Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe computer. Omdat ik meerendeel mijn macbook gebruik en omdat ik niet topintensief er gebruik van zal maken, heb ik voor mezelf budget gesteld van 650 euro. Ik heb een aantal eisen aan het systeem:
- Er moet op gegamed kunnen worden (het hoeft niet op Ultra-High)
- Allrounder (Office e.d.)
De zwaarste eis die naar voren komt is gaming en die is op zich redelijk beperkt, gezien ik echt niet alles op Ultra-High hoef te kunnen draaien. Alles op medium, neem ik ook genoegen mee :-)
Ik heb thuis nog toetsenbord, muis, 2 monitoren en boxen staan. Er is dus geen rand-apparatuur benodigd. Een optische drive kan ik overnemen van mijn oude computer. Ik wil wel USB3 hebben, maar dat lijkt me een redelijk voor zich sprekende eis.
Er zijn geen merkvoorkeuren en andere bepaalde eisen heb ik ook niet :-)
Ik heb zelf ook al een systeem opgesteld, waarbij ik de BBG Maart 2013 Basis Game Systeem aangehouden heb (eveneens budget van ommenabij de 650 euro) echter wil ik er wel een SSD in hebben, dus ik heb besloten wat op de videokaart te besparen en daar dan een SSD voor in de plaats te zetten. Graag hoor ik jullie suggesties en opmerkingen hierover!
Het systeem:
Een aantal vragen:
- Volstaat de grafische kaart voor mijn doeleinden?
- Wat denken jullie overall over dit systeem?
- Er moet op gegamed kunnen worden (het hoeft niet op Ultra-High)
- Allrounder (Office e.d.)
De zwaarste eis die naar voren komt is gaming en die is op zich redelijk beperkt, gezien ik echt niet alles op Ultra-High hoef te kunnen draaien. Alles op medium, neem ik ook genoegen mee :-)
Ik heb thuis nog toetsenbord, muis, 2 monitoren en boxen staan. Er is dus geen rand-apparatuur benodigd. Een optische drive kan ik overnemen van mijn oude computer. Ik wil wel USB3 hebben, maar dat lijkt me een redelijk voor zich sprekende eis.
Er zijn geen merkvoorkeuren en andere bepaalde eisen heb ik ook niet :-)
Ik heb zelf ook al een systeem opgesteld, waarbij ik de BBG Maart 2013 Basis Game Systeem aangehouden heb (eveneens budget van ommenabij de 650 euro) echter wil ik er wel een SSD in hebben, dus ik heb besloten wat op de videokaart te besparen en daar dan een SSD voor in de plaats te zetten. Graag hoor ik jullie suggesties en opmerkingen hierover!
Het systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3350P Boxed | € 154,- | € 154,- |
| 1 | ASRock B75 Pro3-M | € 56,90 | € 56,90 |
| 1 | Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5 | € 189,90 | € 189,90 |
| 1 | Western Digital Blue WD5000AAKX, 500GB | € 47,38 | € 47,38 |
| 1 | Cooler Master K280 | € 35,49 | € 35,49 |
| 1 | Corsair CMV8GX3M2A1333C9 | € 48,46 | € 48,46 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 52,59 | € 52,59 |
| 1 | Samsung 840 series SSD 120GB | € 83,90 | € 83,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 668,62 | |
Een aantal vragen:
- Volstaat de grafische kaart voor mijn doeleinden?
- Wat denken jullie overall over dit systeem?