Overdracht snelheid bij bestanden kopieren.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10 16:06
Is er voor OSX ook een bekend programma waarbij je de bestandsoverdracht kan zien tijdens het kopieren/verplaatsen van bestanden naar bijvoorbeeld een externe schijf?

Ik heb sinds kort een ander stukje software op mijn laptop staan voor NTFS support omdat ik al jaren een andere gebruikte, alleen daarbij kostte het mij al 50 minuten om 7GB te verplaatsen. Nu heb ik een andere plugin ervoor, en nu is dat een stuk verbeterd, 7GB in enkele minuten. Maar wil de exacte overdracht snelheid vaak gewoon kunnen zien.

Finder kan dit niet uit zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

In Finder lijkt het vrij moeilijk (om niet te zeggen onmogelijk) te zijn. Via iStat Menus (3rd party app), Pathfinder of de ingebouwde Disk Activity in System Monitor zou je een indicatie kunnen krijgen.
Via http://apple.stackexchang...of-copying-files-on-a-mac kun je een tip vinden om de kopieersnelheid te testen via command-line. Als het gaat over het eenmalig benchmarken van de copy snelheid zou dit een optie kunnen zijn. Voor dagelijks gebruik is dit uiteraard nogal omslachtig.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:49
Persoonlijk vind ik de "Time Remaining" al voldoende indicatie, in je hoofd is dit vrij snel berekend. Ik kijk ook wel eens naar hoeveel er gekopieerd is en het verschil met de seconde erna. Naar NTFS maakt hierbij geen verschil met Paragon NTFS; over USB iets van 30MB/s en over Firewire richting de 80MB/s.

Hou er rekening mee dat het verschil maakt wanneer je grote bestanden kopieert of een hele hoop kleintjes, dit laatste gaat uiteraard langzamer.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10 16:06
Paragon gebruikte ik eerst dacht ik, maar die was bij mij zeer traag. Nu gebruik ik Tuxera en die zet bij mij nu 33 GB over in 'pak 'm beet' hooguit 12 minuten. Dat was met Paragon bij mij 4x zo hoog voor slechts 7 á 8 GB.

Dus ik was nieuwsgierig naar deze zaken. In Windows was ik gewoon dingen als 'Total Commander' gewend, die had die opties wel, maar die was ook een stuk fijner dan 'Windows Verkenner' zelf vond ik voor bestandsoverdracht.

Maar dan weet ik bij deze genoeg, dus ik weet nu aan de hand van mijn 33 GB 'benchmark' dus wel dat Tuxera NTFS hier werkt met de maximale doorvoer snelheid. Ik merkte het ook met USB sticks, paar kleine dingen op een USB stick zetten ging al totaal niet hoe ik gewend was van Windows, heel traag na elke file, en ik heb wat tijd geïnvesteerd in het kijken naar andere oplossingen, en toen kwam ik hier dus op uit.

Nu werkt NTFS hoe het zou moeten werken. Ben ik allang blij om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:56

talin

ES-MA

deze gebruik ik al een paar weken en werkt best goed.

http://www.macupdate.com/app/mac/42617/network-inspector

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Je kunt voor zowel 'lokale' transfers als netwerktransfers gebruik maken van Activity Monitor, onderdeel van OSX zelf. Als je de taal op Nederlands hebt ingesteld heet de app 'Activiteitenweergave'. Onder tabbladen 'Disk Activity' en 'Network' kun je vervolgens de read/write of up/down speed zien van je transfer.

Launching containers into space

Pagina: 1