Yes, gelukt... Proc onthoofd

Pagina: 1
Acties:

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:45

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Na wat hakken,zagen en breken heb ik het metale plaatje van mijn amd k6-2 450 afgebroken. Ik plaats geen foto.. Omdat ik daar geen middelen voor heb.. Maar als je de nieuwe duron processor bekijk kun je zien hoe een amd eruit ziet.

De koelplaat wordt nu heet (een goed teken.. Anders bleef die warmte onder in..)

Alleen nu ziet ik nog met 1 vraag... Is een temperatuur meting onder de onder de processor betrouwbaar.. ?

AKA Rinkel weblog

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
NiemaND ANTWOORrdt????

AKA Rinkel weblog

• Mindfields
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Ik heb zelf geen k6-2, maar in het algemeen hoe dichter de meting bij de processor hoe beter. Het liefst zelfs in het van de socket.

Volgens mij ziet die Duron er toch iets mooier afgewerkt dan die gesloopte K6-2 van jouw. Maar dat maakt niet uit: Just tweak it ;)

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Dat klopt, Van de zijkant van de processor is een stukje afgebroken en het hele keramiek ziet onder de zaagsnedes en wrik stukje....

AKA Rinkel weblog

• HermeS
  • Laatst online: 04-09 16:50
Hoi EPox tot waar kun je nu overklokken???

Ik heb mijn amd k6-2 300 stabiel op 400 (nou ja stabiel, hij is 12 uur getest en stabiel bevonden maar ik zet mijn vraagtekens bij die test!)

In ieder geval hoe presies moet je die ijzerplaat eraf halen, want die plaat is niet hemaal glad, en de headsink past er dus niet goed op!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Met een ijzerzaagje gaat je eerst een hoekje eraf zagen en deze met een tang eraf wrikken.. Doordat dit hoekje ernu af ligt is de stevigheid uit de verbinding en kun je het plaatje er gewoon afbreken... (de lijm breekt)... Ik heb hem nu nog steeds op 450@500.. Maar als ik tijd heb ga ik eens hoger.. Het probleem is dat ik hier een standaart 10tje koeler heb.. Maar het verschil is 5 graden lager als met plaatje

AKA Rinkel weblog

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Volgens mij komt er over de nieuwe amd processor ook een metale plaatje.. Want je ziet op veel foto de lijm druppels op de processor klaar..

AKA Rinkel weblog

• HermeS
  • Laatst online: 04-09 16:50
wel ik heb daarnet (ja echt waar) die ijzerplaat er afgewrikt, een miniscul stukje van dat steen is nu afgebroken.
Maar hij doet het wel, echte niet zoals het hoort, eerst kun ik met gemaak 300@400 nu gaat hij bij de 300 al na 5mijn 100% belasting boven de 50 graden komen, die kap er afhalen is dus geen oplossing, komt waarschijnlijk omdat mijn koeler er niet goed opstaat (ga nog even knutselen en zal morgen de resultaten hierposten

HermeS

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Wat ik ook heb gedaan is de onderkant van de koelblok ontdaan van zijn zwarte verf.. En er voldoende koelpasta op gedaan.. En de koeler zo strak als het maar kon vastgezet...

Bij mij is ook een stuk van het steen afgebroken toen ik de eerste poging deed...

AKA Rinkel weblog

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Steen...? STEEN...? Zullen we 't maar ff gewoon keramiek gaan noemen? Dat is meteen de reden waarom dat spul zo 'snel' breekt!

Wat die lijm-stippen op de Duron betreft: volgens mij zijn dat zeer nauwkeurig op hoogte afgefreesde koelblok steunen; AMD heeft ècht wel de tekortkomingen van de iP-III plak onderzocht: koelblok scheef: chippie stuk (door te warm kunnen worden, óf door stukkie afbreken...) Door nu zeer nauwkeurig de hoogte van de silicium-plak te meten, en vervolgens de hoogte van de 'lijm-druppels' daarop af te frezen, blijft 't koelblok precies goed vlak zitten... :)

...With a touch of magic¿

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Daarom wankel mijn koelblok steed... Even denken hoe ik steunen ga bouwen

AKA Rinkel weblog

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09 15:25

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

4pox: gewoon een reepje papier een paar keer dubbel vouwen tot het de juiste dikte heeft, en dat er tussen schuiven. Isse simpel.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Pagina: 1