Toon posts:

Samsung LED-TV problemen met aansluiten coax

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

Afgelopen weekend ben ik verhuisd. Tot die tijd heb ik mijn televisie, een Samsung ue40c8700, aangesloten gehad via HDMI op de UPC-HD box. Dat kan nu niet meer. Ik kan alleen nog gebruik maken van de 'gewone' aansluiting van de coax-kabel.

Daarbij stuit ik echter op een probleem: de tv is zo plat gemaakt, dat je geen kabel geklemd krijgt om de aansluiting. Zie hier (in slechte kwaliteit foto) het probleem:

Afbeeldingslocatie: http://i8.photobucket.com/albums/a46/wouter1985/475A524C-C3B1-4468-BE28-94B214B998BC-2126-00000328DB6BBFED.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i8.photobucket.com/albums/a46/wouter1985/99777C52-7031-477F-80CA-493C600958BD-2126-00000328D5040272.jpg

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Zijn er smalle koppelingen die eenvoudig om zo'n smalle aansluiting passen?

Alvast heel veel dank voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet,

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 13:33
Deze wellicht?

http://www.conrad.nl/ce/n...requentiebereik5-1000-MHz

Ik ben er zelf niet heel erg in thuis maar dit schijnt te werken als ik google moet geloven.

[ Voor 33% gewijzigd door coazter op 03-04-2013 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Je zou een Hirschmann KOKA 799 op maat kunnen kopen en daar een KOSWI3 en KOKWI3 connector op kunnen bevestigen. Deze zijn ook smal genoeg om aan te sluiten op jouw televisie.

Of een Hirschmann FEKA B 759. Dan heb je je wat hierboven beschreven staat maar dan kant en klaar. Is in verschillende maten te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:52

Wildfire

Joy to the world!

Volgens mij ben je gewoon het meegeleverde verloopkabeltje kwijt geraakt dat bij deze TV hoort. Zoek nog eens goed!

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Wildfire schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:30:
Volgens mij ben je gewoon het meegeleverde verloopkabeltje kwijt geraakt dat bij deze TV hoort. Zoek nog eens goed!
Verloopkabeltje? Voor COAX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:28

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Sommige televisies hebben tegenwoordig een (bijna) dockingstation dat je eerst moet aansluiten met een lullig kabeltje voordat je je reguliere composite/coax/component kunt aansluiten... of dat hier ook echt aan de orde is weet ik niet.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Michael Knight schreef op woensdag 03 april 2013 @ 18:32:
Sommige televisies hebben tegenwoordig een (bijna) dockingstation dat je eerst moet aansluiten met een lullig kabeltje voordat je je reguliere composite/coax/component kunt aansluiten... of dat hier ook echt aan de orde is weet ik niet.
Ik ken ze voor composiet / component / SCART maar niet voor COAX. Dat zou dan de eerste televisie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:52

Wildfire

Joy to the world!

Onlangs bij een kennis met een Samsung-TV zelf nog in handen gehad. Het is gewoon een klein verloopkabeltje met aan de ene kant zo'n smalle coax-aansluiting en aan de andere kant een normale, zodat je elke normale coax-stekker kunt aansluiten.

Zoiets als dit dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.av-cables.dk/images/4907406.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Wildfire op 03-04-2013 21:07 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank allen voor jullie reacties. Ik heb de handleiding gedownload en er staat inderdaad in dat er een verloopstekkertje als hierboven geplaatst is meegeleverd. Grote kans dat dit met de verhuizing (tegelijkertijd met onnoemelijk veel oude kabeltjes) is weggegooid.

Snel googelen leverde geen winkel op die de specifieke adapter van Samsung verkoopt. Is er een plek waar ik iets soortgelijks kan kopen dat ook werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:32
Deze specifieke verloopkabel is onder andere te koop bij de Samsung onderdelenwinkel BN39-01154Q.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je snelle reactie. Ik heb het kabeltje net besteld!
Pagina: 1