[Outlook 2013] Mail incompleet weergegeven. Bron wel correct

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-02 16:23
Beste tweakers,

Vaag probleem binnen mijn Outlook 2013 (professional plus) client.

Ik ontvang een automatisch gegenereerde mail (met HTML opmaak) vanuit een applicatie waarbij meer dan de helft van de mail ontbreekt. Open ik dezelfde mail in een browser (optie binnen outlook 2013) zie ik wel de volledige inhoud van de mail. Open ik de mail vanuit OWA klopt de inhoud ook. Open ik het bronbestand van de mail staat ook alle informatie erin. Het lijkt dus de weergave van Outlook te zijn waar iets fout gaat.

Omdat de mail vol staat met vertrouwelijke informatie kan ik geen screenshots plaatsen. Weet iemand waar ik de oplossing ergens moet zoeken? Ben een beetje door de mogelijke oplossingen heen.

Wat me overigens ook opvalt is dat de Outlook 'iets' blijft laden als ik deze mail open (zie afbeelding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:21
Wat bedoel je met dat de helft ontbreekt? Dat is wel lastig in te schatten zonder plaatje ;) Houdt de email in eens op of missen er op willekeurige plekken zaken? Toont hij alleen de bovenste helft ofzo? En heb je het dan over tekst of afbeeldingen? Hoe is de html email verder opgebouwd? Is dit bijvoorbeeld met CSS of is het 'normale' html?

En als de mail afgebroken wordt op een bepaald moment, is dat dan altijd op hetzelfde punt? In dat geval zou dat blijven laden er wellicht iets mee te maken kunnen hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Rupie op 03-04-2013 14:16 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
Excuses.

De mail bestaat uit een HTML en CSS opmaak. Er worden geen afbeeldingen gebruikt (enkel background-color).

heb toch maar even een screenshot gemaakt om het een e.a. te verduidelijken:
http://afbeelding.im/vcxytmpX

Zie hieronder de code voor de kop van de mail. Dit is het enige deel van de mail wat (vreemd genoeg ook nog dubbel) wordt weergegeven binnen mijn Outlook client. De overige tekst is niet zichtbaar. Zoals eerder aangegeven staat de overige informatie wel netjes weergegeven als ik de mail via andere wegen open.

<!doctype html public "-//w3c//dtd html 4.0 transitional//en"><html><head><title>SUBJECT</title><meta http-equiv=content-type content="text/html; charset=iso-8859-1"><style type=text/css> <!-- .fstyle { font-family: verdana, arial, helvetica, sans-serif; font-size: 12px; } .hstyle { background-color: #b4b4b4; vertical-align: top; text-align: right; font-family: verdana, arial, helvetica, sans-serif; font-size: 12px; font-weight: bold; } .pstyle { background-color: #84004c; color: white; font-family: verdana, geneva, arial, helvetica, sans-serif; font-size: 12px; } .tstyle { background-color: #84004c; color: white; font-family: verdana, geneva, arial, helvetica, sans-serif; font-size: 22px; } --> </style><meta content="mshtml 6.00.2900.2627" name=generator></head><body><table style="border-right: thin solid; border-top: thin solid; border-left: thin solid; border-bottom: thin solid" cellpadding="8" cellspacing="0" width="600"> <tbody> <tr> <td> <table cellspacing="0" cellpadding="4" width="100%"> <tbody> <tr> <table cellspacing="0" cellpadding="8" width="100%" border="0"> <tr> <td class=tstyle width="60%" valign="middle"> <font size=-1><p><b>TICKET:</b> XXXXX<br /><b>Status:</b> Waiting<br /><b>Subject:</b><br> xxxxxxxx<br /></p></font> </td> <td class="tstyle" width="40%" height="47" allign="right" valign="middle">  Group<br /> </td> </tr> </table> </tr> <tr> <td class=fstyle colspan=2> <table width="100%" border=0> <tbody> </tr>

[ Voor 3% gewijzigd door densoN op 03-04-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:21
Gezien het probleem lijkt het dat de parser zich dan verslikt in de html ofzo. Ik ben niet heel erg thuis in html, maar het gebruik van meedere tbody binnen elkaar valt mij op. Wat vindt de w3c validator bijvoorbeeld van de gebruikte html?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
Zojuist getest binnen Outlook 2010, hier treedt het probleem niet op. Lijkt dus echt in 2013 te zitten.

w3c spuugt 36 errors en 16 warnings uit, voornamelijk het onjuist sluiten van tags, maar niets spannends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik zou het dan in eerste instantie toch eerder zoeken bij de verzendende applicatie dan bij Outlook. Dat anderen fouten beter opvangen betekent niet dat het zo hoort.

Als repareren van de output er niet in zit: kan je niet vragen om textonly output?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
De HTML opmaak is tbv kleur coderingen. Text-only is dus helaas geen optie. Zal de output repareren en kijken of dit het probleem verhelpt. Bedankt voor de snelle terugkoppeling :-)
Pagina: 1