Malware, firewall-problemen of adapterinstellingen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 13:47
De PC van mijn vriendin is met Wifi verbonden met mijn router. Volgens windows heb ik internetverbinding, volgens mij ook. Ik kan de klok synchroniseren met internet en windows updates ophalen.

Het probleem is: als ik IE9 opstart sluit die na een paar seconden af. Ik heb al een iFixit-oplossing geprobeerd (50195 voor de liefhebbers), maar die werkt niet. Veilige modus werkt ook niet. Twee weken geleden werkte 64-bit IE wel, inmiddels ook niet meer.

Er staat ook Firefox op de pc. Dat start wel op, maar kan geen verbinding met internet maken. Ik heb al een portable versie van Firefox geprobeerd, maar dat geeft hetzelfde probleem (geen verbinding). Als ik Google Chrome installeer krijg ik foutmelding 0x80072ee4. Het advies is dan om System File Checker te draaien, maar die kan niets vinden.

Ik gebruik Security Essentials van Microsoft, maar die kan al 3 weken steeds niets verdachts vinden. Daarnaast Malwarebytes Anti-Malware geïnstalleerd, maar die kan geen updates binnenhalen, dus dat heeft weinig nut.

Bovendien zie ik dat de netwerklease al bestaat sinds 24 februari 1877:

Afbeeldingslocatie: http://www.eigenbeheer.com/Netwerkverbinding.GIF

De hamvraag: wat kan het probleem zijn? Ik begin door mijn opties heen te raken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 21:38
Domme vraag wellicht, maar heb je al eens de systeemtijd gecontroleerd.?

Die datum moet wel ergens wegkomen he. En het kan de gekste dingen teweeg brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:46
Probeer anders eens de drivers opnieuw te installeren van de netwerkkaart?

Je zou kunnen kijken of er een malafide proxy is ingesteld m.b.v. netsh
Run CMD als admin en kijk/reset d.m.v.

netsh winhttp show proxy
netsh winhttp reset proxy

Kijk anders eens wat een tracert doet? Of ping?

Misschien dat een systeemherstel uitkomst geeft

[ Voor 22% gewijzigd door Junia op 03-04-2013 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris03
webcamjan schreef op woensdag 03 april 2013 @ 01:08:
heb je al eens de systeemtijd gecontroleerd.?
Ja, die stond goed (op de zomertijd na).
Junia schreef op woensdag 03 april 2013 @ 01:15:
Probeer anders eens de drivers opnieuw te installeren van de netwerkkaart?

Je zou kunnen kijken of er een malafide proxy is ingesteld m.b.v. netsh
Run CMD als admin en kijk/reset d.m.v.

netsh winhttp show proxy
netsh winhttp reset proxy

Kijk anders eens wat een tracert doet? Of ping?

Misschien dat een systeemherstel uitkomst geeft
Drivers opnieuw installeren heeft geen effect, er zijn geen proxy's gevonden en pingen werkt prima (allemaal geprobeerd). Ik heb mijn router gepingd, die gaf antwoord. Logisch, want de NAS is nog steeds bereikbaar (en die zit uiteraard op dezelfde router).

Maar als ik het ip-adres van de router in de browser intik krijg ik direct de melding dat ik geen verbinding heb, dus dan heb ik mijn eigen netwerk nog niet eens verlaten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-07 00:44

eagle00789

Est. November 2005

ik zie dat een een IPV6 adres hebt. Zet IPV6 eens uit in de configuratie van je netwerkadapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

CCleaner al een keer laten draaien?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-03 20:32

LnC

The offending line...

Heb je een dns (b.v. adres.no-ip.org) iets draaien? En disable eens je Anti-virus en je firewall (ook die van windows) indien aanwezig. Het kan zijn dat die moeilijk lopen te doen. (Bron)

Hierboven is ook al dezelfde "oplossing" gegeven, maar die ik gevonden heb is net iets anders.
Open command promt met Admin rechten en typ daarin:
code:
1
netsh winsock reset

Hier nog iets over je foutcode van Chrome. (Let wel, onduidelijke site :P)

Als laatste kan ik je aanraden om een reset naar factory default van je router.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris03
eagle00789 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 09:59:
ik zie dat een een IPV6 adres hebt. Zet IPV6 eens uit in de configuratie van je netwerkadapter.
Gedaan, maar heeft geen effect.
lier schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:00:
CCleaner al een keer laten draaien?
Had ik al eerder gedaan, maar had evenmin resultaat.

Antivirus en firewall had ik eerder al uitgeschakeld, maar dat hielp ook niet. Checkdisk en SFC-scan had ik ook al geprobeerd (zoals in de link hierboven stond).

Een factory reset van mijn router heb ik niet gedaan en ben ik eigenlijk ook niet van plan. Ik heb nog twee bekabelde pc's in huis, een laptop via wifi en een tablet via wifi en die functioneren allemaal probleemloos. Bovendien heb ik nogal wat instellingen in de router aangepast (port forwarding, vaste ip-adressen) die ik graag wil laten staan. Ik heb wel geprobeerd om de pc via een bekabelde verbinding internet te laten bereiken, maar dat helpt ook niet. Volgens mij zit het probleem dus niet in de wifi-verbinding.

Ik gebruik voor mijn NAS wel een dyndns-account maar ik zie niet hoe dat gevolgen kan hebben voor de internetverbinding naar buiten toe. Kan dat echt (ineens?) een probleem opleveren?

Hmmm... Iemand nog ideeen of wordt het toch een verse windows-installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Kan je in een command prompt een telnet sessie starten naar je nas:

telnet <IP nas> 80

Treedt het probleem ook op als je via een draad verbonden bent?
Heeft voorheen nog andere beveiligingssoftware gedraaid?

Btw...router lekker laten draaien :)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris03
telnet sessie werkt, een draad lost niets op (net nog maar een keer geprobeerd) en nee, ik heb nooit andere beveiligingssoftware gehad.

Edit: na wat probeersels wilde windows helemaal niet meer opstarten en kreeg ik na systeemherstel een paar BSOD's. Windows dus opnieuw geïnstalleerd, maar tijdens het installeren weer een BSOD. Omdat de SSD en het geheugen imho de meest voor de hand liggende oorzaken waren heb ik Windows op een oude HDD geïnstalleerd. Na een uur (drivers) installeren wederom een BSOD, dus toen was ik er klaar mee en heb ik nieuw geheugen besteld.

Bedankt voor het meedenken, topic kan wat mij betreft dicht.

[ Voor 64% gewijzigd door Chris03 op 04-04-2013 00:47 ]

Pagina: 1