Wifi blokkade

Pagina: 1
Acties:

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-11 21:37

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
Beste Tweakers,
Ik heb een probleem. Ik zal de situatie uitleggen:
Op mijn stageadres wil ik graag met een ipad verbinden met het netwerk. Het bestaande wifi is erg slecht(of onbereikbaar vanuit mijn kantoor. Helaas krijg ik het niet voor elkaar. Stappen die ik ondernomen heb:

- Direct met bestaande wifi verbinden: Dit werkt, maar niet vanuit mijn kantoor.
- Draadloze router aan het vaste netwerk gehangen en in bridgemode gezet. Wifi werkte niet via ipad of android telefoon. Bedraad werkte computer wel achter de gebridgde router.
- Ad-hoc wifi netwerk opgezet vanuit computer. Dit werkte ook niet.
- Adhoc wifinetwerk via androidtelefoon die internet krijgt van de pc. Werkte ook niet.

Hebben jullie nog opties? Of kan het zijn dat het bedrijf dit geblokkeerd heeft?
Het bedrijf heeft geen echte ictdesk. Alleen een facilitair manager die zorg draagt voor het netwerk.(en die heeft het volgens mij niet opgezet).

Bij voorbaat dank,

Xbox: Gulpener88

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:13

FreakNL

Well do ya punk?

Gertjuhjan schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:00:
..

- Direct met bestaande wifi verbinden: Dit werkt, maar niet vanuit mijn kantoor.
Dit zegt mij in ieder geval dat er WiFi is. Alleen heb je geen bereik in je kantoor
Draadloze router aan het vaste netwerk gehangen en in bridgemode gezet. Wifi werkte niet via ipad of android telefoon. Bedraad werkte computer wel achter de gebridgde router.
:X Dus je hebt eigen apparatuur aan het LAN gehangen? Sowieso is dat erg fout. Maargoed, het feit dat je PC het dan wel doet en andere zooi niet kan eraan liggen dat het netwerk beveiligd is (op een bepaalde manier, daar zijn vele manieren voor mogelijk). 10 tegen 1 dat als jij je thuispc meeneemt en aan een lanpoort hangt deze ook niet zal werken. Ik zou dit overigens voortaan niet meer doen, erg onprofessioneel en voor hetzelfde geld verziek je iets.
- Ad-hoc wifi netwerk opgezet vanuit computer. Dit werkte ook niet.
- Adhoc wifinetwerk via androidtelefoon die internet krijgt van de pc. Werkte ook niet.
Deze laatste twee snap ik niet helemaal? Maar wellicht wordt er op het LAN gewerkt met een proxy en is het WiFi netwerk "open"...
Hebben jullie nog opties?
Ja, niet meer zelf gaan lopen fröbelen en gewoon aangeven dat je WiFi bereik wil in je kantoor.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Heb je ook al geprobeerd met de deur van je kantoor open? Kan zijn dat er wat staal/metaal oid inzit wat straling tegenhoudt en nee, dat is geen alu-hoedje, dat is de waarheid als een koe :P

Verder met Freak, laat de ICT even snel meten met Innsider (kan je zelf ook doen trouwens!) en kijken hoe je ontvangst is en of er misschien andere storende wifi netwerken zijn. Heb je meteen iets moois concreets om aan de ICT te laten zien :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
FreakNL schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:37:
:X Dus je hebt eigen apparatuur aan het LAN gehangen? Sowieso is dat erg fout. Maargoed, het feit dat je PC het dan wel doet en andere zooi niet kan eraan liggen dat het netwerk beveiligd is (op een bepaalde manier, daar zijn vele manieren voor mogelijk). 10 tegen 1 dat als jij je thuispc meeneemt en aan een lanpoort hangt deze ook niet zal werken. Ik zou dit overigens voortaan niet meer doen, erg onprofessioneel en voor hetzelfde geld verziek je iets.
[...]

Ja, niet meer zelf gaan lopen fröbelen en gewoon aangeven dat je WiFi bereik wil in je kantoor.
Ik snap wat je bedoeld. Maar zoals hier boven staat. Er is niemand (behalve de directeur) waar wij ons tot kunnen wenden, proberen we te roeien met de riemen die we hebben.

Mijn eigen laptop kan ik zonder problemen (bedraad) aansluiten op het netwerk.
FreakNL schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:37:
[...]

Deze laatste twee snap ik niet helemaal? Maar wellicht wordt er op het LAN gewerkt met een proxy en is het WiFi netwerk "open"...
Dat de laptop of telefoon optreed als een wireless access point.

Maar uiteindelijk, zal het wel geblokkeerd zijn om een extra wireless access point op te zetten.

Ik zal het vanmiddag eens proberen met innsider.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:26

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Gertjuhjan schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:21:
Er is niemand (behalve de directeur) waar wij ons tot kunnen wenden, proberen we te roeien met de riemen die we hebben.
Dan stap je toch naar die beste man toe?

Ga alsjeblieft niet zelf lopen prutsen met het aanmaken van eigen wifi-netwerkjes. Denk ook even aan een stukje security...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

En de directeur weet wel bij wie je wel moet zijn.

Als je zondermeer allerlei apparatuur aan het bedrade netwerk mag hangen ,EN ZORG Dat je dat zwart op wit hebt ,

Wellicht heeft men een managed swtich staan die maar 1 tcp adres per draad toestaat. (Kun je op je PC in een virtuale PC een 2e adres krijgen als je je adapter in bridge mode draait? ) . Dan zou je dat accespoint/router in NAT mode kunnen aansluiten.

Of je gaat op een ander kantoor zitten waar de wifi wel goed werkt. :D

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• MadMike261
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-11-2021
Zoals hierboven al genoemd.
Probeer het eerst via de officiele weg. Als dit niet werkt zorg er dan in iedergeval voor de je officiele toestemming hebt (niet alleen verbaal, maar ook op schrift / e-mail).

Afhankelijk van het bedrijf kan je zelfs ontslagen worden voor dit soort grappen.

Als je toestemming hebt zou je eenvoudig bereik moeten kunnen realiseren.
Of door je eigen WiFi AP of doordat het bedrijf wat voor je verzorgt.

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
Ik had toestemming van mijn direct leiding gevende om te kijken wat de mogelijkheden waren.

Ik ben er achter gekomen dat er in iedergeval op het huidige wifinetwerk een licentiegrens zit op het aantal connecties.

Dus ik denk dat het een beperking is vanuit het bedrijf.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
"Het bedrijf" is het bedrijf dat de AP's regelt? En een licentiegrens op het aantal connecties. Misschien eerst eens uitzoeken over wat voor systeem we het dan hebben. Als dit werkt op basis van licenties dan zal het niet zomaar kunnen om even een AP erbij te prikken.

Daarnaast zou ik niet weten hoe iemand dat ooit kan checken..

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
Megamind schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:16:
"Het bedrijf" is het bedrijf dat de AP's regelt? En een licentiegrens op het aantal connecties. Misschien eerst eens uitzoeken over wat voor systeem we het dan hebben. Als dit werkt op basis van licenties dan zal het niet zomaar kunnen om even een AP erbij te prikken.

Daarnaast zou ik niet weten hoe iemand dat ooit kan checken..
Ik weet het op dit moment ook niet. In overleg met de leidinggevende hebben we besloten het over te laten aan het hogere management. Als zij bepaalde dingen van ons verwachten zullen ze die faciliteiten ook moeten bieden.

Bedankt voor alle reacties!

Op dit topic mag van mij een slotje op.

Pagina: 1