Ik heb een htpc en ik wil dat als deze pc aangaat dat het tv kanaal automatisch overschakelt. Nu heb ik een philips tv en daarmee is het mogelijk om over het netwerk commando's te sturen in JSON formaat. Dus met een script in de startup folder zou dit mogelijk moeten zijn. Ik heb nu de volgende werkende javascript code:
Het enige probleem is dat deze in een webbrowser uitgevoerd moet worden en dat is geen mooie oplossing. Is het mogelijk om dit script te vertalen naar een programmeertaal waarbij het mogelijk is om dit op de achtergrond te kunnen uitvoeren?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <script type="text/javascript"> function sendKeyEvent(key) { $.ajax({ url: 'http://192.168.178.10:1925/1/sources/current', data: JSON.stringify({ "id" : key }), dataType: 'json', type: 'POST', }) } </script> |
Het enige probleem is dat deze in een webbrowser uitgevoerd moet worden en dat is geen mooie oplossing. Is het mogelijk om dit script te vertalen naar een programmeertaal waarbij het mogelijk is om dit op de achtergrond te kunnen uitvoeren?