128

Topicstarter
Hoi,

Ik probeer de HP 3055 wireless printer aan de praat te krijgen bij mijn tante, die een iPad heeft en ook via de ipad wil kunnen printen dus...

Opzich is het al wel gelukt om te kunnen printen, maar als ze een pagina vanaf de ipad wil printen, dan moet ze eerst altijd via instellingen -> wifi switchen naar het Printer netwerk in de lijst, en na het printen dus terug switchen naar de gewone router...is dat normaal?

Ook knippert het blauwe wifi lichtje op de printer na een tijdje niet meer, zodat het printer netwerk ook niet meer in de wifi lijst staat op de ipad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-07 14:59
Dit is inderdaad niet normaal, ik heb meerder HP printers met wifi- en AirPrint functionaliteit. Hoe dit normaalgesproken werkt:

Printer verbind met router, bekabeld of met wifi.
iPad/iPhone verbind met router.
iPad/iPhone ziet printer en kan ernaar printen.

Hoe heb je de printer verbonden met het netwerk? Nu creeert je printer zelf kennelijk een wifi netwerk, terwijl hij juist moet verbinden met het bestaande netwerk. Klinkt als een simpel gevalletje misconfiguratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb op de printer naar de instellingen gekeken, ik zag geen menu waar ik een wifi netwerk kon kiezen om verbinding mee te maken? Alleen "Draadloos aan" of "uit"?

En het wifi netwerk is beveiligd, zal ik het wachtwoord van de router dan ook op de printer moeten ingeven? Want volgens mij heeft me tante het wachtwoord van de router niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:21

Fiber

Beaches are for storming.

Anoniem: 179128 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:18:
Ik heb op de printer naar de instellingen gekeken, ik zag geen menu waar ik een wifi netwerk kon kiezen om verbinding mee te maken? Alleen "Draadloos aan" of "uit"?

En het wifi netwerk is beveiligd, zal ik het wachtwoord van de router dan ook op de printer moeten ingeven?
Lijkt mij wel...
Want volgens mij heeft me tante het wachtwoord van de router niet meer...
Dan router terugzetten naar fabrieksinstellingen en een nieuw wachtwoord aanmaken en de netwerkinstellingen van de iPad opnieuw instellen. Dan de printer terug naar fabrieksinstellingen en met de router verbinden.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Anoniem: 179128 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:18:
En het wifi netwerk is beveiligd, zal ik het wachtwoord van de router dan ook op de printer moeten ingeven? Want volgens mij heeft me tante het wachtwoord van de router niet meer...
Maar hoe had je dan gedacht dat de printer verbinding met het netwerk kon maken? Hij kan het moeilijk raden natuurlijk.. Dus hoe had je dan verwacht dat de iPad de printer kon zien vanaf het normale wifi netwerk, als de printer helemaal niet verbonden is met dat netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dan vraag ik me af of ik de printer zo kan koppelen met de router? Of dat ik het cd'tje zal moeten gebruiken op een pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

thaan schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:25:
[...]

Maar hoe had je dan gedacht dat de printer verbinding met het netwerk kon maken? Hij kan het moeilijk raden natuurlijk.. Dus hoe had je dan verwacht dat de iPad de printer kon zien vanaf het normale wifi netwerk, als de printer helemaal niet verbonden is met dat netwerk?
Waarschijnlijk kan de printer ook rechtstreeks (ad hoc) verbindingen leggen met de iPad. maar dan krijg je dus dat gedoe zoals in de startpost omschreven.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Fiber schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:28:
[...]

Waarschijnlijk kan de printer ook rechtstreeks (ad hoc) verbindingen leggen met de iPad. maar dan krijg je dus dat gedoe zoals in de startpost omschreven.
Tuurlijk en dat is wat hier gebeurt, maar dat wil je niet, dat wilt de TS niet, dus dan gewoon als normale client instellen en verbinden met het netwerk. Maar hoe had TS gedacht dat te doen als hij dat niet insteld?

CD is nergens voor nodig. Verbind gewoon de ipad met die printer, surf naar het IP adres van die printer en configureer dat ding via z'n eigen configuratiescherm. Werkt hetzelfde als een router instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Router terugzetten naar fabrieksinstellingen... Moet daar de reset knop achteraan voor ingedrukt worden?

En wat als we de handleiding (ip adres, login gegevens router) niet meer terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bij de meeste routers zit er een sticker onderop met de standaard wachtwoorden etc.

Resetten is meestal een klein knopje voor. Hoe lang je die moet indrukken staat in de handleiding. Handleidingen zijn ook op het internet te vinden.

[ Voor 47% gewijzigd door Fiber op 03-04-2013 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik het goed lees dan kan je de printer enkel met de router koppelen als je de installatie-cd gebruikt op de computer? http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c02856095.pdf

Maar er is enkel een ipad...wat nu?
Pagina: 1