Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• rootk1d
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-12-2024
Hoi allen,

Ik zit met het volgende:
Mijn Sony laptop is aan vervanging toe en ik ga binnenkort met vrouw en kind op vakantie.

Waar ik eigenlijk naar op ben is een apparaat dat geschikt is voor gebruik
- tijdens de reis en op bestemming als multimedia device (van films kijken tot WiFi internetten)
- thuis als thuiswerk pc (waaronder letterlijk thuiswerken, met andere woorden zakelijk gebruik van huis uit)
- thuis als hobby tablet voor een kind van 1 jaar (onder toeziend oog van papa of mama, maar omdat een ongelukje nou eenmaal in een klein hoekje kan zitten...)

Vandaar dat ik op zoek ben gegaan naar een tablet of hybride/convertible laptop die voldoet aan onderstaande specificaties:

- Beeldscherm diagonaal minimaal 9 inch;
- Beeldscherm resolutie minimaal 1280x800 (WXGA) dan wel 1366x768 (WXGA Wide);
- Dockbaar in toetsenbord (hoeft niet per se van zelfde fabrikant te zijn, als het maar goed werkt);
- Besturingssysteem compatible met Microsoft Office;
- WiFi;
- USB;
- Kind vriendelijk (Lees robuust of tenminste degelijk. Moet met beschermhoes het liefst tegen een val of in ieder geval een stootje kunnen);
- de best mogelijke prijs kwaliteit verhouding.

Omdat ik inmiddels door de bomen het bos niet meer zie, hoop ik een beroep te kunnen doen op jullie kennis en kunde.

Omdat ik vermoed dat mijn wensen lastig verenigbaar zijn in één en hetzelfde product, zou de harde eis van kindvriendelijkheid mogelijk kunnen vervallen als het niet anders kan.

Ik sta uiteraard open voor creatieve oplossingen, maar zou in eerste instantie graag weten of een van jullie een mogelijkheid ziet om een advies te geven op basis van bovengenoemde wensen.

Succes en alvast bedankt!

Groet, Jasper.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-11 19:35
Als thuiswerkplek is een tablet echt te klein. Wij hebben onze buitendienst uitgerust met Samsung Ativ tablets met keyboard dock, en feedback is, voor lang werken is het 11,6 inch scherm te klein en zit je in een gebogen houding met nekklachten. Richtprijs vor zo'n combinatie is gauw 800 Euro en oplopend.

Gezien de prijs van een hybride oplossing zou ik adviseren voor thuiswerken een goedkope laptop aan te schaffen met een zo groot mogelijk scherm maar minimaal vind ik 15 inch goed werkaar met documenten. In Pricewatch staat een HP voor 251 Euro:
pricewatch: HP 650 (H5K69EA)
De rest van je budget kun je besteden aan een tablet met goede cover zodat je ook je kindje er mee kan laten spelen. Volgens mij hebben sommige Android tablets zelfs een kindvriewndelijke modus dat die alleen daarbij kan wat je tevoren open gesteld hebt

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ik zou ook gaan voor bovenstaande
Want met windows RT en windows 8 heb je relatief dure apparaten vanaf 500 euro. Ze zijn onder de 12 inch. daarop kun je thuis niet goed werken.

Mijn advies zou zijn om zakenlijk een goedkope laptop aan te schaffen met scherm-specificaties naar wens. En vervolgens een budget-tablet te kopen met een hoes. Daarmee loop je minder groot financieel risico bij het mogelijke stukgaan van zo'n tablet & onflicteert je zakelijk belang niet met het vrije tijds risico van kwijtraken of stukgaan.
Nieuwe Budgettablets voldoen tegenwoordig vaak aan je gestelde eisen, trekken tegenwoordig bijna allemaal 1080p, en hebben ook redelijke resoluties.

Tablets zijn voor lichte-mobiele vormen van productie of het consumeren van informatie, zelfs met Windows 8 is het niet prettig lang en intensief werken op een 11 inch schermpje.
----------------------
Alternatief is om bijvoorbeeld de XPS 10 van dell te kopen. Kost je ongeveer 650 euro en daar kun je licht op werken. Koop dan een 7 inch kruidvat tablet of Archos voor de kleine en voor leeswerk en het kijken van video
----------------------
Als je bang bent voor een gebrek aan toegang van je documenten op de tablet/laptop... sla dan documenten op in een cloud of gedeelde map.

[ Voor 8% gewijzigd door 3x3 op 11-04-2013 03:22 ]

| live and give like no one else |

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-11 16:01
Hetgeen wat aan jouw omschrijving voldoet is een Asus TX300. Grote nadeel hiervan is de prijs; het is nogal een kostbaar ding. Daarom lijkt het mij ook verstandiger om, tenzij geld niet het probleem is, zoals hierboven aangegeven 2 losse devices te nemen.

Een andere optie kan iets als een Asus TF300, TF Prime of TF700 zijn. Het zijn hele fijne devices, ik werk al meer dan een jaar met de Transformer Prime en dat voornamelijk zakelijk. Nadeel is op dit moment dat er geen Microsoft Office op kan (pas vanaf 2014 volgens dit bericht) en tevens denk ik dat je beter kunt wachten op een nieuwe versie in die reeks. Ik denk namelijk dat er met de release van Tegra 4 wel weer een nieuwe Transformer Pad zal komen met uiteraard betere specs.

Ondanks dat het dock zeer fijn werkt is het nog altijd geen 100% vervanging van een laptop. Windows 8 tablets komen wat dichter in de buurt van een laptop vervanger, omdat ze wat meer Windows gerelateerde software ondersteunen. Let hier wel op dat Windows 8 niet hetzelfde is als Windows RT, wat meestal op die tablets draait. Normale desktop (x86) programma's zullen niet op een ARM based chipset draaien.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• rootk1d
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-12-2024
Hartelijk dank voor jullie reacties. Zeer gewaardeerd.
Sorry dat ik niet eerder de gelegenheid heb genomen te reageren.

Groet, Jasper.