Nieuwe joystick uitkiezen maar welke?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-10-2023
Hallo allemaal,

Ik ben een fanatieke vlieger met spellen zoals Il sturmovik zowel de oude als de nieuwe delen. Nu heb ik een Logitech force 3d pro deze begint echter steeds meer mankementen te vertonen. Zoals knoppen die niet helemaal goed meer reageren maar het ergste een rudder die niet meer goed centreert. Weet iemand toevallig een goede joystick het liefst met force feedback en een beetje duurzaam?

Om een richting te geven mijn budget is maximaal 80 euro, zit evt wel iets rek in maar het liefst geef ik wat minder uit.

Dit heb ik zelf gezien:
http://www.bol.com/nl/p/l...art-pc/1004004006130795/f
http://www.bol.com/nl/p/t...-pc-ps3/1004004006200844/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-07 09:57

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Die t-flight HOTAS wordt door veel mensen aangeraden op jouw prijsniveau :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 505102

Ik denk dat dit iets meer met smaak te maken heeft. Sommige vinden de ene controller fijner terwijl de andere er helemaal niets mee heeft! Waarom bestel je er gewoon niet een bij bol.com waarbij je een goed gevoel bij hebt en probeer die uit. Als je die niets vindt, dan stuur je hem toch lekker terug?

Heb nog even voor je op de forums gekeken, misschien heb je hier iets aan:
Welke Joystick

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 505102 op 03-04-2013 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Het is gevoel, maar ook wat je ermee wilt doen. De HOTAS is erg handig als je bijvoorbeeld a-10 whartog speelt. Verder hou ik er van om veel knoppen te hebben zodat ik nauwelijks mijn muis en toetsenbord hoef te gebruiken.

Ook is de mate van force feedback belangrijk, indien je dat belangrijk vind. Ik gebruik nu de x52 en ben daar erg tevreden mee (mijn vorige was ook de Logitech 3d pro). En vind eigenlijk force feedback niet enorm belangrijk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-10-2023
Bedankt voor de tips die Saitek ziet erg mooi uit de x52, maar voor mij is dat helaas te duur. Ik denk dat ik de thrustmaster eens probeer, ik hoop alleen wel dat deze weer een tijdje mee gaat. Het valt me toch een klein beetje tegen dat bij Logitech die rudder zo snel uit het lood staat. Ik heb er hier 2 thuis liggen een force 3d als een normale pro beide hetzelfde probleem.

Misschien dat ik te hoge eisen stel na 2 jaar intensief gebruik kun je voor 40/60 euro er misschien niet te veel van verwachten :+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zappert
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-07 08:39
Zat laats ook een beetje rond te neuzen in die prijsklasse .Logitech heb ik slechte ervaringen mee en wordt op veel game site ook afgewezen.
Mijn Thrustmaster Top Gun is nog helemaal in orde maar win 7 ondersteunt geen spelpoorten.
Dus zat ik te vergelijken tussen pricewatch: Thrustmaster T-Flight Hotas X Zwart, PC, PlayStation 3 en pricewatch: Thrustmaster T-Flight Hotas X Zwart, PC, PlayStation 3.
Denk dat ik voor de laatste ga ivm de magnetische sensoren voor hoge resolutie (16000x16000)
en de instelbare weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Arjantje schreef op woensdag 03 april 2013 @ 00:50:
Bedankt voor de tips die Saitek ziet erg mooi uit de x52, maar voor mij is dat helaas te duur. Ik denk dat ik de thrustmaster eens probeer, ik hoop alleen wel dat deze weer een tijdje mee gaat. Het valt me toch een klein beetje tegen dat bij Logitech die rudder zo snel uit het lood staat. Ik heb er hier 2 thuis liggen een force 3d als een normale pro beide hetzelfde probleem.

Misschien dat ik te hoge eisen stel na 2 jaar intensief gebruik kun je voor 40/60 euro er misschien niet te veel van verwachten :+ O-)
Inderdaad, dat is het enige probleem bij die logitechs.. vooral de rudder naar rechts is kapot. Het gefriemel in het midden kun je aanpassen door de deadzone wat bij te stellen..
Pagina: 1