Toon posts:

WiFi maxen (Sitecom WL-531 X3)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey guys,

Ik heb hier een Sitecom WL-531 X3 'gigabit 300n' router staan waarmee je in principe 4 netwerken op zou kunnen zetten (4 antennes). Ik was benieuwd hoeveel mensen hier nou eigenlijk maximaal op zouden kunnen.

Hier en daar lees je dat er ongeveer 25 mensen op een WiFi netwerk kunnen, maar zou je dat bijvoorbeeld op kunnen krikken naar 100 mensen door 4 verschillende netwerken op te zetten met hetzelfde SSID, alleen op een ander kanaal? Ligt de beperking hem in de performance van een router of toch in de 'belastbaarheid' van WiFi?

Ben benieuwd hoe jullie hier over denken :-)

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ten eerste, die 4 netwerken worden niet verdeeld over 4 antennes. Ikzelf heb een TP-Link en die heet 3 antennes. Op 1+2+3 doet hij ontvangen en op 1+3 verzenden. Dit zit dus niet zo simpel in elkaar als je denkt. (zoek maar eens op "vlan")
Ten tweede: je wilt echt geen 100 mensen via je router laten werken, daar heb je echt wat professionelers voor nodig. Ik merkte op mijn verjaardag (totaal van 14 eigen netwerkapparaten en op de piek iets van 18 extra smartphones) dat mijn router er regelmatig al moeite mee had.

Wat betreft de performance van je router, het ligt er maar aan wat je wilt doen met het ding. Hij moet toch elk dataframe doorgeven naar het juiste device, tussen devices in wordt er nogal wat "gepraat", dus de (hypothetische) stelling van jou gaat bij de theorie al door z'n knieen... ;)